Max 3000 obrotów, Volvo V50 1.6. EGR?

14 Mar 2018, 19:29

Dobry wieczór :)

Mój problem z autem przedstawia się następująco - po odpaleniu auta, na zimnym silniku auto pracuje poprawnie, czyli wkręca się na obroty i odpycha się tak jak powinno. Po przejechaniu kilku kilometrów auto łapie muła i nie wkręca się powyżej 3000 obrotów. Początkowo nie było żadnego błędu przy tych objawach, ale później wyskoczył ENGINE CHECK. Po podpięciu komputera pokazał on błędy od EGR i przepływomierza. Ten sam "pożal się Boże elektromechanik" który podpinał komputer wziął się za tego EGR'a, wyczyścił go i stwierdził że nie był specjalnie brudny, ale według niego jakiś czujnik położenia na tym zaworze jest zepsuty i w efekcie cały zawór jest do wymiany.
Po tej operacji i wyczyszczeniu błędów przejechałem się jakieś 30km i błąd już nie wyskoczył, ale auto po nagrzaniu się złapało muła, nie wkręca się na obroty i przypuszczam że kwestią czasu jest jak wyskoczy znowu ENIGINE CHECK.

Pytania:
1. Czy skupilibyście się na EGR, czy jednak przepływomierz? Tylko gdyby coś z przepływką było nie tak to chyba nie byłoby znaczenia czy zimny czy nagrzany...
2. Jeśli EGR, to zaślepić czy lepiej nowy? Nowy jakiejś średniej firmy kosztuje około 500zł, oryginał powyżej 800...

Dziękuje z góry, pozdrawiam
masakroff
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 06 1989
Auto: Nie mam

15 Mar 2018, 19:50

Brak mocy, to może być wina EGR. Ale skoro mechanik go czyścił...
Dla pewności zanim zaczniesz wchodzić w koszta, to poprostu go zaślep.
Uszkodzenie zaworu EGR może być powodem błędu z przepływki. Wszystko zależy jaki błąd wyskoczył
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Mar 2018, 07:56

Myśle, że dobrze zrobił zabierając się za EGR.
Tak jak kolega mówi, zaślep go i zobacz jak będzie auto jeździło.
korba85
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 03 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5 FL
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2018, 14:15

Oddałem auto do warsztatu, który ma dobre opinie. Co się okazało... EGR jest sprawny. Zepsuty jest jakiś zaworek związany z turbiną (nie wiem dokładnie o co chodzi) i jest właśnie wymieniany i jest zbyt niskie ciśnienie w turbinie, prawdopodobnie trzeba ją wyczyścić i zrobić geometrię ale tym już się ten warsztat nie zajmuje. Pan z warsztatu stwierdził, że auto nawet na zimnym silniku nie idzie tak jak powinno, że powinno być bardziej dynamiczne. Ja to auto mam od stycznia więc być może kupiłem muła i nie mam porównania.
Tylko zastanawia mnie jedno... czy zbyt niskie ciśnienie w turbinie może mieć jakieś powiązanie z pracą na zimnym silniku i na rozgrzanym? Bo jednak na zimnym kręci się powyżej 3000 obrotów, a na rozgrzanym nie.
masakroff
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 06 1989
Auto: Nie mam

20 Mar 2018, 16:19

Auto wchodzi w tryb awaryjny i dlatego nie przekracza 3000obrotow i może to być spowodowane zaworem sterującym ciśnieniem turbiny.

Bez podłączenia pod kompa się nie obejdzie. Trzeba przeanalizować ciśnienie i inne parametry, zczytać błędy itp.

Pierwsza rzecz to zczytać błędy. Równie dobrze tryb awaryjny może być spowodowany inną usterka. Napisz jakie były.
korba85
Nowicjusz
 
Posty: 46
Prawo jazdy: 03 09 2003
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Passat B5 FL
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Mar 2018, 16:29

masakroff napisał(a):Zepsuty jest jakiś zaworek związany z turbiną (nie wiem dokładnie o co chodzi) i jest właśnie wymieniany

Zapewne chodzi o n75.
masakroff napisał(a):czy zbyt niskie ciśnienie w turbinie może mieć jakieś powiązanie z pracą na zimnym silniku i na rozgrzanym?

Może mieć. Wystarczy, że będzie jakaś nieszczelność na dolocie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Audi quattro - historia napędu
    Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem ...

24 Mar 2018, 19:50

Może kiedyś komuś się to przyda - w moim przypadku nieszczelny był kolektor ssący, przez to nie było odpowiedniego ciśnienia w turbo.
masakroff
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 13 06 1989
Auto: Nie mam

25 Mar 2018, 10:45

Czyli jednak nieszczelność na dolocie.
Dziękujemy za odpowiedz co było przyczyną :ok:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000