REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
nie, musi być homologacja i śnieżynka w/g UECzimi napisał(a):eee, no wlasnie zeby w Niemczech jezdzic zima musi byc M+S nabite
czytaj ze zrozumieniemCzimi napisał(a): "sniezynka" to jest europejskie oznakowanei opon zimowych, ale w niemczech jest zabroniona jazda zima, na oponach letnich, a nie calorocznych.
więc i homologacja UE i śnieżynka (śnieżynka to właśnie europejskie oznakowanie opon dopuszczonych do ruchu w zimie)pocieszny napisał(a):homologacja i śnieżynka w/g UE
W Niemczech, od soboty 4 grudnia 2010 roku, wprowadzono wymóg jazdy na oponach do jazdy w zimie. Za te ostatnie uznano nie tylko ogumienie zimowe, ale także całoroczne oraz typu M+S, często stosowane w SUV-ach i pick-up'ach. O ile w samochodach osobowych wymóg dotyczy wszystkich kół, to w przypadku pojazdów użytkowych, busów i ciężarówek klas M2, M3, N2 i N3, zimowe opony wymagane są jedynie na kołach osi napędowej.