Mazda 3 2016 - 2 razy w krótkim czasie wysiada mi akumulator

07 Lut 2021, 17:25

Hej,

we wrześniu zakupiłam Mazdę 3 kompakt z 2016 roku. Już 2 razy w krótkim czasie wysiada mi akumulator - wystarczy mroźna noc i już "po zabawie":( (zapalają się tylko światła tylne) Czy to normalny objaw? Czy to już raczej czas na zakup nowego akumulatora?
Jeśli tak jaki polecacie aku? (system start-stop)
mazdowa
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

08 Lut 2021, 20:13

Przed zakupem aku, warto zweryfikować napięcie ładowania oraz jaki jest pobierany prąd z aku po wyłączeniu silnika. Dopiero potem można jechać po nowy aku. Do systemu start stop przewidziane są "specjalne" aku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2021, 20:22

mazdowa napisał(a):2 razy w krótkim czasie wysiada mi akumulator - wystarczy mroźna noc i już "po zabawie":(
To były nowe akumulatory? Jeżeli przez noc tak się dzieje trzeba sprawdzić jaki jest pobór prądu w czasie spoczynku tak jak wspomniał [email widoczny po zalogowaniu]

Nie masz czasem jakiś dodatkowych odbiorników prądu tak jak np. Kamera która działa w trybie parkingowym itp.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

08 Lut 2021, 20:30

To ten sam akumulator, fabryczny, będący od nowości (wiadomo japończyk). Czyli aku niespełna 5-letni. Mógl już się zużyć? Czy jeszcze się wstrzymać z kupnem i doładować to?
Kamerkę mam od niedawna (poprzednim razem jak aku wysiadl nie było jej), ale odłączam ją calkowicie na noc.
mazdowa
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Lut 2021, 10:24

Może to być wina aku. 5 lat na aku to dużo. Aczkolwiek te fabryczne często wytrzymywały dość długo. Posprawdzaj wszystko o czym pisaliśmy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2021, 11:42

Ja by go podłączył do ładowarki naładował do pełna z podtrzymaniem na kilka godzin po pełnym naładowaniu. Następnie sprawdził bez podłączania w samochodzie jakie będzie trzymał napięcie i jak ono będzie spadało wraz z czasem.

Jednak najprościej i najszybciej będzie podjechać tam gdzie sprzedają akumulatory i poprosić o zrobienie testu odpowiednim testerem. Dostanie wydruk który sporo powie o stanie tej baterii. Jak byś go miała to możesz wrzucić jako załącznik to zobaczymy jak to wygląda.

W sumie jak auto eksploatujesz w większości w mieście na jakiś niewielkich odcinkach to może to już być powolny koniec tej baterii. Dodatkowo jak masz start&stop i z niego korzystasz to tym bardziej szykowałbym się na zmianę baterii w najbliższym czasie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Miejskie auta ze 100-konnymi benzynowymi silnikami
    Samochody wyposażone w silnik Diesla stają się coraz mniej popularne, a ich udział na rynku globalnym – po raz pierwszy w historii – spadł w tym roku do poziomu poniżej 50 proc. Równocześnie zyskują auta ...

09 Lut 2021, 11:49

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
Akumulator jest w aucie - zdjęcie wygląda tak. ale pewnie po tym nie wiele Panowie wywnioskują?
Aku jest całkowicie rozładowany w tej chwili - nie da się nawet otworzyć auta pilotem. Czy mogę przy tych dużych mrozach bezpiecznie wyjąć aku i zanieść do sklepu na test?
Auto w większości w mieście, czasami jeżdże na trasę - średnio raz w tyg. Jest system start-stop i z niego korzystam. Ale chętnie z tego zrezygnuję, jeśli można w tej sytuacji odpalać auto kluczykiem.
mazdowa
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

09 Lut 2021, 12:03

mazdowa napisał(a):Czy mogę przy tych dużych mrozach bezpiecznie wyjąć aku i zanieść do sklepu na test?
Nie możesz bo test robi się na akumulatorze podłączonym w samochodzie który powinien być naładowany.

mazdowa napisał(a):Aku jest całkowicie rozładowany w tej chwili - nie da się nawet otworzyć auta pilotem
No to jest bardzo słaby, może być tak że już się nie uda go uratować. Jednak w takiej sytuacji najlepiej jest zrobić to co napisałem czyli podłączyć go do prostownika który naładuje go. Przy automatycznym prostowniku może się okazać że nie będzie chciał się podjąć on ładowania tak rozładowanej baterii. Warto jednak spróbować.

Jak by ci się udało go naładować to postaraj się jeździć wyłączając za każdym razem start&stop bo to mocno obciąża baterię tym bardziej jak jeździsz po mieście. Wierz mi, że nie zauważysz różnicy w spalaniu :) Podjedź też wtedy na test akumulatora.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

09 Lut 2021, 14:14

Dzięki. A czy mogę ogólnie wyjąć teraz przy tych mrozach aku, żeby go naładować prostownikem? Nie pęknie jakiś plastik, itd? I czy w ogóle mozna taki akumulator z systemem start-stop ładować zwykłym prostownikiem?
I druga sprawa, jak wyłączyć to start stop? Przynajmniej na zimę chciałabym to wyłączyć.
mazdowa
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Lut 2021, 10:29

mazdowa napisał(a):Czy mogę przy tych dużych mrozach bezpiecznie wyjąć aku i zanieść do sklepu na test?

Rokiko napisał(a):Nie możesz bo test robi się na akumulatorze podłączonym w samochodzie który powinien być naładowany.

Niekoniecznie. Aku nie musi być w samochodzie i nie musi być całkowicie naładowany. Może być wyjęty i zawieziony do warsztatu lub serwisu. aczkolwiek wg mnie jest lepiej jak aku jest naładowany. Z tym, że odłączanie aku w tym aucie nie jest zalecane, ponieważ będzie później trzeba podłączać się pod tester diagnostyczny i programować niektóre funkcje. Nie będzie też działał system i-stop i może być problem z odpaleniem auta.
mazdowa napisał(a): I czy w ogóle mozna taki akumulator z systemem start-stop ładować zwykłym prostownikiem?

Nie można ładować zwykłym prostownikiem :!: Musi być do tego ładowarka z informacją, że można nią ładować akumulatory AGM i EFB.
mazdowa napisał(a):I druga sprawa, jak wyłączyć to start stop? Przynajmniej na zimę chciałabym to wyłączyć.

Niestety tego systemu nie da się wyłączyć na stałe. Ale w aucie powinien być przycisk, którym można to wyłączyć. Niestety, po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu system automatycznie się włącza. Czyli nie chcąc z niego korzystać trzeba za każdym razem, po uruchomieniu silnika wyłączać go ręcznie przyciskiem. Można tez po zatrzymaniu się delikatnie naciskać pedał gazu ( gazować auto ) - wówczas system nie wyłączy silnika. Ale nie jest to raczej wygodne.
Przy ewentualnej wymianie aku, należy pamiętać, że trzeba kupić aku przeznaczony do auta z systemem start stop, czyli AGM lub AFB. Są to aku niestety nieco droższe od zwykłych. Przy zakupie aku trzeba się trzymać instrukcji obsługi. Jest w niej podane jaki aku ma być do jakiego silnika.
Generalnie ja bym proponował pojechać do warsztatu który zajmuje się wymianami akumulatorów albo jeszcze lepiej do serwisu. Tym bardziej, że autko nie jest wiekowe, a praktycznie młode. A nie każdy warsztat zdaje sobie sprawę co trzeba robić aby wymienić aku w takim samochodzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Lut 2021, 12:17

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Wygląda na to, że ten start-stop generuje tylko i wyłącznie problemy :( dobrze, że zaświeciła mi się lampka w głowie, bo sąsiad chciał wyjąć ten aku i naładować go swoim bardzo starym prostownikiem...W takim razie zostaje mi tylko doładować to kabelkami rozruchowymi (pytanie czy to jest jeszcze możliwe jak tak długo autko stoi:( i już tylko kluczykiem drzwi mogę otworzyć) i pojechac do warsztatu na test aku, a potem ewentualną wymianę...
mazdowa
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Lut 2021, 12:25

mazdowa napisał(a):W takim razie zostaje mi tylko doładować to kabelkami rozruchowymi (pytanie czy to jest jeszcze możliwe jak tak długo autko stoi:( i już tylko kluczykiem drzwi mogę otworzyć)
Nie wiemy jakie jest napięcie na akumulatorze czy w tym przypadku nie padł on już całkowicie. Trzeba by było to sprawdzić przed próba odpalenia na kable. W tej chwili może być już taka sytuacja że sterownik traktuje go jak brak akumulatora (tak jak by był odłączony). Problemy mogą być takie jak wyżej opisał [email widoczny po zalogowaniu]
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

11 Lut 2021, 10:24

Nie odpalaj z innego auta na kabelki. Możesz uszkodzić aku a nawet alternator bądź regulator napięcia w innym aucie :!:
Na sam początek należy zmierzyć napięcie na tym twoim aku. Jeżeli się na tym nie znasz ( a wnioskuję, że tak jest ), to najlepiej auto na hol lub lawetę i do serwisu. Można też zadzwonić do sklepu, gdzie zajmują się wymianą aku i zapytać, czy ktoś mógłby podjechać sprawdzić i ewentualnie wymienić aku. Zazwyczaj mają takie usługi. Wtedy przyjeżdża serwisant z dodatkowym aku, podłącza go pod instalację w aucie ( zazwyczaj jest to zapalniczka ) i wyjmuje stary aku i montuje nowy.
Jeżeli jednak umiesz posługiwać się multimetrem i masz go, albo masz kogoś znajomego, kto się na tym zna, to można zmierzyć napięcie na tym twoim aku. Jak jest w granicach 11,5V to raczej nic już z niego nie będzie. Po założeniu nowego trzeba sprawdzić napięcie ładowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lut 2021, 11:14

MotoAlbercik napisał(a):Wtedy przyjeżdża serwisant z dodatkowym aku, podłącza go pod instalację w aucie ( zazwyczaj jest to zapalniczka ) i wyjmuje stary aku i montuje nowy.
Jak nie ma napięcia na zapaliczce po wyłączeniu zapłonu to podłączają jeszcze pod gniazdo OBD i to chyba najbezpieczniejsza opcja bo tam napięcie jest zawsze. Wtedy można spokojnie taki akumulator wymienić.

Nie wiem jak w tym modelu samochodu ale w niektórych które mają start&stop po wymianie trzeba akumulator zaprogramować tzn. sterownik musi dostać informację że został on wymieniony.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10197
Zdjęcia: 35

12 Lut 2021, 09:56

Przyjadą wymienić aku. Ale pada śnieg i jest mróz - czy to bezpieczne wymieniać aku "pod chmurką" w takich warunkach?
mazdowa
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Mazda 3
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016