LPG bez hydrauliki vs.diesel z mankamentami

08 Maj 2014, 00:34

Czy jeśli mamy do czynienia z benzyniakiem z ręcznie regulowanymi zaworami w,którym od gazu zawory rozregulowują się ponoć już po 30 tys.km (a do regulacji zaworów trzeba wyciągać silnik przez co nie jest to tania usługa ) to czy nie taniej byłoby z premedytacją kupić diesla z kołem dwumasowym i/lub padającymi wtryskami albo turbiną (wszak te rzeczy nie padają co 30 tys. km ) ? Filtru cząsteczek stałych ponoć można się pozbyć tylko komputer trzeba przeprogramować .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Maj 2014, 08:31

W których autach trzeba wyciągać cały silnik do regulacji zaworów?
Co 40tys km jest zalecana kontrola luzu i jezeli bedzie co to się dopiero reguluje.
Zazwyczaj reguluje się dopiero po większych przebiegach.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Maj 2014, 13:10

Noisy to wszystko zalezy od konkretnego modelu samochodu, zarowno przebieg jak i trudnosc regulacji/kontroli, np w niektorych Subaru bez wyjecia silnika ani rusz, a wtedy LPg jest zwyczajnie nieoplacalne.

Do autora: taki wybor to, jak ostatnio czesto lubia powtarzac nasi politycy, wybor jak miedzy dzuma a ch...a. Jest duzo silnikow mniej problematycznych wiec po co wybierac te sprawiajace najwiecej problemow?
Yankee
Aktywny
 
Posty: 402
Prawo jazdy: 01 12 2005
Przebieg/rok: 19tys. km
Auto: Skoda Octavia
Silnik: 1.8 TSI 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

08 Maj 2014, 14:30

No właśnie skoro jest taki temat to warto przedstawić auta z takim potencjalnym problemem jak wyjmowanie silnika do regulacji zaworów, aby potencjalni kupcy mieli tego świadomość, a nie zaczynać dyskusje o wyższości jednego silnika nad innym bo to tak jakby dyskutować nad tym co lepsze piwo czy vódka...
Sam jezdziłem 5lat dieslem starszego typu i nie miałem żadnych awarii. Zmieniłem silnik na Pb ponieważ to auto które mam obecnie spełnia moje oczekiwania w 100%. Ma tez dobry silnik z prosta regulacją zaworów - na śrubkę.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004