Mała prędkość auta

21 Cze 2015, 15:33

Witam wszystkich forumowiczów. Kilka miesięcy temu zakupiłem... 30 letnią G-klassę. Wspaniały samochód, gdyby nie drobna wada: mianowicie auto nie jedzie szybciej niż 70-80km/h. Nie wiem co siedziało oryginalnie w samochodzie, teraz jest to silnik 300GD, 5 biegów, zmienione przez poprzedniego właściciela. Motor jest raczej sprawny (na słuch :), wkręca się prawidłowo, brak niepokojących objawów. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną takiej nie... jazdy??
PituPitu7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: G-klasse
Paliwo: Diesel

21 Cze 2015, 22:32

jakie koła, jakie prze łożenie mostu?
ile mas obrotów przy na obrotomierzy przy tych 70km/h
no i najważniejsze, nie jedziesz na reduktorze?? :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Cze 2015, 06:02

Reduktor, reduktor..... hmmm a które to? :lol:

Obrotomierza brak, więc nie policzę.
Koła: 235/85/r16
I właśnie, przełożenie mostu. Powinien mieć jakąś tabliczkę? Jak to sprawdzić?
PituPitu7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: G-klasse
Paliwo: Diesel

22 Cze 2015, 08:13

pomiędzy siedzeniami masz wajchę, na niej musi być napis 2x4 i 4x4 albo coś w ten deseń
w niemcowni oczywiście napisy będą po szwabsku ;) więc będzie coś w ten deseń
Zdjęcie
to ta tylna wajcha, te środkowe są od blokad (o ile masz)
żeby jeździć po asfalcie reduktor ma być ustawiony na 2x4 to auto nie ma centralnego dyfra więc jeżdżąc 4x4 rozwalasz reduktor albo któryś z dyfrów,
do tego jeżdżąc po twardym blokady mają być rozpięte!!!
poczytaj sobie w dziale 4x4 jak się używa reduktora i blokad, bez tej wiedzy zepsujesz tylko auto
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Cze 2015, 08:16

przełożenie mostu się liczy, bo na tabliczce niekoniecznie musi być to samo co w aucie po 30 latach :mrgreen:
najpierw sprawdź reduktor bo na 90% jeździsz na biegach terenowych ;)

BTW tym autem nie ma co zapierdalać, przyzwyczaj się do stylu jazdy emeryta z NRD :mrgreen: :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Cze 2015, 18:51

Panowie... przepraszam, nie dość wyraźnie zaakcentowałem żart. To niestety nie jest wina jazdy na reduktorze...

"Załączony wyłącznie tylny napęd[quote="pocieszny"]przełożenie mostu się liczy, bo na tabliczce niekoniecznie musi być to samo co w aucie po 30 latach"

i tu jest prawdopodobnie pies pogrzebany.
Jedyna rzecz jaką udało mi się stwietrdzić to fakt że linka gazu nie wyciskała maxa z pompy paliwa (była źle wyregulowana). Podciągnołem ją jakieś 8mm (cały zakres jest 30mm więc to chyba dużo). Teraz samochód się tapiceruje więc jest bez siedzeń i nie robiłem prób.
PituPitu7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: G-klasse
Paliwo: Diesel

22 Cze 2015, 19:07

linka jako taka powinna być delikatnie luźna na obrotach jałowych, nie napinaj jej zbyt mocno,
a co do reduktora uwierz mi zdarzają się i tacy :ok: :wink:
przełożenie w moście liczy się dość prosto, podnosisz koło obracasz nim i patrzysz ile razy wał się obróci na jeden obrót koła, wtedy sprawdzasz ile powinno być w oryginale, jeśli jest różnica to prosto ją zniwelować wsadzając większe koła... aczkolwiek z opisu raczej sądze że masz tam oryginał
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Cze 2015, 19:19

Regulowałem linkę tak żeby (po regulacji) mocniej wyciągała dźwignię w pompie, chyba wolnych nie ruszyłem...
Tak w ogule to małe sprostowanie: u mnie siedzi silnik 300D - R6 -12v, więc mocniejszy od wiekszości oryginalnych (najprawdopodobniej zamieniony razem ze skrzynią).
Czy w razie złego przełożenia istnieje możliwość zamiany jakiejś przekładni głównej tak żeby to pracowło jak należy?

PS.
Patrząc co niektórzy kierowcy wyczyniają na naszych drogach... jazda z zapiętym reduktorem to to małe piwo :)
PituPitu7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: G-klasse
Paliwo: Diesel

22 Cze 2015, 22:48

są gelendy seryjnie z silnikem 3.0D
tak jak z 3.0 TD i 3.0TDi są też z większymi ;) nawet 5,5 benzyna :mrgreen:
jeśli masz 12 to masz słabszą wersje 24 zaworowe miały nawet po 180 kucy ale też oszczędniej to jeździ :naughty: :ok:
jeśli tam siedział silnik 2.4 to może być niewielki problem z przełożeniami mostów, ale spokojnie powinieneś rozpędzić złomka do 120-140, zawsze przy nadmiarze mocy a niedoborze prędkości zrobić lift i włożyć 35 cali :ok: :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Cze 2015, 08:57

Najprawdopodobniej oryginalnie siedziało G230, czyli silnik benzynowy M115
PituPitu7
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: G-klasse
Paliwo: Diesel

26 Cze 2015, 07:49

no to rzeczywiście może być problem zprzełożeniem mostu,
oczywiście w teorii
bena kręci się do wyższych obrotów do tego inaczej zestopniowana skrzynia, i inny moment obrotowy sprawiają że może być tak że w mostach jest wolniejsze przełożenie
trzeba by wszystko policzyć,..... :naughty: :mrgreen:
zrób sobie na wszelki wypadek jeszcze test z GPSem, żeby wykluczyć błąd prędkościomierza (tak też może być) jeśli w rzeczywistości jest za wolno to najlepszym wyjściem będzie podnieść auto i wsadzić większe opony :mrgreen:
BTW gelenda tak czy siak nie nadaje sie na rajdówkę ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)