to ze Matiz jest ciasniejszy to subiektywne odczucie, maja taka sama szerokosc 1,5 m (siedzi sie nizej pewnie dlatego
![Uśmiechnięty :-)]()
roznice rzeczywiste moga byc gora 1-2 cm we wnetrzu auta na skutek materialow obiciowych bardziej, jednak Daewoo jest o 17 cm dluzszy a to przy prawie otwierajacych sie na wprost do wsiadajacego drzwiach tylnych juz prawie czyni z tego micro SUV'a (zarcik
![Szczęśliwy :D]()
) prawie inny segment rynku dla poszukujacych auta dla wiecej niz 2 osob przy czestszej jezdzie miejskiej oczywiscie ).
Silnik faktycznie ma wtrysk wielopunktowy (w porownaniu z pierwowzorem gaznikowym z Tico/Suzki Maruti 800 pamietacie (dla starszych lub entuzjastow)? poczatek lat 90tych w Polsce byl taki wyrob produkowany w Indiach, tak samo odkupili licencje jak koreanczycy od japonczykow z Suzuki co gwarantowalo niezawodnosc) i przy 3 cylindrach 52 km to wyczyn jak na 1997 rok
![Uśmiechnięty :-)]()
zwlaszcza ze seicento 1100 ma 54 km przy 4 cylindrach no ale trzeba przyznac kultura pracy wyzsza.
Nie zapominajcie ze Matiz zdobyl 3 gwiazdki w tescie EURO NCAP w 2002 roku a Seicento tylko 1. To juz jest wartosc bo teraz przeciez jak producenci sie chwala jaki dostal 5 gwiazdek a ci co 4 milcza w reklamach
Tak na serio nie mam linku ale poszukajcie crash test EURO NCAP Matiz i Seicento, Matiz wyglada jak obecnie testowane auta, kabina cala przod/silnik zgnieciony, a Seicento? Do srodkowego slupka miazga plus sie zlamal.
To wg mnie ma znaczenie wbrew pozorom bo jak jedziesz w miescie (do tego sluza te auta) masz w Matizie nogi do miednicy polamane a w SC sa... pasazerowie tylnej kanapy...
Nie napisze o wersji Matiza z silnikiem 1.0, 4 cylindrowym bo to zupelnie konstrukcja nie Suzuki Alto i nie wystepowal w Polsce, sprowadzone egzempolarze sa jak 1 na 1000, osiagi lepsze na pewno ale trwalosc... tu juz nie zacytuje komentarzy z fachowych magazynow w Niemczech.
Niezawodnosc japonskiej konstrukcji Matiza 800 bije na leb na szyje CC 900 a CC 1100 ma rownie niezawodny silnik ale jak to wloskie auta ma mnostwo koszmarnych malych usterek czego japonczyki nie mialy i nie maja z tamtych lat a DW jest tamta zmodernizowana konstrukcja bez innych niesprawdzonych fajerwerkow.
Jedyne to co rdza, mechanicznie bije CC na leb na szyje jezeli chodzi o bezawaryjnosc. Ludzie czy wy chociaz czytacie Motor lub AutoSwiat nie mowie o innych linkach niemieckich Dekra czy brytyjskich zeby nie wiedziec ze Fiaty poza panda 2 wtedy produkowana i Punto ponadprzecietnie sie psuja a japonczyki okupuja najwyzsze miejsca w rankingach?)
Ale nie o tym chcialem napisac
Jednak teraz ... i w sumie po to to pisze ....(odkad VW zaczal zmniejszac cylindry i pojemnosci w autach miejskich - plus minus od 2012) o dziwo przy downsizingu silnikow zauwazcie ze znow sie wraca do malych pojemnosci i trzech cylindrow (japonczycy mieli racje w autach miejskich ha ha!!) Spojrzcie na nowy silnik w Renault Clio 0.9 3 cyl, w VW UP,Skoda CITIGO/ Seat - 1 litr 3 cylindry, ba Fiat wrocil do dwoch cylindrow i pojemnosci 0.65 cm3 w 500 z turbo i ten egzemplarz jest drozszy od standardowego 1.2 (nawet stosowany w wersji 500 siedmioosobowej) juz nie wspominajac wczesniej o trojaczkach z czeskiegoo Kolina z 2005 roku Toyota Aygo/C1/Peugeot107.
Malo tego, slynny fordowski 3 cylindrowy 1.0 turboboost mimo tego ze jest montowany z powodzeniem w kompaktowzm Focusie (swiatowy silnik roku 2012) ma byc teraz montowany teraz w Mondeo!
Jestem ciekawy pytania jak, ktorys z Panow/Pan na forum wyobraza sobie jazde sredniklasowym Fordem Mondeo z 3cylindrowym silnikem Ecoboost o pojemnosci 1 litra?
Downsizing jest faktem choc obecnie z turbosprezarkami i bezposrednim wtryskiem itp co obniza koszty spalania i emisji spalin ( czego na producentach wymaga Unia Europejska) podnosi niestety awaryjnosc i koszty ewentualnych napraw tych aut.
to tak ... ku pokrzepieniu serc
PS to co napisalem poprzednio o Matize vs SC oczywiscie Giorgio Giugaro nie byla kobieta wiec powinienem napisac o nim ze jako on zrobil dobry projekt nadwozia Matiza w Ital Design i Fiat go nieodkupil i potem zalowal bo odkupilo Daewoo... i w Italii stracili prymat pierwszenstwa
By the way Matiz byl dostepny w Nowej Zelandii i Australii a Fiat nie , ha ha
![Wink :wink:]()