Maluch Pomoc nie ma mocy

21 Paź 2007, 16:10

siemka mam problem odnosnie mojego malucha.. Wymienilem tydzien temu swiece na Boscha.. i problem jest taki ze jak dodam gazu to mi auto tak dziwnie chodzi i wogule nie ma mocy. co to moga byc te kable co ida od swiec do pradnicy. poradzcie mi .
^^Marcin^^
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84
  • 21 Paź 2007, 17:50

    :shock: :D Od świec do prądnicy nie idą żadne kable, chyba, że mówisz o aparacie zapłonowym? A przypadkiem nie założyłeś tych kabli, co na świece nakładasz odwrotnie? Na kopułce, z której wychodzą 3 kable: ze środka i 2 pozostałe, masz przy gniazdach tych pozostałych numerki 1 i 2; to jest oznaczenie cylindrów, przy czym pierwszy - 1 - jest od pokrywy silnika, a drugi - 2 - od wewnątrz komory silnika. Sprawdź, jak kable nałożyłeś na świece i napisz, co jest. :wink:
    fordon
     

    21 Paź 2007, 18:15

    no to pacz na ten link [link do oferty na Allegro wygasł]
    i tam bendzie silnik na ktoryms zdjeciu i zobacz sobie , ze sa swiece i od swiec ida kable do pradnicy..i mi chodzi o to ze moze z tymi kablami mam cos nie tam.
    ^^Marcin^^
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 84

    21 Paź 2007, 19:46

    Jak wyciągniesz ssanie to lepiej wchodzi na obroty? Jeśli tak to możesz mieć zatkaną dyszę głowną w gaźniku.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    21 Paź 2007, 22:45

    :D :lol: Marcin: kable nie idą od prądnicy, tylko od modułu zapłonowego. Prądnica jest - jak sama nazwa wskazuje - urządzeniem, które podczas pracy silnika wytwarza prąd do obsługi całej elektryki autka z ładowaniem akumulatora włącznie. W Twoim przypadku masz alternator - taką lepszą wersję prądnicy. Przy takiej długości kabli mogłeś je po prostu zamienić...? :wink:
    fordon
     

    22 Paź 2007, 14:28

    no to czekam na dalesze propozycje?? wiec jak te kable o ktore mi chodzilo to mam je wymienic??
    ^^Marcin^^
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 84
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Chcesz zmienić pas? Pamiętaj o pięciu ważnych zasadach!
      Bardzo często przy wzmożonym ruchu na autostradzie czy na innej wielopasmowej drodze kierowcom wydaje się, że warto zjechać na sąsiedni pas, bo samochody poruszają się po nim szybciej. Dlaczego czasami nie warto tego robić? ...
      Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
      Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...

    22 Paź 2007, 19:58

    Marcin , piszesz że wymieniłeś świece . I teraz moje pytanie - czy przed wymianą tychże świec było w porządku ? Dlaczego je wymieniłeś ? Napisałeś również ,że dziwnie chodzi , to znaczy jak ?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4924
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    22 Paź 2007, 20:02

    :D Na początek zamień te kable między sobą i zobaczysz, czy jest jakaś zmiana lub jest dobrze...nowe, pewnie też przydałoby się założyć - sądząc po wyglądzie "dbanego" maluszka? Tak na marginesie: właściwymi i poprawnie działającymi świecami w maluchu są polskie Iskry o symbolu F95P - jeśli dobrze pamiętam... :wink:
    A powiedz mi jeszcze: te "nadlewane" opony - to one są na przodzie założone?
    fordon
     

    22 Paź 2007, 23:37

    Czy przed wymianą świec silnik chodził dobrze?Dlaczego wymieniłes te świece?Czy sprawdziłes jaki jest odstęp między elektrodami na tych świecach?Przewody widać sa silikonowe.Warto je wymyć benzyną ekstrakcyjną i sprawdzic czy nie mają uszkodzeń mechanicznych.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Paź 2007, 12:00

    wymienilem swiece poniewaz mi nie palił na jedna ..A i jest taki problem ze wogule mi nie odpala tzn od wczoraj.. i prosze aby mi ktos doradził co zrobic.Kreci rozrusznik ale niechce zaskoczyć.
    ^^Marcin^^
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 84

    23 Paź 2007, 12:29

    Tak więc po kolei - najpierw sprawdz,czy jak kręci się rozrusznik,to czy jest podawane paliwo do gaźnika.Jak nie masz drugiej osoby(bo do tego trzeba dwojga :) ),to odkręć pokrywę gaźnika i wlej do niego benzyny,tak,żeby było pół komory paliwa.Pozakręcaj pokrywę i spróbuj uruchomić silnik.Jak zaskoczy to wiadomo,co jest przyczyną.Jak nie zaskoczy,to najpierw sprawdż,czy na tym niebieskim przewodzie,który jest podłączony do cewki zapłonowej,jest po przekręceniu stacyjki(nie uruchamiając silnika) napięcie równe napięciu akumulatora.Pisz o efektach i bedziemy iść dalej.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    23 Paź 2007, 14:14

    Wiec tak pompka paliwowa jest dobra bo paliwo idzie..a z tym niebieskim kablem co pisales to niewiem co i jak trzeba... wiec prosze o dalsza pomoc..
    ^^Marcin^^
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 84

    23 Paź 2007, 14:31

    Sprawdż również czy jest iskra na obydwa cylindry . Czy jest dobrze ustawiony zapłon , oraz czy przerwa na platynkach jest właściwa .
    Z tym pomiarem napięcia na cewce to jest różnie . O ile dobrze pamiętam akurat w tych wersjach maluszka cewka była podłączona przez przewód oporowy co dawało około 9 V na jej zacisku . Zazwyczaj zostawał zastąpiany normalnym , ale taką ewentualność trzeba wziąść pod uwage.
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4924
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    23 Paź 2007, 14:39

    a jak sprawdzic ta iskre na obydwa cylindry?? zaplon byl ustwiany jakis czas temu.. bo mi pasuje tak to autko zrobic zeby fuzylo i jechac z nim do mechanika.
    ^^Marcin^^
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 84

    23 Paź 2007, 17:01

    8) Do tej czynności musisz "zatrudnić" kolegę; wykręcasz obie świece; :wink: za gumę, która jest na kablu trzymasz dotykając korpusem świecy do np śruby od zawieszenia silnika, a kolega włącza rozrusznik - kilka obrotów i widzisz, czy iskra skacze; podobnie z drugą świecą. Jeśli masz, jak widać, dwie cewki - to równie dobrze jedna z nich jest padnięta...
    fordon