Mazda 121 (1998) - Problem z kierunkowskazami

02 Cze 2020, 20:41

Witam.
Ostatnio w moim samochodzie pojawił się następujący problem: w momencie w którym chcę użyć kierunkowskazu przestaje on działać. Czasami mignie przez chwilę - później przestaje, czasami nie działa wcale, a czasami działa całkowicie normalnie. Potrafi nie działać przez 5 sekund, żeby przez kolejne 10 funkcjonować poprawnie.

Na początku myślałem, że to tylko kontrolka w środku jest zepsuta i na zewnątrz sygnały działają, aczkolwiek po sprawdzeniu dowiedziałem się, że na zewnątrz też nie ma żadnego sygnału - co sprawia, że nie zawsze jestem w stanie poinformować o zamierzonym manewrze.

Nie wiem czy jest sens wymieniać cały przełącznik zespolony czy może usterka jest mniejsza i da się ją jakoś taniej/prościej naprawić.
To mój pierwszy samochód więc nie znam się za bardzo, ale chcę o niego dbać jak najlepiej.

Liczę na Waszą pomoc!
DanRookie
Obserwowany

03 Cze 2020, 09:07

Najprawdopodobniej jest słaby styk na tej żarówce. Trzeba ją wyjąć i sprawdzić czy nie jest luźna oraz podgiąć blaszkę która styka się z żarówką.
Kolejnym powodem to luźne złącze na reflektorze albo samej żarówce.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2020, 09:41

W pierwszej kolejności musisz sprawdzić wszystkie żarówki od tego kierunkowskazu. Trzeba tam tak jak napisał @MotoAlbercik sprawdzić styki i masę czy jest prawidłowa. Jeżeli będzie wszystko dobrze i nie znajdziesz problemu to dalej proponuję zajrzeć do przekaźnika kierunkowskazów, a na końcu do samego przełącznika .
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

03 Cze 2020, 16:46

Wszystkie żarówki są sprawne i na stykach też wszystko się zgadza.
Natomiast gdzie szukać tego przekaźnika @Rokiko?
DanRookie
Obserwowany