Polecam pozostac w temacie Colta. Przez ostatnie 5 lat przerobiłem troche roznych marek (wszystkie wlasnie w budzecie 15-16k) i jak dotad najwieksza frajde mialem/mam (bo jezdze nadal) z posiadania wlasnie Colta CZT.
Autko malo popularne i niedoceniane u nas na rynku wiec za te 15k idzie znalezc zadbany egzemplarz (a juz takie np Twingo RS z zamulastymi wolnnossacymi 130koniami jest pare tysi drozsze nie wiedziec czemu).
To czy auto sie podoba w srodku/na zewnatrz to kwestia indywidualna choc moim zdaniem to akurat jedno z ladniejszych aut ktore sie zbytnio nie zestarzalo.
Co do nie zaprzeczalnych zalet: silnik ma fajnego kopa - 2/3 aut na swiatlach zostaje w tyle z wyrazem zdziwienia na twarzach kierowcow
jezdze co prawda podstawowa wersja bez modow (150KM) ale przymierzam sie powoli do wgrania nowej mapy silnika po uzyskaniu ktorej sie robi 190kucy i mamy te magiczne 6sek z niewielkim hakiem do setki
(koszt takiej uslugi w wawie to 1400zl)
Dalej - wnetrze/przestrzen - auto wyglada z zewnatrz na dwuosobowe a tymczasem dzieki szerokiej plycie podlogowej i wysokiej budzie w srodku jest mnostwo ale to naprawde mnostwo miejsca! masz 1,90 wzrostu ? z przodu bedziesz mial jeszcze zapas nad glowa, z tylu wbrew pozorom dwie dorosle osoby tez sobie usiada wygodnie i beda miec jeszcze mnostwo miejsca na nogi (w porownaniu z takim np. Suzuki Swiftem), dodatkowo tylnia kanapa jest przesuwana na szynie! Dzieki czemu mozesz sobie zwiekszyc pojemnosc bagaznika (kosztem miejsca na nogi z tylu) i odwrotnie. Mega patent
Co do spalania tez jest fajnie - bo jak nie cisniesz to masz w miescie na poziomie 7-9L (mowie o normalnej jezdzie bez zamulania), a przy grzaniu spod swiatel najczesiej kolo 12stu sie robi, na trasie z kolei przy stalej predkosci tpyu 120-140 rowniez te 8L masz wiec calkiem mysle w porzadku
Jedyne "wady" to w mojej opinii nieco zbyt duzy halas w srodku (przy predkosciach powyzej 130km/h) i troche drozsze jednak czesci niz przy zwyklej "cywilnej" wersji Colta.