Maksymalne obroty: jakie?

10 Lut 2009, 16:19

silnik po to ma odciencie zapłonu żeby go nie przekręcic
a biegi najlepiej zmieniac wtedy kiedy osiąga sie najwyższą wartość Nm
poszukaj na necie albo w instrukcji obsługi tam powinno pisac
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

12 Lut 2009, 20:52

siwy, ale moment obrotowy jest w okolicach 3500rpm i to zalezy w jakim samochodzi bo różnie jest inaczej u japonca inaczej u niemca, to troszkę mało, bieg trzeba zmienic tak zeby po spadku obrotów wskoczyły one w moment obrotowy albo jego okolice. To zależy od zestopniowania skrzyni, ale zwykle to wychodzi tak ze zmieniamy w okolicach mocy max, tj 4000rpm i w gorę a niekiedy i grubo ponad ponad 5000rpm. krecimy wysoko shift i obroty spadają w okolice momentu i piz*** do przodu. pozdrawiam
wojdud5
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Szczecin

24 Lut 2009, 14:33

Witam wszystkich.

Nic nie da wciśnięcie gazu do podłogi. Ponieważ wciśniecie gazu do odpowiedniego momentu czyli 4/5 wtedy samochód się rozpędza najbardziej. A 1/5 która nam została to nic nie daje. A jeżeli chcemy energicznie jeździć to na obrotach od 3000 do 4500 wtedy samochód uzyskuje maksymalną moc.
chudy-88
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Wodzisław śl.

24 Lut 2009, 20:26

nie każdy silnik osiaga moc maksymalna na obrotach
od 3000 do 4500
są takie co trzeba pokręcić nawet i do 6 tyś
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

24 Lut 2009, 20:41

Jeśli chodzi o silniki benzynowe bez turbo, to maksymalny moment jest zazwyczaj w okolicach 3-3,5 tys. obrotów, natomiast moc w okolicach 5-6 tys.
Ostrożność nie jest tchórzostwem.
Lekkomyślność nie jest bohaterstwem.
Martoro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 831
Miejscowość: Świętochłowice

28 Lut 2009, 14:41

Przy silnikach benzynowych zmienia sie biegi przy 2500 obrotów a w dieslach przy 2000 obrotów!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8578
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

28 Lut 2009, 14:52

ta to chyba jak sie chce jechac oszczędnie a nie przyśpieszać
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

28 Lut 2009, 15:04

PhantomASA1 napisał(a):Przy silnikach benzynowych zmienia sie biegi przy 2500 obrotów a w dieslach przy 2000 obrotów!


Czemu czesto tak uogólniamy? Przecież są różne silniki, różne samochody, różne skrzynie, różne inne rzeczy. Do tego zależy na którym biegu jedziemy.. Zresztą ja przykładowo nie patrze na obroty zmieniając biegi...
Poza tym rozmowa dotyczy tego jak najlepiej przyśpieszac.
eaxene
Aktywny
 
Posty: 485
Miejscowość: Toruń

28 Lut 2009, 15:05

Tak,tak podałem tylko podstawowe zasady oszczednej jazdy tymi typami silników,dobrze ze zwrociłes na to uwagę,bo zapomniałem to dodać! :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8578
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Mar 2009, 20:59

wojdud5 napisał(a):siwy, ale moment obrotowy jest w okolicach 3500rpm i to zalezy w jakim samochodzi bo różnie jest inaczej u japonca inaczej u niemca, to troszkę mało, bieg trzeba zmienic tak zeby po spadku obrotów wskoczyły one w moment obrotowy albo jego okolice. To zależy od zestopniowania skrzyni, ale zwykle to wychodzi tak ze zmieniamy w okolicach mocy max, tj 4000rpm i w gorę a niekiedy i grubo ponad ponad 5000rpm. krecimy wysoko shift i obroty spadają w okolice momentu i piz*** do przodu. pozdrawiam



właśnie że wyżej sie nie powinno kręcić silnika jak np max moment jest przy 5000 to nie ciągniemy do 8 bo auto nie przyśpiesza bo krzywa momentu spada w dół zmianaiamy bieg wtedy kiedy jest max Nm i wtedy po zmianie obrowy zmniejszaja sie na takie na których krzywa Nm rośnie
siwy
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 519
Miejscowość: Jarosław

17 Mar 2009, 22:40

Moim zdaniem powinno się ciągnąć obroty do takiej wartości kiedy po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu większego biegu - i to ma trwać chwilkę, obroty będą idealnie takie ile mamy max momentu obrotowego..

Dla przykładu:
Max moment przy 5000 obr.
Max moc przy 7000 obr.

Przyspieszamy 2000-3000-4000-5000-6000-7000-zmiana biegu o jeden wyżej-5000-6000-7000zmiana biegu o jeden wyżej-5000-6000-7000-zmiana biegu o jeden wyżej itd..

Te 7000 obrotów przy zmianie biegów to przykład w którym zakładam sobie że przy zmianie biegu silnik "zwalnia" o 2000 obrotów i wpada idealnie na 5000 obr.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

17 Mar 2009, 23:00

siwy napisał(a):
właśnie że wyżej sie nie powinno kręcić silnika jak np max moment jest przy 5000 to nie ciągniemy do 8 bo auto nie przyśpiesza bo krzywa momentu spada w dół zmianaiamy bieg wtedy kiedy jest max Nm i wtedy po zmianie obrowy zmniejszaja sie na takie na których krzywa Nm rośnie

Moim zdaniem mylisz sie. Myślę że jest tak jak pisze qki007, że trzeba ciągnąć wyzej obroty niż max moment. Ponieważ nie tylko Nm wpływają na przyśpieszenie ale także KM mają duże znaczenie przy przyśpieszaniu, a największę moc osiaga się pod koniec obrotów. Przykładowo masz max moment przy 4500obr/min, a największa moc masz przy 6000obr/min.
BMW- Biała Może Więcej
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

19 Mar 2009, 18:17

Otóż to qki:) o tym wczesniej pisalem. Tez z ZmC jestem, w Szcz. studiuje pzdr.
wojdud5
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Szczecin

19 Mar 2009, 18:34

OT: wojdud5 I ja pozdrawiam :D Chciało Ci się aż do Szczecina? Wojo?
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość