Mały usportowiony wóz do miasta i dłuższe wypady

15 Mar 2013, 15:56

Witam,
Jestem studentem i muszę dziennie dojeżdżac na uczelnię małym seikiem 1.1 Z uwagi na to że auto pali mi 8L jest to dla mnie lekka przesada, bo żeby jechało trzeba go kręcic niewiadomo jak wysoko. Również wożę się Golfem 4 1,9 tdi rodziców 101KM na pompowtryskach i tam fajnie autko od dołu ciągnie i spalanie w normie, ale właśnie pompowtryski to bomba która kiedyś eksploduje i trzeba będzie za nie słono zapłacic.
Wrócę do sedna. Chciałbym kupic przed wakacjami autko do około 12k. Moimi typami są: punto HGT, Lupo 1,4 16v, renault clio sport 1,6/2,0, opel corsa gts 1,8, polo gti 1,6, może nawet jakies audi a3 1,8t, peugeot 206 gti 2,0.
Piszę, że około 12k mam na autko bo na 90% będzie montowany gaz-ale raczej autko chcę bez gazu kupic. Fajnie by było, gdyby autko nie miało za krótkiego przełożenia, bo po autostradzie też zdarza mi się jeździc srednio 150-160km/h.
edit: zapomnialem jeszcze o hondzie civic, toyota yaris ts 1,5 i innych japońcach, ale type r ponad 18-20k, ewentualnie jeszcze cytrynka c2 vts 1,6
Co polecacie jeśli chodzi o małą awaryjnośc sanochodu i w miarę dostępne i tanie części?
Niestety nie znalazłem żadnego dobrego porównania aut uzywanych tego typu
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez 007Andi, 15 Mar 2013, 16:56, edytowano w sumie 1 raz
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 16:55

A może [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

15 Mar 2013, 16:57

tez przeglądałem saxo, ale nie mam porównania jeśli chodzi o dostępnośc czesci i awaryjnosc, bo dosc zadkie są
Dzięki za szybka odpowiedz :D
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 18:19

Polecę to co sam nie dawno nabyłem za podobną kwotę, Audi A4 1.8T z gazem w tiptronicu. Frajda z jazdy niesamowita, wygoda i wykonanie na 5.

A tutaj masz stronkę na której możesz porównać, poczytać opinie o autach.
[link do autocentrum.pl wygasł]
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

15 Mar 2013, 19:44

Punto HGT nie powinno Cię wiele wyjść. Chyba, że zależy Ci też na komforcie podczas jazdy, to saxo byłoby lepsze.
elavis
Nowicjusz
 
Posty: 14
Auto: VW

15 Mar 2013, 20:02

W saxo jest w ogólę jakiś komfort? Raz prowadziłem i przy wzroście 181cm na max przesuniętym fotelu i tak miałem mało miejsca... no chyba, że kolega 007Andi jest Hobbitem :D
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

15 Mar 2013, 20:08

Poza tym te usportowione wersje to przeraźliwe deski, podobnie zresztą jak Clio Sport czy 206 GTI.
Jak to ma jeździć w trasy to francuskie hot-hatche bym odrzucił, zbyt poważnie podchodzą do tematu lepiej coś niemieckiego lub japońskiego z racji na bardziej kompromisowe zawieszenia.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Mar 2013, 20:11

1. Civic, A3/A4
2. Polo, Corsa

Ja bym szukał w takiej kolejności i tylko te modele (z tego co podałeś)
Wacek_13
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Jaworzno

15 Mar 2013, 20:30

Po tym czego szukasz myślę, że idealny będzie dla Ciebie MG ZR w benzynie 105 lub 160KM. Do tej kwoty którą możesz przeznaczyć znajdziesz fajny egzemplarz.
Wady: padająca uszczelka pod głowicą, często ze względu na ostrą jazdę na zimnym silniku. Jak się raz ją wymieni to można długo pojeździć.
Plusy: rzadko spotykany, dobre sztywne zawiesznie, dobra dostępność części wbrew wszystkim opiniom!, fabryczny tuning
Częsci takie jak klocki tarcze, rozrząd pasują m.in do Hondy Civic i większości Roverów. Nie wszyscy znają te auta, ale jak ktoś pozna markę to się zakocha, wiem po sobie :)
szylozbi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 0-11-2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: MG ZS
Silnik: 2.0 iDT
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Mar 2013, 21:33

Bardzo ciekawe propozycje. Audi a3 jest dobre, tylko za autka w dobrym stanie ludzie cenią za dużo moim zdaniem, ale jeśli w dobrym stanie znajde to będę szukał właśnie a3 1,8T. Civic podoba mi się strasznie ale tak jak mówiłem wersje type r/s są bardzo drogie. Najbardziej zaskoczyła mnie marka MG, o ktorej nigdy nie słyszałem hehe xd
Polówka gti fajna ale ma przełożenie skrócone ponoc, wiec na dłuższych trasach może byc ciezko. Jeśli chodzi o zawieszenie to lubie sztywno ;D Golf 4 rodziców jest dla mnie za miękki, seicento jest sztywniejsze, ale tam mam nowe zawieszenie całe, ale i tak jest za miękko. Więc nie przejmowac się sztywniakami ;)
tak wtrącając Hobbitem chyba nie jestem z wzrostem 1,84m
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 21:51

Mam nadzieję, że pozytywnie zaskoczyła. Bierzesz w ogóle pod uwagę możliwość zakupu tego egzotycznego jak na polskie drogi autka? Widzę, że ktoś już przede mną też polecał ten samochód:
samochod-sportowy-do-12tys-zl-vt52056.htm
[link do autocentrum.pl wygasł]
szylozbi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 0-11-2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: MG ZS
Silnik: 2.0 iDT
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Mar 2013, 21:57

ależ oczywiście, każde dobre auto jest godne uwagi. Ale nie mogę się "napalac" na dany model i dane autko, bo po prostu wtopię ciężko zarobioną kasę. Jeśli autko nie należy do awaryjnych ,części są w miare tanie i dostępne to nie widzę przeszkód aby się w taki "dupowóz" wyposażyc.
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1

15 Mar 2013, 23:14

Każda marka ma skłonność do pewnego typu awarii, w tym przypadku najczęsciej występuje właśnie uszczelka pod głowicą, zalecana jest wymiana od razu po zakupie razem z rozrządem. W tym tygodniu kupiłem tarcze Brembo+klocki FERODO na przód do swojego MG i dałem za nie 258 zł. Nie wychodzi więc chyba aż tak drogo. Podobny zestaw do Audi a3 na pewno wyszedłby powyżej 300zł. Za rozrząd Gates z pompą wody do diesla zapłaciłem koło 420zł. Do ZR-a w benzynie rozrząd kosztuje koło 350zł, więc opinie o drogich i niedostępnych częściach do MG i Roverów czas najwyższy włożyć między bajki.
szylozbi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 0-11-2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: MG ZS
Silnik: 2.0 iDT
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Mar 2013, 23:30

"Mały usportowiony wóz do miasta i dłuższe wypady" Ja polecam Lambo :ok:
Ghini
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 05 09 2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Lamborghini Gallardo TT
Silnik: 5,2 Stage 3 Turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

16 Mar 2013, 00:04

350 za rozrząd? to taniocha... nam w golfie 4 za rozrząd 950zł zawołali. A jeśli chodzi o sprzęgło, to jak wytrzymałośc w MG? W audi pewnie koło 2k kosztuje oryginał, a zawsze może byc do wymiany.
A co do lambo... jesli mi je opłacisz czyli 500 000 za autko+ 5k na tankowanie miesięcznie to chętnie przyjmę. Póki co jestem skazany na własny budżet i raczej nic sie nie zmieni.
007Andi
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: na razie seicento
Silnik: 1.1