Mały oszczędny diesel

16 Paź 2009, 13:37

Spoko... Po prostu jego ojciec nie wiedział,że ma turbo.Zdarza się ...a kolega Daro20VT,się nie przyglądał więc raczej mu tę kuchę wybaczymy..?
Daro20VT... pasuje..? :wink:
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2009, 13:40

Wolnossący diesel z Turbo :roll: Brawo :!:
Nie potrzebuje żadnego wybaczenia...? Co wy jesteście żeby mi wybaczać :???:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Paź 2009, 13:40

artur73 napisał(a):Spoko... Po prostu jego ojciec nie wiedział,że ma turbo.Zdarza się ...a kolega Daro20VT,się nie przyglądał więc raczej mu tę kuchę wybaczymy..?
Daro20VT... pasuje..? :wink:

Jasne ze sie zdarza :!: , wielu moich znajomych bylo pewnych ze moje picasso jest wolnossace. Tu liczy sie elastycznosc, a nie przyspieszenie 0-100

Tylko po co bronic za wszelka cene swoich pogladow, gdy nie ma sie racji/nie jest sie przekonanym? :roll:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

16 Paź 2009, 20:34

Trzeba się trochę rozeznać w oznaczeniach. dCi wszystkie mają turbinę, dodatkowo są na common railu. Te silniki są bardzo wrażliwe na paliwo, nie zapewniają specjalnie wysokich osiągów, a są awaryjne. Padają wtryskiwacze, turbo, a też mniejsze awarie się zdarzają. Jak renault to raczej benzynkę...

[ Dodano: Pią Paź 16, 2009 20:50 ]
Dodatkowo dodam, że jak turbo to i common rail, inaczej się nie da... I tak jak piszesz 15 dCi ma te 68KM dlatego, że ma turbine i jest na common railu, wolnossący miałby ze 40... Dobrym przykładem są strsze wolnossące diesle, które przy pojemnościach 1.9 - 2.2 miały zaledwie te 60-70KM...
Helly
Początkujący
 
Posty: 209
Miejscowość: Kraków

16 Paź 2009, 20:54

Helly napisał(a): Padają wtryskiwacze, turbo, a też mniejsze awarie się zdarzają. Jak renault to raczej benzynkę...


Jak się zalewa złą zupe to na każdym nowym silnikiem wyjdą z czasem jakieś "parchy" I czy to będzie benzyna czy to będzie dci czy jtd to i tak padnie jak nie dbasz o swój silniczek ile samochody krócej jeżdżą na gazie niż na benzynie :D I dla mnie jak ktoś tak pisze to pisze bzdety wielkie i tyle :)
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Paź 2009, 09:44

Daro20VT napisał(a):Nie potrzebuje żadnego wybaczenia...? Co wy jesteście żeby mi wybaczać :???:

Nie jesteśmy żeby Tobie wybaczać ale ...raczej nadrabiamy za Ciebie żeby sobie dalej wspólnie pisać skoro Tobie duma nie pozwala nieco uderzyć się w pierś... Zamiast to docenić i napisać ok,to wolisz trwać w uporze.
Prawdziwą miarą gościa z klasą jest,jak potrafi się przyznać do błędu i tyle,bo nikt z nas nie jest nieomylny i każdy pomylić się może.To wszystko. :neutral:
Pisząc poprzedniego razu do ciebie wyciągnąłem dłoń do porozumienia i w celu załogodzenia sprawy ale widzę jednak,iż wolisz żeby tego nie robić.Szkoda...bo inne twoje uwagi pozytywnie wnoszą coś do różnych tematów poruszanych na forum.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co daje aktywny mechanizm różnicowy?
    Mechanizm różnicowy to nieodzowny elementem każdego samochodu. Jego zadaniem jest umożliwienie niezależnego obracania się kół osi napędzanej na zakrętach, kiedy każde z nich pokonuje inną drogę. W tej roli bardzo ...

17 Paź 2009, 12:34

Luke16 napisał(a):
Helly napisał(a): Padają wtryskiwacze, turbo, a też mniejsze awarie się zdarzają. Jak renault to raczej benzynkę...


Jak się zalewa złą zupe to na każdym nowym silnikiem wyjdą z czasem jakieś "parchy" I czy to będzie benzyna czy to będzie dci czy jtd to i tak padnie jak nie dbasz o swój silniczek ile samochody krócej jeżdżą na gazie niż na benzynie :D I dla mnie jak ktoś tak pisze to pisze bzdety wielkie i tyle :)

Heh w Polsce ciężko o dobre paliwo diesla, wiadome też, że jak już sie leje to lepsze, troche drozsze i sie dba to może dłużej pociągnąć, to wie każdy :P Silniki jednak różnią się między sobą, szkoda, że tego nie wiesz :P Silniki diesla Renault są chyba najbardziej wadliwymi silnikami patrząc na konkurencję europejską, japońską czy każdą inną... Porównanie jtd i cdi też troche nie na miejscu, już prędzej jtd porównywałbym do hdi, ale tutaj też bardzo ostrożnie... I w sumie jak tak patrze to jednak Ty piszesz bzdety, z całym szacunkiem ;)
Helly
Początkujący
 
Posty: 209
Miejscowość: Kraków

17 Paź 2009, 12:45

Helly, ale ja pisze o wszystkich silnikach diesla nie tylko o jtd czy dci czy hdi to jeżeli nie zmienisz mu w terminie oleju, filtrów czy nie zalejesz dobrym paliwem to zarżniesz go... mi mechanik powiedział tyle... Tankuj na zaufanych stacjach i najlepiej jeszcze verve itp dlatego bo te nowsze silniczki nie znoszą shitu w baku... Niestety paliwo w Polsce jest na niskim poziomie... Raz zatankowałem do mojego JTD paliwa z jakieś nie znanej stacji.... dobrze że tylko wlałem z 8 litrów ale na pusty bak.... rano auta nie mogłem odpalić, jak już zapalił to chmura dymu i zero przyśpieszenia.... Dowlokłem się na stacje orlenu zalałem po sam korek vervy i mu przeszło.... Zauważ że sporo renówek właśnie jeździ z tymi silnikami jako samochody handlowców i nie narzekają na te autka czy nawet kolega mi polecał ten silniczek który ma już 3 renault jego żona ma właśnie clio 1.5 Dci i nie narzeka... I niby ma też najbardziej awaryjny samochód bo jeździ laguną II :D Zrobił nią ze 100 tyś km (nie pamiętam z jakim przebiegiem ją kupił) ale dołożył jakiś pstryczek elektryczek bo się spalił od szyby... wszystko :P
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Paź 2009, 13:09

Proste, zgadzam się z Tobą. Jakbym miał nowocześniejszego diesla to też tankowałbym tylko i wyłącznie lepsze paliwko typu verva, v-power na dobrych stacjach... Pisze tylko to co wiem, co słyszałem o czym czytam i czego czasami też mogę być świadkiem ;)
Helly
Początkujący
 
Posty: 209
Miejscowość: Kraków

17 Paź 2009, 13:54

To co panowie piszecie to oczywiście racja ale nie tyczy się tylko ""ropy"...
Także benzyna potrafi śmierdzieć jakimś ...lakierem,a o LPG z syfnej stacji wogóle się nie wypowiem...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2009, 14:08

artur73, o benzynie czy lpg się nie wypowiem bo nic takowego nie mam ani ja ani rodzice i znajomi :D Ale zapewne też paliwko i lpg jest chrzczone :)
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

17 Paź 2009, 14:23

Jeśli chodzi o benzynkę to ciężko jest mi powiedzieć, napewno artur masz rację, ale ja dużej różnicy nie zauważyłem tankując 95, ale w sumie mało co na benzynie jeżdżę i tankowałem jak już tylko na trzech różnych stacjach. Jeżeli chodzi o lpg to jest dość istotna różnica gdzie się tankuje, wiem po sobie ;) Mam taką sytuację, że w moim pobliżu jest spory wybór, zatankowałem 2 razy na najtańszej stacji (ciężko to stacją nazwać :D ) typowej tylko lpg (taniej niż tam to nie widziałem) i autkiem szarpało i nawet strzelało :D Tankowałem jakiś czas na małej stacji nieopodal tamtej i generalnie było lepiej, pisało niby, że paliwa dostarcza Orlen i w zasadzie długo tankowałem tam bo i nie za często szarpało autkiem i wystrzały były rzadsze, a też było bardzo tanie. Zatankowałem jednak ostatnio na Arge i jechało się naprawdę przyjemnie, naprawdę spoko, a różnicy w cenie dużej nie ma. Nie wiem, może to była loteria, że jechało się lepiej, ale jutro sprawdze to bo będę musiał zatankować :) Zauważyłem też, że od jakości gazu zależy spalanie. Ostatnio tankując na Arge wlałem ok. 17 litrów, a przejechałem prawie 200km w cyklu 80-90% miasto. Muszę to jeszcze sprawdzić :D
Helly
Początkujący
 
Posty: 209
Miejscowość: Kraków

26 Lis 2011, 15:26

Jeśli chcesz mały samochodzik to może volkswagen lupo, a jak by był za mały to polo IV.
Silniki Lupo:
# 1.0 (50KM)
# 1.2 TDI (61KM)
# 1.2 TDI 3L (61KM)
# 1.4 16V (75KM)
# 1.4 i (60KM)
# 1.4 i 16V (100KM)
# 1.4 i FSI 16V (105KM)
# 1.4 TDI (75KM)
# 1.6 i 16V GTI (125KM)
# 1.7 SDI (60KM)
Moim zdaniem do lupo był by najlepszy sinik dla ciebie 1.4 TDI (75KM). Masz w nim moc wystarczającą żeby takie małe autko rozpędzić i nim wyprzedzić, a poza tym spalanie ok 5l/100km
SIlniki Polo IV:
# 1.2 i (54KM)
# 1.2 i 12V (64KM)
# 1.4 16V (100KM)
# 1.4 16V (75KM)
# 1.4 FSI (86KM)
# 1.4 TDI (70KM)
# 1.4 TDI (75KM)
# 1.4 TDI (80KM)
# 1.6 16V GTI (125KM)
# 1.9 SDI (64KM)
# 1.9 TDI (100KM)
# 1.9 TDI (130KM)
# 1.8 i (150KM)
# 1.2 i (60KM)
# 1.2 i (70KM)
# 1.4 i (80KM)
# 1.6 i (105KM)
W tym polo brałbym na twoim miejscu albo 1.4 TDI (75/80KM) albo 1.9 TDI (100KM), ponieważ te 70KM są już za małe, bo w rodzinie mamy takie polo w 1.2 60KM i ciężko sie nim jezdzi bo jest dość słaby, a do wyprzedzania nim to trzeba mieć nerwy ze stali.
maciek1203
Aktywny
 
Posty: 466
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Tarnobrzeg
Auto: Hyundai Pony
Silnik: 1.5 83KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

26 Lis 2011, 15:31

maciek, myślę, że autor już kupił w ciągu 3 lat auto ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010