REKLAMA
Witam.
Mam taki oto problem.
Posiadam instalacje gazową Stag 200 która jest zamontowana w Fordzie Mondeo MK1 1.6 16V.
Jakiś czas temu zakupiłem sobie kabel do sterownika i teraz próbuję jak najbardziej dokładnie ustawić mapę gazu.
Program do regulacji gazu to AcGasSynchro.
No i teraz chodzi o tworzenie mapy benzyny i gazu.
1. Robię autokalibrację na wolnych obrotach.
2. Kasuję mapę benzyny (na której auto przejechało z 100-200km) czy zostawiam ją? Myślę że lepiej ją pozostawić bo mapa jest już bardzo dobrze rozrysowana pod pracę silnika w każdych warunkach.
3. Czy zablokować w opcjach programu moją mapę benzynową?
4. Ustawiam mapę gazową - czy kasować mapę gazu czy tak jak w przypadku benzynowej pozostawić ją (auto tez przejechało na niej 200-300km) i tylko zmieniać mnożnik?
Moje rozważania są spowodowane tym że przy ustawianiu dosyc świeżych krzywych (tak po 10-15km jazdy) pomimo tego ze przez chwile mapa gazowa i beznynowa się nakłąda to wystarczy delikatna zmiana sposobu jazdy i mapy się rozjezdzają.
Dodam że instalacja którą zakładałem jest nowa (4 tys km przejechanych od montażu) tylko poproatu warsztat który mi montował tą instalację jest niepoważny w kwestii regulacji. Auto reguluja na postoju :/ A o kulturze jazdy sie nie wypowiem, auto robiło żabki itp przy niektórych zakresach obrotów i obciązeniu silnika. Teraz po mojej wstepnej regulacji chodzi ok tylko spalanie jest ciut za duże i chodzi o takie ułozenie obu map aby nie chciało im się rozjeżdzać i żeby ładnie się pokrywały
Spalanie gazu w silniku 1.6 około 14-15l gazu po miescie. Dodam tyle że jeszcze do niedawna nie miałem podpiętej sondy lambda do sterownika i wtedy auto paliło około 2l gazu mniej.