Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy

03 Lip 2018, 23:40

Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami.
Maserati GranTurismo
Silnik 4.2 V8 405 KM
Skrzynia aut. 6 Biegowy
Rok prod. 2010

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




Całokształt
Uważam że to bardzo fajne auto, łapki pchała do tego znana pewnie wiekszości firma pininfarina a wiadomo że jak do czegoś się przyłoży ta firma to auta zawsze wychodzą piękne. Dla Granturismo bliżej do limuzyny o sportowych charakterze niż do auta spotowego.

Silnik
V8 o pojemności 4.2 litra generujące 405 koni pod maską Maserati naprawdę pięknie brzmi wręcz nawet ryczy :naughty: ale też równie dobrze jedzie pomimo że auto waży blisko 2 tony, o spalaniu chyba nie ma co pisać w takim aucie ale średnio wychodzi ok 18 litrów na 100 km spokojnie raczej nie da się jeździć takim autem więc dolnej skali nie udało mi się sprawdzić. Napewno mają znaczenie na spalanie waga auta i koła o średnicy 20'' i oponami z tyłu o szerokości 285.

Skrzynia biegów
Nie zauważyłem żadnych minusów skrzyni biegów, automat dobrze sobie radzi, nie przeciąga, nie szarpie, nie zamula. Jednym słowem jest posłuszna kierowcy, jakby przeczuwała co ma na mysli i co chce zrobić. Pełne zdecydowanie komputera skrzyni, za to wielki plus :yes:

Zawieszenie i Prowadzenie

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Seryjnie mamy tu gwintowane zawieszenie, myślałem że jazda po drogach miejskich nie będzie za bardzo przyjemna ale miło się zaskoczyłem, jak na auto sportowe można powiedzieć że jedzie się na tyle komfortowo że nie można powiedzieć złego słowa. Dobrze trzyma się również w szybszych zakrętach, dobrze i pewnie trzyma się drogi, człowiek czuje się pewnie i nie czuje się obawy przed straceniem trakcji. Również bardzo dobrze skręca, słucha się momentalnie i nie trzeba w zakręcie zaciskać zębów i w podświadomości mówić sobie ''skręcaj :!: ''
Jest zwinne dzięki gwintowanemu zawieszeniu i wchodzenie z lewego do prawego zakrętu i ogwrotnie nie robi na nim żadnego wrażenia i nie trzeba walczyć nad niestabilnością.

Hamulce

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Mamy tu zestaw sporych zacisków 4 tłoczkowych z przodu i z tyłu więc hamulce dobrze sobie radzą aby zatrzymać 20 calowe koła które napędzają auto niespełna 5 metrowe o wadze prawie 2 ton. Hamulce również miło mnie zaskoczyły bo auto hamuje naprawdę dobrze z dużych prędkości które szybko osiągamy po ruszeniu :mrgreen: .

Wnętrze i Widoczność

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


W środku jest zaskakująco sporo miejsca i co więcej autem można spokojnie podróżować w 4 osoby, siedząc na miejscu kierowcy dość daleko odsuniętym jest jeszcze miejsce dla pasażera siedzącego z tyłu. Niestety wnętrze szybko się postarzało i nie robi już wrażenia ''łał'' czego można było by oczekiwać od tak wysoko postawionego auta prestiżowego. Fotele są moim zdaniem idealnie dopadowane, nie są twardę i tez nie są miekkie, nie są to fotele sportowe które dobrze trzymają nas w zakrętach ale też nie jest to kanapa na której nie poczujemy nierówności drogi. Widoczność jest dobra do przodu jak i do tyłu i na boki jak na auto takiej klasy, w niektórych kompaktach jest dużo gorzej. Trzeba się przyzwyczaić do parkowania ponieważ ciężko wyczyć odległość przez długą zgarbioną maskę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Lip 2018, 10:35

Moim zdaniem to bardzo fajne auto, być może nie rzuca się w oczy tak jak pozostałe egzotyki ale na pewno jest warte zainteresowania. Parę razy miałem okazję jechać niestety na fotelu pasażera jednak i tu można doznać ciekawych wrażeń :)
Praca silnika niesamowita i prawdziwy sportowy dźwięk który jest przyjemny dla ucha bo nie wszystkie samochody tego typu mają tak fajnie zestrojony układ wydechowy.

Co do spalania to chyba właściciele takich samochodów nie zwracają na to uwagi skoro ich stać na auta za grubą kasę. Tu liczą się inne aspekty :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999