LPG - Co jest prawda a co fikcją w opiniach o samochodach z

10 Kwi 2009, 13:20

Chcialbym sie dowiedzieć czy to co krąży wśród społeczeństwa na temat instalacji gazowej jest prawda np mówi sie ze jazda na LPG bardziej zużywa silnik albo przegląd robi sie co pół roku itd Prosze o opinie specjalistów
dzesia1988
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Chełm

10 Kwi 2009, 14:41

Ja powiem tak.
W większości złe opinie mówią osoby któe jeszcze nigdy nie miały instalacji gazowej u siebie.

Jest kilka rodzajów instalacji które róznią się budową.
Obecnie najwięcej ludzi montuje instalacje II i IV generacji.

Instalacja II generacji ma pare ograniczeń, auto na niej ma trochę mniej mocy no i nie wszystkie silniki będą poprawnie pracowały na tej isntalacji.

IV generacja (instalacja sekwencyjna) jest droższa ale jest bardziej wydajna, spadek mocy przy dobrej jej regulacji jest praktycznie nie wyczuwalny. Spalanie gazu powinno byc również ciut mniejsze jak przy instalacji II generacji.
Instalacja sekwencyjna moze byc montowana praktycznie w każdym silniku i ma ogromne możliwości regulacji.

Co do jazdy na gazie - jeśli tylko silnik auta jest w dobrym stanie to instalacja powinna spisywac sie bardzo dobrze. Gaz jest o wiele bardziej czuły na wszelkie niedomagania silnika. Przy montażu instalacji świece na nowe, najlepiej platynowe, kable wysokiego napięcia, filtr powietrza, ustawić poprawnie zapłon.

Zasilanie gazem jest nawet bardziej zdorwe dla silnika niż benzyna. Paliwo jest bardziej czyste i nie tworzą sie nagary. Z tego co widzę niektóre osoby potrafią przejechać po 200-300tys km jeżdząc na gazie.

Co do przegladów to masz przeglady gwarancyjne instalacji - pierwszy po 1tyś km (najczęsciej darmowy), a pozniej co 10tyś (wymiana filtrów gazu, regulacja itp).

Tak więc polecam :)
mascom2
Nowicjusz
 
Posty: 8

10 Kwi 2009, 20:02

Wszystko się zgadza po za dwoma punktami:
Swiece platynowe? Nie zawsze jest na nich dobrze. Ja polecam takie jak zaleca producent auta. Proszę nie przerabiać samochodu dla instalacji gazowej. Producent zalecił świece platynowe - wkładamy platynowe, a jeśli zaleca zwykłe - wkładamy zwykłe.

Co do przeglądów to w zależności od instalacji 10 tyś lub 15 tyś km. Wymiany filtrów co 20 tyś km lub 30 tyś km.

DOBRZE WYREGULOWANA INSTALACJA NIE SZKODZI SILNIKOWI :D
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Kwi 2009, 21:32

Migaz napisał(a):Wszystko się zgadza po za dwoma punktami:
Swiece platynowe? Nie zawsze jest na nich dobrze. Ja polecam takie jak zaleca producent auta. Proszę nie przerabiać samochodu dla instalacji gazowej. Producent zalecił świece platynowe - wkładamy platynowe, a jeśli zaleca zwykłe - wkładamy zwykłe.

Co do przeglądów to w zależności od instalacji 10 tyś lub 15 tyś km. Wymiany filtrów co 20 tyś km lub 30 tyś km.

DOBRZE WYREGULOWANA INSTALACJA NIE SZKODZI SILNIKOWI :D


No ja do swojego fordzika wsadziłem oryginalne świece platynowe FORDA przeznaczone do tego silnika. W ofercie forda są nawet jakieś świece platynowe przenaczone do gazu (raczej chwyt marketingowy).

Normalnych świec nie zalecam bo bardzo szybko ulegną wypaleniu. Temperatura spalania gazu jest większa dlatego elektrody świec pracują w podwyższonych warunkach. Nie warto na tym oszczędzać.
mascom2
Nowicjusz
 
Posty: 8

10 Kwi 2009, 21:58

Nie chodzi o oszczędność tylko kształt iskry, a wyższa temperatura spalania gazu nie jest na tyle wysoka by zwykłym świecom szkodziła.
Jeżdzę na gazie na zwykłych świecach od 15 lat i nigdy na nie nie narzekałem tylko po określonym przebiegu szły do wiadra, a do samochodziku nowe. Jak ktoś na zwykłych świecach robi 80 tyś km to jego problem.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994