Max 12k. Coupe, Hatchback, Sedan. Benzynka.

21 Lut 2017, 16:04

Na początku chciałem się przywitać.
Także: Witajcie!

Chciałem przeprosić za kolejny już temat, który pojawia się co chwilę, ale nie znalazłem nic interesującego na kilka stron wstecz, a mętlik w głowie z dnia na dzień coraz większy.

To tak słowem wstępu.


Proszę was o pomoc. Szukam dla siebie pierwszego samochodu. Prawo jazdy mam od miesiąca. Specjalistą nie jestem, ale jeżdżę ile się da (osobowe, jak i małe dostawcze).

Budżet: chciałbym ze wszystkim zmieścić się do 12k, tzn. zakup, wymiana płynów, rozrządu, malutkie naprawy, itd., ubezpieczenie (nie na siebie, full zniżki, itd.), czyli zostaje jakieś 10k zł, tak +/-.

Wymagania:
- Benzyna lub Benzyna+LPG - dużo jeździć nie będę, bo nie mam gdzie; głównie miasto, a konkretnie Kraków; Benzyna chętnie do 2.0, powyżej to już prawie obowiązek LPG
- Silnik 1.4 minimum - lubię "lekko" przycisnąć gaz
- Hatchback, Coupe, Sedan - tu już dowolność, może być 2 lub 4 drzwiowe, byle tylko minimum te 4 miejsca
- Ładny :D - tak wiem pojęcie względne, ale postaram się to określić: nie lubię francuzów, Audi, i jako tako starych BMW (bo ciężko o dobry stan moim zdaniem); lubię Mercedesy (wręcz kocham), włoszki (ale też nie za bardzo, bo naprawy), McLareny, Mustangi i Nissany (taki Jeremy Clarkson w połączeniu z Brian O'Connor z F&F)
- nie strasznie drogi w utrzymaniu - rozumiem, że nikt z fusów nie wywróży, bo tani może być trupem i trzeba będzie dołożyć połowę wartości, a taki Mercedesik np. może się okazać, że napraw w ogóle nie będzie trzeba robić; czyli zależy mi tu na wytrzymałości

Zakup: Prawdopodobnie będę ściągał go z Niemiec, z osobą, która się na tym zna, ale muszę się najpierw określić co chcę.

Moje propozycje:
- Seat Leon
- Mercedes CLK lub C
- Focus II
- Fiesta VII
- Lexus IS200
- Hyundai Coupe III

Honda Civic VII, Golfy mi się nie podobają, więc je odpuszczam.
Coś jeszcze można do tego dorzucić? A co odrzucić i dlaczego?

P.S. z tym "lekko" to znaczy bardzo :P , ale w odpowiednich miejscach oczywiście. MORE POWAAAAAH!!!

No to chyba tyle męczarni :) Liczę na waszą pomoc i za wszelką okazaną z góry dziękuję.
Roqche
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 12 01 2017
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

21 Lut 2017, 17:04

Moim zdaniem jak chcesz kupować w DE to raczej Leon, Focus II, IS 200 odpuść.
Prędzej jakiegoś Mercedesa znajdziesz W202 C180, tylko czy warto?
Odrzucasz Audi, VW (Golfy) a w tym budżecie to takie podstawowe wybory, Focus jak już to mk1, Opel Astra G itd..
Nie dasz rady za 10k kupić coś co będzie super jakieś ponadczasowe i piękne.
A w Niemczech za głupiego Leona 1,6 z 2000 roku zapłacisz 2500 euro jak będzie w miarę ogarnięty.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lut 2017, 20:08

Hyundai i Seat będą ok z silnikami odpowiednio 2,0 i 1,8
Lexus w tej cenie już nie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Lut 2017, 20:25

Pionek napisał(a):Moim zdaniem jak chcesz kupować w DE to raczej Leon, Focus II, IS 200 odpuść.
Prędzej jakiegoś Mercedesa znajdziesz W202 C180, tylko czy warto?
Odrzucasz Audi, VW (Golfy) a w tym budżecie to takie podstawowe wybory, Focus jak już to mk1, Opel Astra G itd..
Nie dasz rady za 10k kupić coś co będzie super jakieś ponadczasowe i piękne.
A w Niemczech za głupiego Leona 1,6 z 2000 roku zapłacisz 2500 euro jak będzie w miarę ogarnięty.


Nie liczę, że będzie za 2 lata klasykiem i wartość pójdzie w górę. Liczę na rdzę, nerwy i wymiana po 3 latach.
Nie jest też powiedziane, że muszę kupić z DE. Polska, też ok, i codziennie przeglądam jakieś tam oferty. U nas (nie wiem jaki stan), ale Focus'a II to już bez problemu można kupić, chyba, że w takiej cenie będzie coś z nimi na pewno to wtedy odpuszczam.
Roqche
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 12 01 2017
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

21 Lut 2017, 20:55

dzida napisał(a):i Seat będą ok z silnikami odpowiednio 2,0 i 1,8

Tylko że na moje to nikt w DE nie sprzeda Leona zdrowego 1,8 za 10k czy mniej, bez 3 tys euro nie ma co o tym myśleć.


Roqche napisał(a):Nie liczę, że będzie za 2 lata klasykiem i wartość pójdzie w górę. Liczę na rdzę, nerwy i wymiana po 3 latach.
Nie jest też powiedziane, że muszę kupić z DE. Polska, też ok, i codziennie przeglądam jakieś tam oferty. U nas (nie wiem jaki stan), ale Focus'a II to już bez problemu można kupić, chyba, że w takiej cenie będzie coś z nimi na pewno to wtedy odpuszczam.


Moim zdaniem Focus II to za te 12-13tys jakiś biedny 1,6 może znajdziesz raczej nie liczyłbym na nic innego, a sam mówisz że za 10k auto a reszta na wkład itd.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

22 Lut 2017, 10:10

Pionek napisał(a):Tylko że na moje to nikt w DE nie sprzeda Leona zdrowego 1,8 za 10k czy mniej, bez 3 tys euro nie ma co o tym myśleć.

ale w PL kupi, bo to jednak zwykły 17 letni hatchback z silnikiem 1,8 tym bardziej, że Golfy, A3 i Octavie chodzą za 2/3 z założonego budżetu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota silniki 3S-GE / GTE
    Cztery cylindry w układzie rzędowym. Pojemność: 2 litry. Zalety: dostępność, dobry potencjał do tuningu, duży dostęp do części zamiennych. Klasyczne jednostki 3S-GE / GTE powstały zgodnie z tradycyjnym podejściem do sztuki ...