LR Discovery II TD5 - opony w teren

Które opony terenowe wybrać?

BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2
3
60%
Goodyear WRANGLER MTR
2
40%
Razem głosów : 5

14 Wrz 2010, 05:04

Witam,
wiem, że jest dużo tematów na różnych forach na ten temat, ale informacje, które tam znalazłem są albo niepełne albo bardzo od siebie rozbieżne. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże w wyborze, mianowicie:

Mam disco 2 z 99r, bez żadnych przeróbek oraz 2 komplety alufelg 16". Na jednym komplecie mam dobry jeszcze komplet opon, a na drugi chciałbym założyć opony MT-ki.

Myślałem nad standardowym rozmiarem 235/70/16:
BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 lub Goodyear WRANGLER MTR.

Czy bez żadnych modyfikacji samochodu mogę założyć większe opony tak, żeby nic się nie ocierało przy skręcie? A jeżeli tak to jakie rozmiary wchodzą w grę?
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

14 Wrz 2010, 07:27

Cooper Discoverer SST jak dla mnie zdecydowanie lepsza niż GY MT/R z tym żę MT/Ry dość cieńko robią w mniejszych rozmiarach typu 235/75R15
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

14 Wrz 2010, 13:33

Znalazłem, że opony pasujące to:

235/70/16 - takie jak mam aktualnie
245/70/16
255/65/16

Ale gdzieś tam wyczytałem, że mogą ocierać przy skręcie. Czy można założyć coś około 275?
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

14 Wrz 2010, 13:38

cooper-y i mtr-y mają podobny bieżnik i oba słabo robią w błocie - zakleja się bieżnik. moim zdaniem lepsza jest już bfg mt.

tylko po co Ci mt-ki do nieliftowanego auta? ale jeśli się upierasz to zostań przy standardowym rozmiarze gum.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

14 Wrz 2010, 17:07

Nie, no Coopery lepiej, znajomek ma w Garbuso-Pajero 33X12.5 i daje sobie radę i do tego Coopery mają bardziej bark rozbudowany i ze ścieralnościąchyba lepiej wypadają, aczkolwiek BFG MT to klasa sama dla siebie.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

15 Wrz 2010, 12:20

Karson proponujesz najpierw zmienić zawieche? Zacząłem się nad tym zastanawiać. Ale czy jeżeli ja mam hydraulicznie regulowany tył to zmiana zawieszenia dotyczy u mnie tylko przodu, bo tak slyszałem? I wtedy wrzucić dopiero nowe lacie? W sumie to nie chciałem go chwilowo jakoś bardzo modyfikować. po za tym mam komplet alufelg 16" oryginalnych Land rover-owskich i czy na takie mogę wrzucić potem jakieś szersze troche i wyższe, czy raczej w grę wchodzi wymiana felg?
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

15 Wrz 2010, 12:55

zawieszenie masz chyba pneumatyczne (na miechach), nie hydrauliczne :wink:
generalnie jest to dość awaryjny mechanizm.. wielu posiadaczy TD5 zmienia miechy na zwykłe zawieszenie - sprężyny+amory. jeśli masz w planach podniesienie auta, to idź raczej w tym kierunku.

natomiast jeśli nie planujesz liftu to pozostań przy oponach AT w standardowym rozmiarze, w lekkim terenie pośmigasz, a auto będzie wyglądało jak terenówka :wink: drugie felgi sprzedaj, albo kup do nich opony zimowe.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

26 Wrz 2011, 12:42

Witam.

Pozwolę sobie podłączyć się pod ten post i proszę o pomoc w wyborze opon do jw.LR DISCOVERY II z 2000 roku bez przeróbek.
Muszę kupić komplet nowych opon ,które w większości będą używane na asfalcie,ale też chciałbym pobawić się na Pustyni Siedleckiej czy lekkim terenie i żeby też dały radę w zimie.

Proszę o pomoc,jakie proponujecie?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam :D
Arturos99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Zawiercie
Auto: LAND ROVER DISCOVERY II TD5

26 Wrz 2011, 14:37

nie da się dobrać opon na których będzie dobrze wszędzie, albo w zimie albo w terenie albo na asfalcie, jak coś jest do wszystkiego to na prawde jest do niczego :wink:
ogólnie w twren i asfalt BFG MT KM2 a na zime zimówki :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Paź 2011, 14:00

Arturos99, a możesz jeszcze podać w jaki dokładnie rozmiar opony wyposażone jest twoje auto? Powinnien to być któryś z tych:
255 55 R18 109 H
255 65 R16 109 H
235 70 R16 105 H
215 75 R16 104 T
slickrz
Aktywny
 
Posty: 352
Auto: Audi A3

06 Paź 2011, 14:52

w serii masz 29 cali
do 2 podobno wchodzą nawet 265x75x16 ale jest lekkie przycieranie na dobiciu (to jakieś 32 cale, choc na żywo bez liftu nigdy nie widziałem :mrgreen: )
najlepiej włożyć oponę w granicach 30 max 31 cali
czyli max jakieś
265x70x16
255x75x16
wszystko zalezy też od felgi jaką masz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Paź 2011, 17:14

Często widuję dyskoteki na 235/85 R16. Ale to już z liftem. Nie za wąskie to to?
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Paź 2011, 20:06

nie szarpie tak wnętrzności, dyskoteka to nie patrol :mrgreen: 33 cale to juz masakra dla tych mostów :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

18 Paź 2011, 22:30

do DI 32" (235/85R16) to optimum (przy 2" lifcie)
do DII nie wiem dokładnie ale szerokich na 265 bym nie brał bo grozi to ocieraniem i/lub zmniejszeniem promienia skrętu
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

19 Paź 2011, 13:10

Witam.

W swoim LR posiadam oponki 255 65 R16 GENAERAL GRABBER ST,ale "lekko"zjechane i potrzebuje kupić nowe,ale na razie nie stać mnie na nowe dwa komplety opon,więc chcę kupić takie,którymi dam radę w zimę,ale letnie.Ostatnio znajomy polecił mi,żeby kupić NOKIANY WR G2 SUV i stosować je jako całoroczne,ale nie wiem czy to jest sens i ile one wytrzymają.
Może nowe takie jak mam GENARAL GRABBER ST lub AT w końcu maja oznaczenie M+S.
Proszę o pomoc. :oops:
Pozdrawiam
Arturos99
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Zawiercie
Auto: LAND ROVER DISCOVERY II TD5