Małe auto na długie trasy. 10-20 tys.

09 Paź 2016, 14:40

Cześć wszystkim! Szukam dla siebie swojego pierwszego samochodu. Mieszkam aktualnie w Holandii i sporo podróżuję po całej Europie, do tej pory głównie samolotem i "na doczepkę". Wiązało się to z ciągłym ograniczeniem bagażu do minimum. Postanowiłem zatem kupić auto, aby się od tego uwolnić.

Poszukuję małego samochodu głównie na długie trasy, 200-1500 km w granicach 2500-4200 €, czyli 10-20 tysięcy złotych. Nie wybrałem jeszcze konkretnego modelu i mam nadzieję, że pomożecie mi się zdecydować. Rynek trochę się różni od polskiego. Wybrałem kilka marek i modeli, które są tutaj najbardziej dostępne w tej cenie i z pośród których chciałbym coś wybrać.

Citroen
C3
C4

Fiat
Punto
Stilo

Ford
Focus
Fiesta

Opel
Astra
Corsa

Peugeot
207
307

Renault
Clio

Skoda
Fabia

I to tyle jeśli chodzi o te najpopularniejsze. Z pośród wymienionych najbardziej przekonują mnie Punto, Fabia, C4 i Focus. Które z nich najlepiej spełni warunki?

- Trwałość/Niezawodność/Jakość - Numer jeden jeśli chodzi o kryteria wyboru.
- Dobry silnik - Kilka godzin po autostradzie nie może stanowić problemu dla auta. Na pewno benzynowy. Brak jakichkolwiek preferencji co do osiągnięć, może po za tym, żeby nie pił jak Smok Wawelski.
- Wyposażenie - Nie wymagam szaleństwa, dowolność opcji. Zależy mi żeby był w miarę dobrze wyciszony i 5-cio drzwiowy.

To chyba tyle. Minimalny wiek samochodu jaki mogę kupić to 8 lat. Nie chciałbym też starszego niż 14 lat, żebym mógł go jeszcze sprzedać po paru latach.
Ogólny cel jest prosty. Jeździć do Polski, Niemiec, Francji i Anglii ze średnim bagażem bez częstych wizyt u mechanika po za miejscem zamieszkania.

Które z wymienionych polecacie? A może macie inną ciekawą propozycją?
TenDrugi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 2008
Auto: Nie mam

09 Paź 2016, 15:54

Przecież takie słowa jak "małe auto" i "trasa" to oksymoron...
Nie wyobrażam sobie jechać Fabią 1500km :o
Klasa Focusa to absolutne minimum, ale lepiej celować w auta klasy średniej
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Paź 2016, 17:10

Właśnie chcę unikać wyższej klasy, bo za tym idzie już większa masa między innymi od której uzależniony jest podatek. Zdarzyło mi się już jeździć długie trasy małymi autami. Ostatnio z Dusseldorfu do Polski jechałem Fiestą IV, teraz szwagier ma Colta IV i też nierzadko robimy 300-400 km. Jeśli chodzi o komfort to nie mam dużych wymagań. Jeśli o coś innego, proszę rozwiń to zweryfikuję swoje wymagania.
TenDrugi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 2008
Auto: Nie mam

09 Paź 2016, 18:01

Coś za coś, albo płacisz większy podatek, albo tłuczesz się puszką.
No i idzie za tym też trochu ekonomia - w większym aucie przy wyższych prędkościach masz mniejsze obroty (mówię tu o silnikach typu 1.8-2.0), a co za tym idzie jego mniejsze zużycie. Spalanie też nie wychodzi tragicznie (czasami jest nawet mniejsze; znów większa pojemność=niższe obciążenie silnika), więcej przestrzeni wewnątrz, lepsze wykonanie, wyciszenie, wyposażenie, wygodniejsze fotele...
Ja po 100km w Fabii miałem serdecznie dość, a jeszcze musiałem wracać
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Paź 2016, 18:26

Komfort komfortem, przywykłem do jazdy złomami, więc wszystko co nie będzie stukać, pukać i wyć będzie in plus :P. Samo spalanie jest też jakby sprawą drugorzędną, ale przekonałeś mnie obciążeniem silnika. Przeszukałem jeszcze raz strony z ogłoszeniami i niestety nie ma zbyt wielu dużych silników. 90% dostępnych aut to 1.6 i mniejsze. Znalazłem kilka modeli z większymi silnikami, ale nie wiem, który byłby najlepszy. Oto co wyszukałem:

Peugeot 307
1.6 - hordy tego jeżdżą po Holandii
2.0 - jako, że ogólnie dużo tutaj Peugeotów jest w miarę dostępny
Ford Focus II
1.6 - dość popularny
1.8 - parę sztuk
2.0 - ciut lepiej jak 1.8, ale też bez szału
Seat Leon II
1.6
1.8
2.0
Mniej więcej po równo
Citroen C4 I
1.6 - sporo
2.0 - pojedyncze sztuki
Opel Astra H
1.6 - mniej popularny jak 1.4
1.8 - mniej jak 1.6
2.0 - bardzo mało

Wszystkie w podobnej klasie między puszką a średnią klasą. Chciałbym wiedzieć, czego raczej unikać, a na co warto zapolować. Odrzucając 1.6 dużego wyboru nie mam. Co powiecie na Leona lub Focusa?
TenDrugi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 2008
Auto: Nie mam

11 Paź 2016, 18:49

Komfort komfortem, ale takie małe auta miejskie mają krótką skrzynię i przy prędkościach autostradowych mało nie spalą. Nawet Astra H 1.8 ma krótką skrzynię i ma wysokie obroty przy prędkości autostradowej. Może warto poszukać czegoś z skrzynią 6-biegową?
Ja szukałbym jakiegoś auta z udanym wolnossącym benzynowym silnikiem 2.0, bo taki nie spali więcej niż 1.6 przy prędkości 140km/h i więcej. Mam na myśli np. Mazdę 6, Citroena C5, Peugeota 407 lub Renault Lagunę II FL.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie pokonywać zakręty?
    Pokonywanie zakrętów nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać. Redukcja prędkości i skręcenie kierownicy to nie jedyne zadania, jakie musi uwzględnić kierowca. Kluczowa jest płynność wykonania manewru, a do tego ...

12 Paź 2016, 19:46

Fajnie by było kupić Mazdę, ale to wykracza po za moje możliwości utrzymania. Najlepiej jakby masa pojazdu nie przekraczała 1,3 tony, dlatego tak bardzo zależy mi na jak najmniejszym aucie. Każde kolejne widełki masy to skok opłaty o około 20-25%.
Więc może trochę inaczej. Jakie auto w segmencie niższej klasy średniej polecacie?
TenDrugi
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 12 2008
Auto: Nie mam