Myślę, że nie warto słuchać rad tego Pana który Ci doradzał, nie dość, że nie ma pojęcia o czym pisze to jeszcze nie zna podstawowych zasad ortografii.
Co do Skody to akurat wybór TSI jest wysoce ryzykowny, ten silnik praktycznie do tej pory jest niedopracowany:
http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-ts ... i-awariamiMondeo ok, tylko ten egzemplarz jest drogi, nowy model został już zaprezentowany więc przy aucie z placu powinno Ci się udać fabrycznie nowy egzemplarz.
Skoda też już schodzi z rynku.
Skoro może być auto wielkości Skody i nieskomplikowany diesel to zostają Ci trzy jednostki.
1.6 HDI 90KM- brak turbiny ze zmienną geometrią i filtra cząstek stałych dodatkowo nie posiada koła dwumasowego i jest rekordowo oszczędny.
Trochę mniej oszczędne ale równie proste konstrukcyjnie są silniki 1.4 D4D Toyoty oraz 1.6 CRDi 90KM w Hyundaiach/Kia.
Wbrew pozorom w autach typu 308 czy i30/Ceed(Toyotę pomijam bo nie ma kombi z tym silnikiem) osiągi są wystarczające, na poziomie tych w Mondeo 1.8 TDCI.
Dodatkowo w przypadku Peugeota poza prostym silnikiem dochodzi proste i wytrzymałe zawieszenie(przód McPherson, tył belka w koreańczykach masz zawieszenie wielowahaczowe).