LR Discovery czy Suzuki Jimny

12 Gru 2010, 17:20

Zastanawiam się nad wyborem między suzuki jimny a LR Discovery II td5
z ceną tak do 30.ooo pln
Potrzebuję 4x4 i sam już nie wiem który doświadczenie z marką LandRover posiadam
i nie jestem zrażony mimo słabych opinii freelandera przez chwilę myślałem nad nowszym frelkiem ale już bym innym autem polatał :mrgreen:
Przemas74
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Miejscowość: Szczecin

12 Gru 2010, 17:40

To dwa całkiem różne samochody. Czego oczekujesz od swojej nowej fury?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

12 Gru 2010, 17:59

Jimmy to mieszczuch a dyskoteka terenówka pełna geba :razz: moze jakis nissan?
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

12 Gru 2010, 18:20

BRODATY napisał(a):To dwa całkiem różne samochody. Czego oczekujesz od swojej nowej fury?


Faktycznie różnica w wielkości jest ,szczególnie wewnątrz ,właściwości terenowe chyba na plus dla suzuki ze względu na małą masę pojazdu
generalnie potrzebuję auto do lasu i na pole ,różne bezdroża bez przeprawy w ekstremalnym off road
do tej pory Freelander dzielnie dawał radę (też nie ma dużej masy)
poprzednio miałem terrano II i troszkę sie zakopywał ale może oponki nie dawały rady

Nie wiem tylko czy ten suzuk nie za ciasny mi będzie
Przemas74
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Miejscowość: Szczecin

12 Gru 2010, 19:20

nitro napisał(a):Jimmy to mieszczuch

Oj, zdziwiłby się kolega :wink:
Opony to podstawa w terenówce. Mój terrano II wjeżdzał tam gdzie vitara nie dawała rady choć jest o pół tony lżejsza :wink:
Jeśli lubisz LR to Dyskoteka też powinna sobie radzić. Ma to to stałe 4x4 więc w zimę jest dużo bardziej komfortowo, w Jimny trzeba odpinać przód tak jak w terrano na suchym asfalcie a to czasem wnerwia.
Dyskoteka wygodniejsza, bardziej pakowna a suzuki to mała taczka która potrafi dać czadu.
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

12 Gru 2010, 19:43

Jeżeli chcesz prawdziwą terenówkę to radzę ci kupić to Discovery
james00796
Początkujący
 
Posty: 192
Miejscowość: Prokowo
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak radzić sobie z podstawową obsługą samochodu?
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...

12 Gru 2010, 19:49

Oj, zdziwiłby się kolega :wink:
Opony to podstawa w terenówce. Mój terrano II wjeżdzał tam gdzie vitara nie dawała rady choć jest o pół tony lżejsza


Kierowca vitary może miał cegłe pod pedałem gazu albo słabe opony sprobuj sie z samim :razz:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

12 Gru 2010, 20:11

Dobra, dobra... poprzechwalamy się innym razem :roll:
Przemas74, jak chcesz pogadać z kompetentnymi ludzmi to kuknij do działu 4x4 :wink:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

12 Gru 2010, 20:27

nitro napisał(a):Kierowca vitary może miał cegłe pod pedałem gazu albo słabe opony sprobuj sie z samim :razz:

Nie przeszadaj Samurai nie jest taki wspaniały, każde auto na słabych oponach itp nie będzie robić. A Samuraia jak chcesz dostosować do terenu to swoje też przytyje, winda,zderzak, większe koła to też swoje waży, więc zaleta samuraia czyli niska masa zaczyna tracić, dodamy do tego wąskie nadwozie więc z liftem nie poszalejemy, mosty tak do 31" i nie zbyt fajne przełożenia i mamy już przymulone auto. Dla porównania Patrol łapie większego muła przy 35" :wink: Powiem tak, miałem Samuraia z seryjnym motorem, Samca z motorem beemkowym z liftem 3", kołami 31" itp. i myslałęm początkowo że wolnossący Patrol nie będzie robił, a jednak, większe przełożenia w reduktorze i w mostach i kurcze taki mułek, klekot ale robi i to całkiem całkiem i do tego jest praktyczniejszy :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna