Liftback do 30 tyś. zł - najlepiej benzyna pod gaz

08 Sty 2020, 20:45

Witam,
Szukam liftbacka do 30 tys. Taki, w którym fotele się składają na płasko.
Preferowany silnik benzynowy, pewnie będę instalować gaz. Chociaż jeśli będzie jakiś porządny diesel- to nie pogardzę.
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

09 Sty 2020, 11:41

russosche napisał(a):Szukam liftbacka do 30 tys.
Z najpopularniejszych modeli tego typu to będą samochody takie jak Skoda Octavia II, Opel Insignia, Honda Civic, Toyota Avensis II czy Ford Mondeo.

Ciekawym i trwałym rozwiązaniem może być Avensis II T25 1.8 VVTi nie ma dużo egzemplarzy w liftbacku ale można coś konkretnego znaleźć jak się trochę poszuka.

Tak z ciekawości ile robisz rocznie kilometrów? Bo napisałeś że zastanawiasz się opcjonalnie na dieslem :sly:
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Sty 2020, 11:58

Od środka wiosny do wczesnej jesieni dużo podróżuję.
Czy są jeszcze jakieś liftbacki godne polecenia?
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

10 Sty 2020, 14:01

Toyota Avensis 2


Z czego pamiętam to przedlift nie cieszył się zbyt dobrą opinią przez to, że żłopił olej.
PoltekDriver
Nowicjusz
 
Posty: 23

10 Sty 2020, 15:52

PoltekDriver napisał(a):Z czego pamiętam to przedlift nie cieszył się zbyt dobrą opinią przez to, że żłopił olej.


Przed liftem, po lifcie już ok

Liftbackiem jest też Laguna mk3. Pod LPG najlepiej 2.0t
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sty 2020, 11:14

Cichy77 napisał(a):Toyota Avensis II


W benzynie raczej nie do kupienia w normalnych pieniądzach... a przynajmniej za 30 tys. ...ceny za ten samochód za benzyniaka są chore.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

12 Sty 2020, 18:44

andrewb25 napisał(a):Toyota Avensis II


W benzynie raczej nie do kupienia w normalnych pieniądzach... a przynajmniej za 30 tys. ...ceny za ten samochód za benzyniaka są chore.
korzystaj częściej z tych swoich nowych okularów :wink: mowa o II gen, nie o III, a więc przy odrobinie szczęścia kupi sobie dwa dobre egzemplarze.

Ja dorzucam Mazdę 6
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Sty 2020, 18:37

OK pomyłka z mojej strony ...myślałem że chodzi mu o T-27
T-25 oczywiście kupi spokojnie
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Sty 2020, 19:07

Witam,
Od jakiegoś czasu szukam dobrego liftbacka do ~25 tys. Ekonomiczny, przestronny, bezawaryjny. Bo dłuższym namyśle doszedłem do wniosku że Avensis II wydaje się najrozsądniejszą opcją.
Tylko właśnie mam pewne wątpliwości bo zdania są bardzo podzielone.
Albo że jest to najgorsza, najbardziej awaryjna jednostka spośród wszystkiego od Toyoty albo że to tak nudny samochód że z mechanikiem to się znasz tylko z widzenia.

Chciałbym poznać opinię ludzi którzy mieli już przyjemność podróżowania wyżej wymienionym samochodem.

Szukam samochody którym głównie będę ruszał w dłuższe trasy. 70% trasy 30% miasto.

Czy może jest coś innego ciekawego do polecenia? (Oprócz Mazdy 6 II bo rdza, oprócz Accorda bo mi się nie podoba)

Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez mike, 18 Sty 2020, 21:47, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Masz już jeden wątek, możesz spokojnie go kontynuować
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

18 Sty 2020, 19:18

Jeśli chodzi o mechanikę "budy" to ogólnie jest ok. W temacie silników - diesle były, hmmm średnie, coś tam się sypało we w miarę świeżych autach, temat dla wytrwałych :mrgreen: Benzyniaki, o ile były względnie bezawaryjne tak przed liftem 1.8 lubił sobie chlupnąć olej. Po lifcie, bodajże w 2006 temat poprawiono.
Można powiedzieć, że avensis d4d z 2003r to nic specjalnego a benzynowe 1.8 z 2007 jest świetnym wyborem, stąd skrajne opinie.

Zerknąć możesz na mondeo mk4 i lagunę mk3
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Sty 2020, 19:41

Dzięki za odpowiedź!

Jakie wobec tego silniki byłyby polecane przy Lagunie III i Mondeo MK4?
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

18 Sty 2020, 19:51

W sumie to wszystkie są ok.
Tak naprawdę w przypadku mondeo do 25k zostaje Ci benzyniak 2.0/145, który jest w miarę bezproblemowy i założysz do niego gazik albo diesel 2.0 (również konstrukcyjnie spoko - diesel od PSA - ale jak to w przypadku silników na ON, jeśli się coś sypnie to może być drogo). W lagunie albo 2.0dci albo jeden z benzyniaków. 2.0/140 wzięli od nissana, ogólnie jest ok ale kiedy chciałbyś do niego założyć lpg to może pojawić się kilka problemów. Lepszą opcją byłoby 2.0T (170ps w wersji z automatem albo 204 w manualu) ale niewiele jest tego w nadwoziu liftback, większość to kombi i trochę coupe
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Sty 2020, 20:00

russosche napisał(a): bo zdania są bardzo podzielone.
Albo że jest to najgorsza, najbardziej awaryjna jednostka spośród wszystkiego od Toyoty albo że to tak nudny samochód że z mechanikiem to się znasz tylko z widzenia.


Ciekawe skąd czerpiesz takie opinie ..od 10 lat sprowadzam toyoty i nigdy nie zdarzyło mi się żeby były z jakimkolwiek egzemplarzem jakiś problem, jeżdżą nimi moi znajomi którzy zakupili u mnie i często się widuję i pytam jak samochód się spisuje.... ostatnia T-25 1.8 polift ori 244 000km, klient zakupił założył LPG ...zrobił już w pół roku 30 000km .Auto spisuje mu się świetnie, silnik w doskonałej kondycji...oleju nie bierze.
Na przykładzie innych egzemplarzy jest podobnie, sporo też nowszych T-27 z dieslem D4D ... klienci robią przebiegi spore zagraniczne wyjazady i dosłownie zero problemów.

Ale jak ktoś komuś sprzeda skręconego z 400-500 tys na 180 tys diesla...no to ma prawo się sypać...i wtedy masz właśnie tego typu opinię ...jakie to toyoty są złe i wadliwe.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

18 Sty 2020, 21:06

Hmm, a jeśli jeszcze chodzi o diesle w Avensis II; to naprawdę nie ma nic wartego uwagi?
russosche
Nowicjusz
 
Posty: 34

18 Sty 2020, 21:12

2003-2005 były na żeliwnym bloku i parę lat temu ktoś w rodzinie użytkował i był to wręcz pancerny silnik....później toyota zastosowała alu blok no i jest problem jeżeli będzie do wymiany uszczelka pod głowicą, a w zasadzie jeżeli będzie np. już 2 raz to do zrobienia... w zasadzie będzie ciężko znaleźć egzemplarz w dobrym stanie.... ale za 25 000zł szukaj diesla w T-27...ja ostatnio w ofercie miałem taką toyotę

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Można też znaleźć z tego co kojarzę z pocz. roczników 2009-2010 bez DPF ? ale mogę się mylić.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie