Mało awaryjne,oszczędne kombi. Co proponujecie?

19 Wrz 2012, 17:19

Szukam kombi (musi wejść wózek i coś jeszcze) w cenach:50 000-70 000zł. Rocznik:2010-2012
Najchętniej bez "wynalazków" typu "common rail" czy "koła dwumasowego" (kosztowne naprawy).
W nowszych modelach raczej będzie to trudne. Wiem o tym, ale...
Wiem,że nie ma ideałów,ale wiem też, że można wybrać mniejsze zło.O to mi właśnie chodzi.
Miałem na oku dwa autka:
http://www.sprawdzoneuzywane.pl/samocho ... 989368690/

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

...lecz diesel ma tych "wynalazków" dużo, a benzynka podobno w mieście pali jak smok.
A ja mam zamiar w większości śmigać z rodzinką po mieście.To jest ten ból.Znów stoję w miejscu :bored:
Może wrzucicie parę propozycji.Nie ważne benzyna czy diesel- byle trochę oszczędne.
Mile widziane inne propozycje.Bardziej doświadczeni pewnie mają jakieś zdanie na ten temat. :wink:
romkwie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Pionki

19 Wrz 2012, 17:57

Jeżeli nie wynalazki to tylko silniki 19 TDI nie 2.0 lub 19 CDTI 150KM
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Wrz 2012, 17:58

Te pierwsze to Audi Seat Skoda Vw a drugi silnik Opel
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Wrz 2012, 18:20

A co myślicie o Koreańczykach (Kija,Hyundai)? Japończykach?
romkwie
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Pionki

19 Wrz 2012, 18:54

Myślę, że nie warto słuchać rad tego Pana który Ci doradzał, nie dość, że nie ma pojęcia o czym pisze to jeszcze nie zna podstawowych zasad ortografii.
Co do Skody to akurat wybór TSI jest wysoce ryzykowny, ten silnik praktycznie do tej pory jest niedopracowany:
http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-ts ... i-awariami
Mondeo ok, tylko ten egzemplarz jest drogi, nowy model został już zaprezentowany więc przy aucie z placu powinno Ci się udać fabrycznie nowy egzemplarz.
Skoda też już schodzi z rynku.
Skoro może być auto wielkości Skody i nieskomplikowany diesel to zostają Ci trzy jednostki.
1.6 HDI 90KM- brak turbiny ze zmienną geometrią i filtra cząstek stałych dodatkowo nie posiada koła dwumasowego i jest rekordowo oszczędny.
Trochę mniej oszczędne ale równie proste konstrukcyjnie są silniki 1.4 D4D Toyoty oraz 1.6 CRDi 90KM w Hyundaiach/Kia.
Wbrew pozorom w autach typu 308 czy i30/Ceed(Toyotę pomijam bo nie ma kombi z tym silnikiem) osiągi są wystarczające, na poziomie tych w Mondeo 1.8 TDCI.
Dodatkowo w przypadku Peugeota poza prostym silnikiem dochodzi proste i wytrzymałe zawieszenie(przód McPherson, tył belka w koreańczykach masz zawieszenie wielowahaczowe).
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000