Prośba o konkretną poradę ws zakupu mienika elektrycznego i prostownik

16 Sty 2021, 21:51

Dzień dobry. Rozładował mi się akumulator, tak sądzę. Nie mogę odpalić samochodu, światła, klimatyzacja działa. Nie działa radio, a przy próbie uruchomienia auta zapalają się wszystkie kontrolki , po czym gasną. To mój pierwszy samochód, nie mam więc doświadczenia ani wiedzy, jakie problemy w użytkowaniu może przynieść zima. Bardzo proszę, aby ktoś napisał mi, na co zwrócić uwagę, co sprawdzić przed mrozami oraz jaki kupić miernik elektryczny (do akumulatora) i prostownik. Wiem że ten post może być całkiem śmieszny dla innych, lecz liczę na zrozumienie i jakieś podpowiedzi. Z góry dzięki.
ciemnawiśnia
Nowicjusz

17 Sty 2021, 09:33

Multimetr (miernik) możesz kupić najprostrzy jaki istnieje koszt ok 30 zł
Co do prostownika to fajne są te automatyczne przykładowa [link do oferty na Allegro wygasł]
Ma plusy w postaci
-Mały lekki poręczny
- ładuje niskim prądem po czym rozładowuje i znowu ładuje co bardzo pomaga w sprawności aku.
Wada jest taka ze proces ładowania do pełna trwa długo w zależności od akumulatora może być to nawet 2 dni
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Sty 2021, 10:12

Jeżeli chodzi o miernik, to kup sobie coś [link do oferty na Allegro wygasł] 266 Clamp Meter. Masz tam opcję do pomiaru napięcia oraz co bardzo przydatne pomiar prądu. Ewentualnie [link do oferty na Allegro wygasł] DT-9205A. Dla ciebie jest to to samo, z tą różnicą, że w tym pierwszym jest wygodniejszy pomiar prądu i większy zakres tego prądu. Lub jakiś podobny, ale za nie mniej niż te 25, 30 zł.
Nie kupuj miernika takiego jak [link do oferty na Allegro wygasł] DT-830B