28 Kwi 2009, 16:45
Kopci na siwo, czy na niebiesko?
Jak na gęsto siwo (bez odcieniu niebieskiego), to płyn chłodniczy dostaje się do tłoka, co zapowiada padnięcie uszczelki. Zwróć uwagę, czy Ci płynu ubywa.
Jak na siwo-niebiesko, to albo uszczelniacze, albo pierścienie. Z tymi pierwszymi nie ma problemu, bo nie jest to skomplikowana naprawa i zamkniesz się w kilku stówkach.
Jeśli pierścienie, to lipa, bo trzeba nabijać nowe gładzie cylindryczne. Jak zmienisz same pierścienie, to w niedługim czasie z powrotem szlag Ci je trafi, a po którymś razie w ogóle nie bedzie efektu. Powierzchnia cylindra się ściera w skrajnych położeniach tłoka i w ten sposób nowy pierścień niejako bardziej pracuje pod złymi kątami, w wyniku czego się dociera na rantach. W konsekwencji jak proces docierania dojdzie do końca, efekt będzie taki jak przed wymianą.
Możesz zmienić olej na gęstszy niż masz. Może to poprawić sytuację. Ewentualnie zalej Doktora.
Jeśli kopci na biało, ale w miarę przejrzyście, to nie masz czym się przejmować - w katalizatorze skrapla się woda, która odparowuje. Dużo aut ze starszymi katalizatorami ma tą dolegliwość.