Matiz czy Seicento?

11 Lut 2011, 21:42

Jestem posiadaczem Fiata Seicento 0.9 1999 wersja Young. Zalety: jest malutki, fajnie i szybko się nim porusza po mieście. Szybko? Już wyjaśniam. Oczywiście nie chodzi o te 39KM tylko o rozmiary samochodu, wciśniesz się w każdą szparkę w korku. Pomylisz pas? Nie ma problemu, nie zablokujesz dwóch na raz, gdy będziesz się wciskał, by go zmienić... Inna sytuacja: Mamy jeden pas, samochody skręcają w lewo i w prawo. Wciśniesz się między samochód skręcający w lewo, a krawężnik (jak się otrzesz to nic się nie stanie, bo autko jest dość wysokie:) - to też duży plus w mieście pełnym krawężników) i spokojnie pojedziesz w prawo korzystając ze strzałki. Większym samochodem musiałbyś czekać na zielone dla wszystkich.
Ale... promień skrętu to są jakieś kpiny... Przy braku wspomagania to już w ogóle. Wbrew pozorom, przy parkowaniu, choć wciśniesz się wszędzie, to zanim się wciśniesz, musisz się trochę pomęczyć ;). I absolutnie, to auto nie nadaje się na trasy! Jego najdłuższa podróż, z Sandomierza do Wrocławia, to była męczarnia. Raz, że drzwi średnio szczelne(przy dużych prędkościach ciepło uciekało z auta!), mało komfortowe zawieszenie (od kilku lat nie mam już choroby lokomocyjnej, a jednak wtedy bolał mnie brzuch), no i to co w mieście jest zaletą - małe rozmiary, tu jest wadą. Ten samochód jest wrażliwy na podmuchy wiatru i składa się przy zderzeniu, CAŁY.
Nie kupuj matiza, jest brzydki i generalnie gorszy od Seja. Polecam Seicento 1.1. Silnik 0.9 jest bardzo wysilony, pali sporo (9-10l/100km), porusza się ruchem jednostajnym (a=0m/s). Sei 1.1 pali m/w tyle samo, ale jest super do tego autka :) . IMHO, Seicento jest najładniejszym autem w swojej klasie :P (segment A - małe miejskie, rywale:Smart, iQ, C1, A1, 107), zaletą jest również kanapa z tyłu, ale jest za mało miejsca z przodu dla dwóch osób.
ITpro
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Wrocław

11 Lut 2011, 23:31

Ja osobiście polecił Daewoo Matiza 0.8 ewentualnie z większym silnikiem ale będzie ciężko.
Dużo razy nim jeździłem,moja dziewczyna ma,spalanie bardzo małe 4-5,5.5 l na 100km,Matiz fajnie się prezentuję,zadbane wnętrze,i co dobre 2000 rok można kupić do 5.000-6.000 tyś zł.
Pozdrawiam
Sebka375
Nowicjusz
 
Posty: 11
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Brak

12 Lut 2011, 00:29

Ogólnie to jedno i to samo ;) Zależy co Ci się bardziej podoba :)
Ostatnio edytowany przez atis700, 12 Lut 2011, 08:32, edytowano w sumie 1 raz
atis700
 

12 Lut 2011, 14:11

siema
mam matiza i wiem jaki jest SC. Bierz Daewoo. Na trasy sie nadaje( 3 razy zrobilem nim po 1500 km w jedna strone do niemczech). Jak na ta klase auta ocena bardzo wysoka). Co do spalania to nie ma co sie oszukiwac troche pali bo z 6 Ci łyknie w trasie no 5.5 jak zejdziesz to max. na ktorkich odcinkach i w zime (po 10 km w jedna strone) mi zjadal z 8 litrow. Ale ja w swoim mam chyba problemy z termostatem i dlatego. POLECAM MATIZA. Wygodniejszy i chyba wiekszy od cieniasa. 4 osoby plus bagaze sie miescily mi do niemiec. Fakt ze trzeba niezle poglowkowaz gdzie co zapakowac ale SIE DA! Jak masz jakies pytania jeszcze to pisz na prv :D
ADR_92
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Biskupiec

13 Lut 2011, 02:09

ADR_92 napisał(a):Na trasy sie nadaje( 3 razy zrobilem nim po 1500 km w jedna strone do niemczech).

:lol:
Tylko bez takich... Segment A na trasę...
PS. Czyli nie wróciłeś z tych Niemiec?
ITpro
Nowicjusz
 
Posty: 27
Miejscowość: Wrocław

13 Lut 2011, 11:43

No co może nim śmigał do Niemcowni,ja pier... żenada :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    KWID CONCEPT - solidny i jednocześnie zabawny wygląd
    Samochód KWID CONCEPT, został zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Delhi w 2014 roku. Postanowiliśmy go Wam przedstawić ponieważ jest Sympatyczny, a przy tym auto ma budzący poczucie solidności design, w połączeniu ...

13 Lut 2011, 12:02

Kolego, nie zenada tylko jezdzi sie tym co sie ma. A i na taka trase (pod Luksemburg z Olsztyna) sie nadawal. Fakt, ze bylem tez w rejonach takich troche gorzystych no i pod gorki nie dawał rady ale co sie spodziewac. Na autostradzie 150 na liczniku tez mial(ciut z gorki bylo
) i jeszcze by troche ale nie duzo wyciagna. Mam wersie Friend.
P.S kiedys malychami na dłuzsze trasy jezdzili wiec Matizem tez sie da jak widac. :cool:

[ Dodano: 13 Luty 2011, 11:04 ]
ITpro napisał(a):
ADR_92 napisał(a):Na trasy sie nadaje( 3 razy zrobilem nim po 1500 km w jedna strone do niemczech).


PS. Czyli nie wróciłeś z tych Niemiec?

wrocilem xD 3 razy taka trasa czylo koło 3 tys w 3 dni raz bylo.
ADR_92
Nowicjusz
 
Posty: 38
Miejscowość: Biskupiec

13 Lut 2011, 12:10

Skoro żyjesz to się da, jak wiadać, ale ja bym nie obsrał.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

13 Lut 2011, 12:22

ADR_92 z tą żenadą to akurat nie było do Ciebie.Bo sam wiem że Matizem można śmigać na trasach.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

13 Lut 2011, 12:40

Seicento i Matiz to auta pomyślane, jako samochody miejskie i takie jest ich zastosowanie. Fakt jest jednak taki, że przedstawiciele handlowi udowadniają nie raz, że Seicento jest samochodem na trasy, który wyprzedzi wszystko i wszędzie, ale to już raczej zasługa kierowcy,a nie samochodu.

To co mnie osobiście dziwi w Waszych wypowiedziach to, że porównujecie spalanie 1.1 Seicento do 0.8 Matiza. Chciał czy nie, Matiz spali mniej. Małe silniki Fiata nigdy nie były przesadnie oszczędne.

Moje subiektywne zdanie na temat jazdy Matizem jest takie, że wydaje się być stosunkowo wysoki, przez co Seicento daje nieco większą pewność przy pokonywaniu zakrętów. O ile jednak na trasie nie czujecie potrzeby jechać więcej jak 100 km/h, jesteście cierpliwi, albo bardzo przepisowi, to da się tymi autami jeździć.

Przewagą Matiza jest fakt, że posiada 5 drzwi, a Seicento 3.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

13 Lut 2011, 20:23

Seicento vany mają trochę inną konstrukcję niż seryjne dlatego mają min. lepsze osiągi.
Prawda jest taka że naprawdę nie opłaca się kupować takiego auta jak matiz czy SC. Jak koniecznie coś małego to może jakaś fiesta, corsa. Za 5-7 tysięcy można kupić naprawdę ładny i dość dobry samochód jakim jest fiat bravo, którego mogłbym ci w twoim przypadku polecić. 120 km/h polecisz nim spokojnie (w kabinie będzie jeszcze w miarę cicho a tor jazdy stabilny) także taka akuratna prędkość przelotowa z punktu A do B, a i z wyprzedzaniem nie będzie problemów.
koczas
Aktywny
 
Posty: 355
Miejscowość: centrum Polski

04 Wrz 2013, 15:12

Wiekszosc co tu napisane jest prawda, auta jak najbardziej miejskie i tylko w takich warunkach powinny byc wykorzystywane (tylko wtedy uzytkowanie ich daje plusy w porownaniu z wiekszymi autami). jezeli chodzi o Matiza nie nalezy zapominac ze jest to w gruncie rzeczy konstrukcja japonska. jest nastepca Daewoo Tico a ten powstal na bazie Suzuki Alto. W matizie koreanczycy rozwineli koncepcje miejskiego auta (design wloski od Giugaro, silnik byl unowoczesniany w angielskim osrodku badawczym Daewoo stad o 10 km wiecej w porownaniu do tico). niestety masa tez wzrosla ze wzgledu na chec podwyzszenia bezpieczenstwa biernego (Matiz w 2002 roku dostal w crash tescie EURO NCAP 3 gwiazdki a Seicento 1!) dlatego nie jest szybszy. Silnik jest trwaly jako stara dobra konstrukcja Suzuki ( i w miare ekonomiczny, w duzym miescie miedzy 7-8 l zalezy zima czy lato i sposob jazdy) niestety nadwozie juz nie (rdzewieje jak sie nie dba). Co warto zaznaczyc o ile obydwa auta maja taka sama szerokosc 1,5 m o tyle Matiz jest juz zdecydowanie dluzszy 3,5 m a seicento 3,33 m co daje znacznie wiecej miejsca na tylnej kanapie przy takich samych bagaznikch (wazne dla osob przewozacych np. dzieci).
Oba auta zadebiutoiwaly w 1998 roku i o ile Matiz byl nastepca Tico tak seicento to tylko facelifting cinquecento (po prostu go zaokraglono i wyemilinowano nieudany silnik 700 od bisa). Dlatego w crash tescie zgniotl sie jak skladak bo konstrukcja karoserii jest z roku 1991. Jezeli ma konkurowac z matizem to na pewno nie z silnikiem 900 (jest przestazaly - jednostka fiata z lat 80tych z fiata 127, sporo pali i jest stosunkowo awaryjny. Silnik 1100 jest o niebo trwalszy mocniejszy i pali tyle samo przy lepszym powerze :-)
mimo to fiat to wloska konstrukcja i trapia go czeste drobne usterki ktorych nie ma w Daewoo.
Tak wiec jezeli do miasta dla 1-2 osob lubiacych czasami ostrzej wejsc w zakret to polecam seicento 1100 natomiast dla np mamy z malym dzieckiem lub dwojka zdecydowanie daewoo zwlaszcza ze jest on zdecydowanie bezpieczniejszy w razie nieduzego zderzenia.
Poza tym nikt chyba nie zaprzeczy ze Giorgio Giugaro zrobila kawal dobrej roboty projektujac nadwozie i nawet fiat potem zalowal odrzycenia tego projektu (mial byc wlasnie nastepca cinquecento) bo Matiz sprzedawal sie nawet we Wloszech lepiej niz seicento :-)
to tyle :-)
Pioneer123
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 1999
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW
Silnik: 2.o
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

04 Wrz 2013, 16:30

Pare lat temu byla moda na handel matizami i sejami. Kobiety często kupowały te samochody więc sporo ich nazwoziłem. Zdecydowanie(jeśli bym musiał) wolalbym jeździć matizem. Jest bardziej komfortowy o ile o komforcie można mówić i nie tak pudełkowaty jak seicento.
Seicento jest mniej awaryjne co nie zmienia faktu, że Matizami często jeżdżą kobiety i emeryci, więc oprócz nagminnie palonego sprzęgła można znaleźc stosunkowo zdrowe sztuki.
DauK
Początkujący
 
Posty: 106
Prawo jazdy: 08 01 2005
Auto: BMW e92
Silnik: 335i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

04 Wrz 2013, 17:00

Cześć, niedawno miałem identyczny dylemat. Wybrałem Seicento 0.9 z LPG i muszę powiedzieć że zaskoczyło mnie to autko dość pozytywnie, tzn. myślałem że będzie gorzej ale nie jeździ się tak źle. Pierwszy raz jak jechałem przez rondo to myślałem że się przewróci, takie ma przechyły. :) A w matizie podobno jeszcze gorzej bo jest ciut wyżej środek ciężkości. To że mocniejszy wiatr albo podmuch z tira może ci auto na środek drogi przestawić to jest prawda niestety. Dynamika jak to w 0.9 czyli bardzo słabo ale 1.1 się zbiera przyzwoicie. Wyprzedzić się da ale musisz mieć naprawdę długi kawałek prostej. 8) LPG pali koło 7 litrów w mieszanym a różnica spalania między 0.9 a 1.1 wcale nie jest taka duża jak niektórzy piszą. Pozycja za kierownicą jest mało wygodna, bardzo wysoko trzeba nogę na gazie trzymać jeśli chcesz powoli jechać, hamulec też wysoko. Lewarek od skrzyni biegów działa jak w Maluchu, krótki skok. Do bagażnika wejdą ze 3 duże torby z Tesco :)
Matiż to niby ulepszone Tico ale i on ma swoje minusy (niektórzy żartują że jedyny plus to ten na akumulatorze :D). Mam kolegę co Tico robi trasy po 300km i jeszcze żyje :shock:
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

04 Wrz 2013, 18:30

Nie ma to jak odgrzewać starego kotleta z przed lat...
Ale jak dla mnie seicento matizowi do pięt nie dorasta ;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995