Mały usportowiony wóz do miasta i dłuższe wypady

15 Mar 2013, 14:56

Witam,
Jestem studentem i muszę dziennie dojeżdżac na uczelnię małym seikiem 1.1 Z uwagi na to że auto pali mi 8L jest to dla mnie lekka przesada, bo żeby jechało trzeba go kręcic niewiadomo jak wysoko. Również wożę się Golfem 4 1,9 tdi rodziców 101KM na pompowtryskach i tam fajnie autko od dołu ciągnie i spalanie w normie, ale właśnie pompowtryski to bomba która kiedyś eksploduje i trzeba będzie za nie słono zapłacic.
Wrócę do sedna. Chciałbym kupic przed wakacjami autko do około 12k. Moimi typami są: punto HGT, Lupo 1,4 16v, renault clio sport 1,6/2,0, opel corsa gts 1,8, polo gti 1,6, może nawet jakies audi a3 1,8t, peugeot 206 gti 2,0.
Piszę, że około 12k mam na autko bo na 90% będzie montowany gaz-ale raczej autko chcę bez gazu kupic. Fajnie by było, gdyby autko nie miało za krótkiego przełożenia, bo po autostradzie też zdarza mi się jeździc srednio 150-160km/h.
edit: zapomnialem jeszcze o hondzie civic, toyota yaris ts 1,5 i innych japońcach, ale type r ponad 18-20k, ewentualnie jeszcze cytrynka c2 vts 1,6
Co polecacie jeśli chodzi o małą awaryjnośc sanochodu i w miarę dostępne i tanie części?
Niestety nie znalazłem żadnego dobrego porównania aut uzywanych tego typu
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez 007Andi, 15 Mar 2013, 15:56, edytowano w sumie 1 raz
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 15:55

A może [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

15 Mar 2013, 15:57

tez przeglądałem saxo, ale nie mam porównania jeśli chodzi o dostępnośc czesci i awaryjnosc, bo dosc zadkie są
Dzięki za szybka odpowiedz :D
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 17:19

Polecę to co sam nie dawno nabyłem za podobną kwotę, Audi A4 1.8T z gazem w tiptronicu. Frajda z jazdy niesamowita, wygoda i wykonanie na 5.

A tutaj masz stronkę na której możesz porównać, poczytać opinie o autach.
[link do autocentrum.pl wygasł]
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

15 Mar 2013, 18:44

Punto HGT nie powinno Cię wiele wyjść. Chyba, że zależy Ci też na komforcie podczas jazdy, to saxo byłoby lepsze.
elavis
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW

15 Mar 2013, 19:02

W saxo jest w ogólę jakiś komfort? Raz prowadziłem i przy wzroście 181cm na max przesuniętym fotelu i tak miałem mało miejsca... no chyba, że kolega 007Andi jest Hobbitem :D
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    30 lat minęło... Renault Safrane
    Odkąd Renault Safrane pojawiło się na rynku, zastępując Renault 25 minęło już ponad 30 lat. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1992 roku. Renault Safrane było produkowane przez 8 ...

15 Mar 2013, 19:08

Poza tym te usportowione wersje to przeraźliwe deski, podobnie zresztą jak Clio Sport czy 206 GTI.
Jak to ma jeździć w trasy to francuskie hot-hatche bym odrzucił, zbyt poważnie podchodzą do tematu lepiej coś niemieckiego lub japońskiego z racji na bardziej kompromisowe zawieszenia.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Mar 2013, 19:11

1. Civic, A3/A4
2. Polo, Corsa

Ja bym szukał w takiej kolejności i tylko te modele (z tego co podałeś)
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

15 Mar 2013, 19:30

Po tym czego szukasz myślę, że idealny będzie dla Ciebie MG ZR w benzynie 105 lub 160KM. Do tej kwoty którą możesz przeznaczyć znajdziesz fajny egzemplarz.
Wady: padająca uszczelka pod głowicą, często ze względu na ostrą jazdę na zimnym silniku. Jak się raz ją wymieni to można długo pojeździć.
Plusy: rzadko spotykany, dobre sztywne zawiesznie, dobra dostępność części wbrew wszystkim opiniom!, fabryczny tuning
Częsci takie jak klocki tarcze, rozrząd pasują m.in do Hondy Civic i większości Roverów. Nie wszyscy znają te auta, ale jak ktoś pozna markę to się zakocha, wiem po sobie :)
szylozbi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 0-11-2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: MG ZS
Silnik: 2.0 iDT
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Mar 2013, 20:33

Bardzo ciekawe propozycje. Audi a3 jest dobre, tylko za autka w dobrym stanie ludzie cenią za dużo moim zdaniem, ale jeśli w dobrym stanie znajde to będę szukał właśnie a3 1,8T. Civic podoba mi się strasznie ale tak jak mówiłem wersje type r/s są bardzo drogie. Najbardziej zaskoczyła mnie marka MG, o ktorej nigdy nie słyszałem hehe xd
Polówka gti fajna ale ma przełożenie skrócone ponoc, wiec na dłuższych trasach może byc ciezko. Jeśli chodzi o zawieszenie to lubie sztywno ;D Golf 4 rodziców jest dla mnie za miękki, seicento jest sztywniejsze, ale tam mam nowe zawieszenie całe, ale i tak jest za miękko. Więc nie przejmowac się sztywniakami ;)
tak wtrącając Hobbitem chyba nie jestem z wzrostem 1,84m
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 20:51

Mam nadzieję, że pozytywnie zaskoczyła. Bierzesz w ogóle pod uwagę możliwość zakupu tego egzotycznego jak na polskie drogi autka? Widzę, że ktoś już przede mną też polecał ten samochód:
samochod-sportowy-do-12tys-zl-vt52056.htm
[link do autocentrum.pl wygasł]
szylozbi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 0-11-2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: MG ZS
Silnik: 2.0 iDT
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Mar 2013, 20:57

ależ oczywiście, każde dobre auto jest godne uwagi. Ale nie mogę się "napalac" na dany model i dane autko, bo po prostu wtopię ciężko zarobioną kasę. Jeśli autko nie należy do awaryjnych ,części są w miare tanie i dostępne to nie widzę przeszkód aby się w taki "dupowóz" wyposażyc.
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 22:14

Każda marka ma skłonność do pewnego typu awarii, w tym przypadku najczęsciej występuje właśnie uszczelka pod głowicą, zalecana jest wymiana od razu po zakupie razem z rozrządem. W tym tygodniu kupiłem tarcze Brembo+klocki FERODO na przód do swojego MG i dałem za nie 258 zł. Nie wychodzi więc chyba aż tak drogo. Podobny zestaw do Audi a3 na pewno wyszedłby powyżej 300zł. Za rozrząd Gates z pompą wody do diesla zapłaciłem koło 420zł. Do ZR-a w benzynie rozrząd kosztuje koło 350zł, więc opinie o drogich i niedostępnych częściach do MG i Roverów czas najwyższy włożyć między bajki.
szylozbi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 0-11-2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: MG ZS
Silnik: 2.0 iDT
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Mar 2013, 22:30

"Mały usportowiony wóz do miasta i dłuższe wypady" Ja polecam Lambo :ok:
Ghini
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 05 09 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lamborghini Gallardo TT
Silnik: 5,2 Stage 3 Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

15 Mar 2013, 23:04

350 za rozrząd? to taniocha... nam w golfie 4 za rozrząd 950zł zawołali. A jeśli chodzi o sprzęgło, to jak wytrzymałośc w MG? W audi pewnie koło 2k kosztuje oryginał, a zawsze może byc do wymiany.
A co do lambo... jesli mi je opłacisz czyli 500 000 za autko+ 5k na tankowanie miesięcznie to chętnie przyjmę. Póki co jestem skazany na własny budżet i raczej nic sie nie zmieni.
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1