Mam Golfa II 1.3, Chcę kupić tanie w eksploaracji z LPG

22 Mar 2013, 19:02

Witam.
Chciałabym Was zapytać co myślicie o takiej transakcji którą planuję wykonać.
Chciałabym sprzedać swojego Golfa II 1.3 benzyna 1990r. , a kupić Daewoo Tico z założoną instalacją gazową.
Ogólnie chciałbym dokonać takiej transakcji z względów ekonomicznych.
Robię ok 9 000 km w roku. Jazda takim Tico w gazie byłaby dużo oszczędniejsza.
Do tego w Golfie co chwila coś się psuje, nie wiem czy trafiłam na tak beznadziejny model czy to już przez to, że ma swoje lata.
Ogólnie sporo już kasy utopiłam w Golfa, sporo rzeczy wymienionych i jakoś Golf jak na razie nie potrafi się odwdzięczyć.
Co myślicie o takiej przesiadce z Golfa II na Daewoo Tico?
Jak sprawa wygląda jeśli chodzi o przestrzeń i miejsce w porównaniu do Golfa?
Słyszałam, że Tico jest bardzo bezawaryjny i tylko się tankuje gaz, olej filtry i w drogę. Nie ma tam ponoć co się zepsuć.
Części słyszałam, że są łatwo dostępne i tanie jak barszcz i te nowe jak i używane.
Napiszcie co myślicie o takiej wymianie.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez Messy, 23 Mar 2013, 13:43, edytowano w sumie 1 raz
Messy
Nowicjusz
 
Posty: 38
Auto: VW

22 Mar 2013, 19:52

Ruda go zjada, i jak kiedyś też go chciałem kupić to po jeździe próbnej szybko uciekłem, bardzo dziko się tym jedzie, o wiele gorzej niż CC(a wiem, bo CC to moje drugie auto było) Myślę, że CC byłoby lepsze, bo przynajmniej ruda go nie bierze aż tak bardzo i wygląd też bardziej na plus niż w przypadku Tico. A cod o przestrzeni to wiadomo, że golf lepszy.
przemi06
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Bydgoszcz

22 Mar 2013, 21:35

Nie wiem już sama.Nie ja, jako tako nie musiałabym zmieniać auta. Po prostu ta benzyna jest tak droga, że odechciewa się jeździć.
Tico fajne bo mało pali. W Golfie 100km kosztuje ok. 45zł, a w Tico nawet ok. 18-20zł. To spora różnica.
Naprawy też ponoć tańsze i części.
Luksusów nie oczekuje, bo w Golfie też ich nie ma.
Boję się tylko Tico tego bezpieczeństwa. Ponoć przy 50km/h przy czołówce w Tico traci się życie. To mnie trochę,a nawet bardzo martwi.
Nie wiem co z Golfa zostaje przy tej prędkości?
Wpisałam sobie wypadki Tico w Google grafice i widok jest przerażający.
Naprawdę nie wiem.
Szukam po prostu czegoś tańszego w utrzymaniu niż Golf.
Tico tak na prawdę na ta chwilę to odstrasza mnie tym bezpieczeństwem a raczej jego brakiem.
Bo jeśli chodzi o inne sprawy to Tico bym brała już z zamkniętymi oczyma.
Nie ma chyba równie taniego (ok. 1600-1900zł) samochodu co za przejechanie 100km kosztuje 18zł,a części są naprawdę tanie jak i łatwy ich montaż.
Messy
Nowicjusz
 
Posty: 38
Auto: VW

22 Mar 2013, 22:16

Ja też bym zaproponował Cinquecento, 900 + lpg i jazda w miarę tania jest.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

22 Mar 2013, 22:54

Niema daewoo, które oferowało by normalny poziom bezpieczeństwa, to samo fiat CC i seicento.
Może podaj budżet, będzie łatwiej.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

22 Mar 2013, 23:01

Fakt Tico z gazem jest bardzo oszczędne ale podczas wypadku.. masakra.
Może poszukaj zagazowane Punto? Spalanie 5-6l w trasie,po mieście 7-8l.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekologiczny samochód – to może się opłacić
    Chociaż zanieczyszczenie środowiska to problem, z którym borykamy się już od lat, obecnie coraz więcej ludzi, firm i władz publicznych stara się coś z tym zrobić. Świadomość ekologiczna rośnie, a to jeden z głównych ...
    Lexus IS 430
    Wyjątkowym samochodem Lexusa był również IS 430, opracowany na targi SEMA w 2003 roku. Choć auto na pierwszy rzut oka przypominało po prostu nieco stuningowanego sedana IS, zmiany były znacznie istotniejsze. Pod maską ...

23 Mar 2013, 13:44

Witam.
Zastanawiam się nad sprzedażą obecnego samochodu jakim jest VW Golf II 1.3 1990r.
W ostatnim roku na części i naprawy wydałam ok. 1600zł
Mój średni przebieg km w ciągu roku wynosi ok. 10 000 km.
Moja jazda wygląda najczęściej tak, że jeżdżę na odcinkach ok. 10km.
Ogólnie przyznam, że jestem raczej osobą niezbyt zamożną i ciężko mi się podjeżdża pod stację benzynową.
Z samochodu korzystam tylko i wyłącznie gdy muszę i jest mi nie zbędny.
Zastanawiam się głęboko nad sprzedażą obecnego Golfa i kupno jakiegoś nie dużego samochodu z instalacją LPG.
Golf mnie obecnie denerwuje tym, że pali sporo bo ok. 8l benzyny na 100km oraz tym, że się psuje dość często.
Jak wcześniej pisałam wydałam w roku 2012 na wszelkie naprawy 1600zł - to sporo moim zdaniem. Każdy rok jest podobny, był jeden rok gdzie poszło ok. 2000zł. W roku wspomnianym 2012 trzeba też podkreślić, że nie robiłam wymiany oleju w silniku, filtru paliwa, filtru powietrza.
Ogólnie od razu napiszę, że jeżeli miałabym zmienić i kupić jakiś inny samochód to nie zamierzam wydać na zakup raczej więcej niż 3500zł.
W grę też wchodzi jeśli już miałabym zmieniać to kupno samochodu na LPG, widzę tu jakiś sens i przy samochodzie palącym 7 litrów gazu na 100km oszczędność roczną wynoszącą ok. 2500zł przy moim przebiegu.
Nie wiem tylko jak gaz tu będzie się miał do odcinków drogi jakie pokonuje? Czy odcinki do 10km nie będą tu przeszkodą? Ogólnie to właśnie takie odcinki stanowią 70% mojej jazdy, z 5 % to poniżej 10km a z 25% to powyżej 10km.
Co dla mnie też jest ważne chciałabym samochód trochę mniej awaryjny niż obecny Golf II. Samochód który nie będzie roczni zżerał 1600zł na naprawy.
Daewoo Tico:
Moim liderem, że tak się wyrażę jest po części DAEWOO TICO + LPG, samochód na pewno mega oszczędny, spalający ok 7 litrów gazu, części ponoć bardzo tanie i łatwo dostępne. Sam samochód to koszt w przedziale 1600zł -2000zł -Tanio!
Jedynym i chyba najbardziej poważnym minusem jest tu bezpieczeństwo, widziałam zdjęcia w Internecie i mnie przerażają. Ponoć przy zderzeniu przy prędkości nawet do 50km/h nie ma zbytnio szans na przeżycie, nie mówiąc o bardziej poważnych wypadkach. Nie wiem jak to się ma np. do obecnego poziomu w Golfie II ? W Golfie też chyba ten poziom bezpieczeństwa nie jest najlepszy...
Także Tico naprawdę ciekawie wygląda, tylko ten starach... Nie wiem, liczę na opinie.
Opel Corsa
Następnym kandydatem na samochód jest OPEL CORSA. Tu już trochę sam samochód droższy. Czytałam trochę opinii jak znosi LPG i mam mieszane uczucia. Pali ok. między 8 l gazu. Ponoć silniki 1.0 są dość awaryjne, przeciwnie do silników 1.2 65KM które ponoć są w miarę ok i spalanie gazu jest też mniejsze. Słyszałam, że polecane są Corsy z datą produkcji po 1997 ze względu na mniejszą awaryjność. Nie wiem ile w tym prawdy...
Nie wiem też jak w tym aucie z bezpieczeństwem? No i jak się ma te bezpieczeństwo do Golfa II czy Tico.
Fiat Punto:
Kolejnym autem o którym słyszałam, że warto by było się zainteresować ti Fiat Punto + LPG.
Ponoć ekonomiczny i dobrze znoszący LPG.
Nie wiem za dużo o tym aucie, nie wiem też jaka z bezpieczeństwem odnośnie wspomnianych wcześniej samochodów.
Daewoo Matiz:
Następnym wariantem jest ponoć Daewoo Matiz.
Ponoć również dobrze znosi instalację LPG. Do kupienia za ok 3500-4500zł, nie wiem jak z awaryjnością itd...
Inne Fiaty:
Ponoć warte uwagi są też Fiaty Seicento czy Fiat 900.
Ogólnie na koniec jeszcze napiszę, że chciałabym aby spalanie gazu wynosiło tak najlepiej do 8 litów gazu. Co do luksusów, wygody, wyposażenia czy miejsca nie mam wymagań, samochód ma mi tylko służyć do taniego przemieszczania się.
Także podsumowując:
-Budżet do ok. 3500zł
-Wymagana instalacja LPG
-Niska awaryjność
-W miarę tanie i dostępne części (nowe/używane)
-Łatwość, prostota napraw
-Spalanie gazu w granicach do 8-l gazu.
-Bezpieczeństwo oczywiście w granicach rozsądku w tym przedziale cenowym, nie śmiem wymagać larytasów ale może ciut więcej niż jeżdżąca trumna.
No i to chyba tyle.
Proszę Państwa o podpowiedzi, opinie i Wasze zdanie w tym temacie.
Może Państwa zdaniem nie opłaca się zmieniać tego Golfa II?
Czy mam szanse na jakiś mniej kosztowny w eksploatacji samochód?

Pozdrawiam
Messy
Nowicjusz
 
Posty: 38
Auto: VW

23 Mar 2013, 15:32

W Punto uwaga na podłoge,przed zakupem sprawdz dokładnie bo lubi gnić i szukaj z silnikiem 1.2 75KM minimum.
Matiz dobrze znosi lpg ale czasami jest drogi w utrzymaniu (koszt wymiany progów to 900-1000zł razem z robocizną,koszt wymiany rozrządu z robocizną około 400-500zł).
Seicento 1.1 tanie w utrzymaniu,po mieście weżmie 7l pb (teraz w zimie max 8l pb) i uwaga na rozruszniki (częsta wada seja,wiem bo mój teraz stoi u mechanika i szukaliśmy rozruszników to pewny pan u którego go zamówiliśmy sam powiedział że to tradycja że rozrusznik sie rozpada).
Ja na Twoim miejscu poszukałbym Corsy,Seicento lub został przy Golfie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Mar 2013, 15:52

W pierwszej kolejności to pozbyłbym się tego golfa 2 ,a kupiłbym coś co jest w dobrym stanie do 3500 zł można kupić ciekawe małe autko co powinno posłużyć jeszcze dość długo. W pierwszej kolejności szukałbym matiza lub seicento dlatego bo te auta będą w najmłodszym wieku w matizie trzeba sprawdzić progi bo lubią pognić sejczento ma lepsze blachy ale też zdarza się rdza lecz najczęściej gnije tylna klapa ,matiz i sejczento jest bardzo popularny i jest duży wybór można kupić z łatwością auto od pierwszego właściciela . Ciekawe auto warte zainteresowania to też fiat punto czy lancia ypsilon to jest na tych samych częściach robione i renault twingo .
ak83
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 337
Miejscowość: Wejherowo
Prawo jazdy: 01 04 2001
Auto: honda civic Type-r
Silnik: k20a2