Mazda 3 po lifcie, a rdza

26 Paź 2016, 22:45

Czy to prawda, że z Mazdami 3. jest taka tragedia z rdzą? Planuję ją kupić, ale każdy mi jej odradza. Wiem, że silnik jest okej, tylko ta rdza troszkę odstrasza. Może lepiej zamiast niej zainwestować w jakąś Astrę za podobne pieniądze? Jeszcze jedno, co myślicie o tym ogłoszeniu? Nic tu nie jest podejrzane? [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Cappy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 09 12 1997
Auto: Nie mam

26 Paź 2016, 23:08

Albo mam coś ze wzrokiem, albo tylna klapa jest źle spasowana (światła na klapie względem tych na błotniku)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Paź 2016, 23:14

Faktycznie dziwnie to wygląda, wcześniej tego nie widziałem :o a orientuje się ktoś jak z tą rdzą?
Cappy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 09 12 1997
Auto: Nie mam

27 Paź 2016, 08:36

Przedlift, polift - nie ma to zasadniczego znaczenia. Ten samochód wraz z większą siostrą (6) jest synonimem korozji, blach z papieru, fatalnego zabezpieczenia antykorozyjnego. Mechanicznie to bardzo trwałe auto (wyjąwszy diesle produkcji Mazdy), wizualnie jak dla mnie bomba (każda generacja), ale te blachy - byle obicie drzwi pod marketem i już w krótkim okresie rdza. Zdecydowanie za delikatne auto do użytkowania go w warunkach miejskich. Korozja najczęściej sama z siebie atakuje tylne nadkola, ranty drzwi, wszelakie miejsca łączenia blach, powierzchnię pod listwami i podwozie, pojawia się też pod różnymi uszczelkami. Trzeba na to cholernie uważać, bo raz zacznie i już nie skończy, a Ty zostaniesz z autem na zawsze. Kolega mojego brata kupił sobie 6-kę w dieslu - po pół roku silnik padł, a nadwozie i podwozie zaczęła dosłownie zżerać rdza (parkuje pod chmurką w dużym mieście) - nikt od niego nie chce tego kupić pomimo ceny na poziomie kilku tysięcy.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

27 Paź 2016, 09:10

Rozumiem, dzięki za pomoc. Macie moze do polecenia jakieś auto do 20 tysięcy, które na lekko sportowe zacięcie i nie sypie sie jak mazda? Silnik nie musi byc duzo, 100km spokojnie mi wystarczy. Ma byc to auto głównie do miasta. Dzięki jeszcze raz za pomoc.
Cappy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 09 12 1997
Auto: Nie mam

27 Paź 2016, 09:48

E46 coupe, Toyota Celica, Astra Bertone, Honda Civic VII 3D, Hyundai Coupe - to tak na szybko co przyszło mi do głowy.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator średniego spalania
    Policzenie wartości średniego spalania jest dosyć istotne dla większości kierowców dlatego też przygotowaliśmy kalkulator kosztów zużycia paliwa który pozwala obliczyć średnie spalanie na określonym dystansie, ...

27 Paź 2016, 15:12

E, bez przesady, bo teraz Cappy myśli pewnie, że Mazda sypie się jak nie wiem :)

Oglądałem 6-tkę z 2006, nadkola zdrowiutkie (w poliftach chyba wstawiali już plastik chroniący nadkola) ... łysy - piszesz:
"Korozja najczęściej sama z siebie atakuje tylne nadkola"
mnie się właśnie wydaje, że nie ... w przedliftach nie było chyba tych plastikowych wstawek i kamienie mogłby tak poobijać ranty, że korozja atakowała. No bo jak samo z siebie? - nic się nie dzieje bez przyczyny.
Ewentualnie złe zabezpieczenie - ale to by całe auto było zjedzone.

Z tym, że te w Danii mają często konserwację podwozia jak są nowe i 2 takie 6-tki oglądałem i podłoga spoko, nie było źle. Bez tej konserwacji - no, na pewno gorzej ... ale, taki obraz ... to chyba trochę przesada ... a Cappy by na Mazdę już nie spojrzał.
Ale nie mówię, że Mazdy są jakieś zdrowe ... trzeba po prostu uważać i dokładnie sprawdzić, ale szansę można dać.
tomekdk
 

27 Paź 2016, 20:59

A co myślicie o VW Tiguanie jedynce? Mam okazję kupna go od brata za spoko cenę. Wiem, że zadbany. Silnik 2.0 140KM 2008 rocznik bodajże.
Cappy
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 09 12 1997
Auto: Nie mam

28 Paź 2016, 17:21

W 2008r. mimo, że 2,0 TDI na CR, zdarzały się awarie pompy oleju (nie zmienili tej wadliwej) oraz występowały przypadki pękania głowicy. Na pierwsze zaradzisz wymieniając od razu pompę, ale na drugie już nie.

No i ceny Tiguanów wg mnie są z d*py... Można kupić inne auta z lepszym silnikiem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010