Mały, tani, ładowny, dostawczak za 3-5k

22 Mar 2021, 16:55

Niebawem zaczynam budowę domu i pomyślałem, że przydałby mi się samochód do wożenia narzędzi, stosunkowo niewielkiej ilości materiałów.

Przede wszystkim ma być tani i ładowny. Fajnie jakby dało się tam wsadzić paletę czymś, fajnie jak by na długość też było sporo miejsca - żeby dało się przewozić meble/drzwi.
Dobrze jakby można było przewieźć nim z tonę ładunku (jak to wygląda w teorii i praktyce z tą ładownością?)

Najlepiej w okolicy 3k do 5k akceptowalne, a powyżej bym musiał się zastanowić. Dobrze jakby OC nie było jakieś straszne.

Samochodem będę przemieszczał się między wsią, a miastem i trochę w mieście - ale to chyba znaczenia nie ma.

Citroen Berlingo jest tani, ale ma tylko 1,7 długości paki i 725 kg ładowności (wersji long nie znalazłem w interesujących mnie pieniądzach) - więc chyba lepiej coś większego, ale od biedy może być ten samochód.

Nie znam się na tego typu samochodach i nawet nie wiem jakich modeli szukać.
Proszę o propozycje niedrogich i pakownych "dostawczaków."
lufix
Nowicjusz

Prawo jazdy: 14 11 2008
Auto: Golf II
Silnik: 1.6
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1988

22 Mar 2021, 17:54

Masz 5k na dostawczaka, które przez całą swoją eksploatację są tyrane. Odpalasz olx, szukasz tego co masz blisko i sprawia dobre wrażenie, bierzesz kasę do kieszeni i jedziesz oglądać. W tym segmencie rynku i przy takim budżecie nie ma co pytać o polecane modele tylko brać to co jest żeby tylko buda się nie złamała po załadowaniu.
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km

22 Mar 2021, 18:11

@Invi dobrze pisze. Tu patrzysz co masz w okolicy we w miarę najlepszym stanie technicznym.

Patrząc na samochody masz do wyboru:
- VW Caddy 1.9 SDI
- Citroen Berlingo
- Peugeot Partner 1.9 D
- Renault Kangoo 1.5 DCi
- Opel Combo 1.7 Isuzu
I to chyba na tyle z takich małych.