Luz na lince hamulca ręcznego czy przyblokowany układ?

25 Lis 2014, 19:57

Uprzedzam, że jestem laikiem jeżeli chodzi o samochody... tzn. poziomy płynów sprawdzę, koło/żarówkę/filtr wymienię, ale jakieś bardziej skomplikowane kręcenia przy samochodzie to dla mnie coś obcego...

Posiadam Hondę CRV II. Wczoraj po uruchomieniu samochodu i spuszczeniu z ręcznego, poczułem, że wajcha ręcznego ma luz, jeżeli przyjmujemy, że w położeniu "spuszczony hamulec" to pozycja 0cm (całkowicie spuszczony), to przy ponownej próbie zaciągnięcia ręcznego, opór układu czuć przy powiedzmy 3-4 cm.
Jako, że to pierwszy dzień przymrozków pomyślałem, że linka zamarzła i będzie problem. O dziwo samochód stoczył się z podjazdu (ze mną w środku)...

Jako, ze miałem pilną sprawę do załatwienia to powolutku przetoczyłem się samochodem te 6 km. Nie słyszałem żadnych nietypowych dźwięków, ani też żadnego oporu nie odczułem (sprawdzałem na lekkich zjazdach czy ruszy z miejsca na luzie... ruszał).

Moje pytanie: w jaki sposób łatwo sprawdzić czy to kwestia "zamarznięcia" hamulca, czy też coś z układem więcej, czy tylko kwestia regulacji naciągu?

Jak dokonać naciągu wiem (youtube wszystko tłumaczy), ale nie chcę czegokolwiek regulować, jeżeli to kwestia nie naciągu, ale przyblokowania linki w jakiejś pozycji lub czegoś innego...

Samochód na podnośnik i na luzie kręcić kołami? Czy zerkając gdzieś z latarką można stwierdzić przyblokowanie układu hamulca ręcznego?

Z góry będę bardzo wdzięczny za wszelakie rady...
xylo
Obserwowany

Auto: Honda CRV

15 Gru 2014, 22:45

Zawsze na ręcznym jest lekki luz nie można go tak napinać żeby całkowicie ten luz wyeliminować. Daj znać jeszcze na który ząbek jest na maxa zaciągnięty. Naciąg linki ręcznego można zazwyczaj regulować na dwa sposoby: przy tylnich zaciskach hamulcowych jakszczęki od ręcznego są w bębnie to przez specjalny otwór można to zrobić i druga opcja to regulacja w środku w samochodzie tam gdzie jest wajha od ręcznego.
Kacper
Forumowicz VIP