Mała zabawka - hothatch - 15k

08 Cze 2017, 00:57

Siemka.

Przyszedł czas na kolejną zmianę, trochę szaleństwa i dawki adrenaliny by się przydało w codziennym, monotonnym życiu. Poszukuje jakiegoś małego, mocnego wozu. Rzecz jasna benzyna, wstępnie bez gazu ale dobrze by było, gdyby samochodzik w przyszłości zniósł lpg. Brak bardziej sprecyzowanych wymagań, fajnie gdyby było 5d ale nie jest to warunek konieczny.

Z moich typów
- ford fiesta st150 ( tu akurat 3d)

Jestem otwarty na propozycje. Pozdro!
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

08 Cze 2017, 14:12

Ode mnie Seat Ibiza 1,8T FR/Cupra itd
lub
Mitsubishi Colt CZT 1,5 T

Fiesta ST ma zdaje się wolnossaka czyli opcje podnoszenia mocy będą kiepskie, takiego Colta czy Ibizkę dasz na 200koni to masz rakietę
Colta powinieneś znaleźć chociaż będzie to kwota podstawowa raczej bez zapasu.

Ewentualnie z VAG-ów A3 1,8T 180 koni albo może zamiast Fiest - Focus ST? no ale w sumie to będzie to samo.

Ewentualnie takie cacko :D niestety zdrowe okazy tyle kosztują - ale auto na prawdę nieźle lata
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

08 Cze 2017, 16:07

Pionek napisał(a):Seat Ibiza 1,8T FR/Cupra
budżet taki sobie jeśli mówimy o mk3 (piję zwłaszcza do Cupry)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Cze 2017, 11:14

Colt fajna opcja, rozważę. Musiałbym do niego wsiąść i zobaczyć jal tam z miejscem bo nigdy nie miałem stycznosci z tym samochodem. Ibiza mk3 w cupra jak dl mnie faworyt. Teraz kwestia ile pieniążków trzeba by wyłożyć ? Mowa rzecz jasna o samym aucie, nie biorę pod uwagę pakietow startowych itp bo na to mam osobno przygotowane. Za 16-17k cos do upolowania ?
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

09 Cze 2017, 13:06

A może lepiej szukaj Ibizę mk3 FR? 1,8T 150?
na Cuprę to takie 18-20 tys spokojnie trzeba mieć wg mnie.

Bo w generacji 6L czyli 3-ciej, jest FR wersja 1,8T i Cupra, pierwsza ma 150 koni, druga 180.

Ale tę pierwszą zawirusujesz spokojnie na 200 koni, kwestia czy zawias, hamulce w Cuprze nie są lepsze ale co za tym idzie i droższe części.

Musisz sie rozejrzeć.

A co powiesz o Polo IV GTI? bliźniacze auto do Ibizy 3 FR 1,8T ta sama płyta.

W polo była wersja GTI zwykłe 1,8T 150 i tzw Cup Edition 180 ale rzadko spotykane :D
czyli odpowiednio Ibiza FR 1,8T 150 i Cupra 180.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2017, 20:11

Polo nie mogę znaleźć żadnego w budżecie :( Ibiza FR całkiem w porządku opcja, rozważę. Pytania dwa,
1. czy ktoś z Was miał styczność z Coltem ? Czy od czasu do czasu upcham tam 4 osoby razem z kierowcą?
2. Toyota Corolla w 1.8 t-sport ?
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

09 Cze 2017, 21:43

lesko1909 napisał(a):Polo nie mogę znaleźć żadnego w budżecie :( Ibiza FR całkiem w porządku opcja, rozważę. Pytania dwa,

Za 15k z polo będzie lipa z FR spokojnie ale bardziej auto do startera i to takiego porządnego...
lesko1909 napisał(a):1. czy ktoś z Was miał styczność z Coltem ? Czy od czasu do czasu upcham tam 4 osoby razem z kierowcą?

Spokojnie wejdą cztery osoby ale z zapomnij o wygodnej jeździe.
Auto szybkie (po programie), lekkie i oszczędne... ale ma kiepsko wyglądające wnętrze i ma słabe wyciszenie.
lesko1909 napisał(a):2. Toyota Corolla w 1.8 t-sport ?

Nie chce mi się rozwijać tematu ale odpuść :yes:

Ogólnie jak chcesz małe, szybkie pudełko to czt będzie lepszy jak ma być troszku bardziej cywilizowanie, więcej miejsca to FR.
Do grubszych modów FR, do softów czt=fr (tak na oko).
Spalanie czt wygrywa i to konkretnie, lpg czt i FR...
Serwis nie wiem ale wydaje się że wyjdzie po równo ale trzeba to zweryfikować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Cze 2017, 22:40

Miałeś kolego styczność kiedyś z hondą crx? Czy Colt z przestrzenią w środku jest dość porównywalny ?
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

09 Cze 2017, 22:42

Ej no, bez przesady... Wybierasz autka segmentu B i liczysz na to, że będzie wygodnie i szeroko w środku? Jak kupujesz nowy telefon za 500 zł to liczysz na to, że pobije rekord w benchmarku?

Segment B jest mały i ciasny. To małe, lekkie autka. Z mocnymi silnikami to gokarty, dające frajdę z jazdy i to na tyle. Jeśli chcesz zabierać 4-5 osób i jeździć w trasy to się zawiedziesz. Albo HOT, albo komfort i przestrzeń (co nie zmienia faktu, że do 15k znajdziesz mocne auto segment wyżej, o ile zjedziesz z rocznika, chociażby A3 8l 1.8T).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Cze 2017, 12:20

Panowie, odbiegając na chwile od idei małego zapierdalacza. Fiat Bravo 2, jest jakas opcja w budżecie 16k?
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

11 Cze 2017, 13:41

Tylko mulaste 1.4 90 i to bez szału jeśli chodzi o stan. Na T-jet trzeba liczyć te 20k
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Cze 2017, 14:09

Cos w budżecie ale z segmentu właśnie bravo polecicie ?
lesko1909
Początkujący
 
Posty: 106
Auto: nie mam

14 Cze 2017, 14:59

Polecam pozostac w temacie Colta. Przez ostatnie 5 lat przerobiłem troche roznych marek (wszystkie wlasnie w budzecie 15-16k) i jak dotad najwieksza frajde mialem/mam (bo jezdze nadal) z posiadania wlasnie Colta CZT.

Autko malo popularne i niedoceniane u nas na rynku wiec za te 15k idzie znalezc zadbany egzemplarz (a juz takie np Twingo RS z zamulastymi wolnnossacymi 130koniami jest pare tysi drozsze nie wiedziec czemu).

To czy auto sie podoba w srodku/na zewnatrz to kwestia indywidualna choc moim zdaniem to akurat jedno z ladniejszych aut ktore sie zbytnio nie zestarzalo.

Co do nie zaprzeczalnych zalet: silnik ma fajnego kopa - 2/3 aut na swiatlach zostaje w tyle z wyrazem zdziwienia na twarzach kierowcow :) jezdze co prawda podstawowa wersja bez modow (150KM) ale przymierzam sie powoli do wgrania nowej mapy silnika po uzyskaniu ktorej sie robi 190kucy i mamy te magiczne 6sek z niewielkim hakiem do setki :) (koszt takiej uslugi w wawie to 1400zl)

Dalej - wnetrze/przestrzen - auto wyglada z zewnatrz na dwuosobowe a tymczasem dzieki szerokiej plycie podlogowej i wysokiej budzie w srodku jest mnostwo ale to naprawde mnostwo miejsca! masz 1,90 wzrostu ? z przodu bedziesz mial jeszcze zapas nad glowa, z tylu wbrew pozorom dwie dorosle osoby tez sobie usiada wygodnie i beda miec jeszcze mnostwo miejsca na nogi (w porownaniu z takim np. Suzuki Swiftem), dodatkowo tylnia kanapa jest przesuwana na szynie! Dzieki czemu mozesz sobie zwiekszyc pojemnosc bagaznika (kosztem miejsca na nogi z tylu) i odwrotnie. Mega patent :)

Co do spalania tez jest fajnie - bo jak nie cisniesz to masz w miescie na poziomie 7-9L (mowie o normalnej jezdzie bez zamulania), a przy grzaniu spod swiatel najczesiej kolo 12stu sie robi, na trasie z kolei przy stalej predkosci tpyu 120-140 rowniez te 8L masz wiec calkiem mysle w porzadku :)

Jedyne "wady" to w mojej opinii nieco zbyt duzy halas w srodku (przy predkosciach powyzej 130km/h) i troche drozsze jednak czesci niz przy zwyklej "cywilnej" wersji Colta.
miko1980
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Mitsubishi Colt CZT
Silnik: 1.5 Turbo