Mazda 6 2005 2.0 TS Dziwnie odpala

17 Lis 2018, 13:21

Witam wszystkich i prosze o pomoc.
Posiadam Mazde 6 2005 rok 2.0ts benz.. Od roku samochod dziwnie sie zachowuje przy odpalaniu nie zaleznie od pogody temteratury czy innych warunkow pogodowych. Chodzi o to ze nie raz podczas odpalania silnika dlugo trzesaco kreci nastepnym razem odpali normalnie.. Rano po calej nocce odpali dobrze a na nastepny dzien zle jak wczesniej opisalem.. Tak samo po dlugiej jezdzie raz dobrze raz zle.. Fakt ze za kazdym razem odapli. pod czas jazdy wszystko wydaje sie ok. Slychac ze pompa paliwa sie zalacza, swiece byly wymieniane.. Nie mam pojecia jak ten problem rozwiazac.. Przejzalem mnustwo forow i nigdzie nie znalazlem podobnej sytuacji.. Prosze bardzo o pomoc
Panto1
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 19 Lis 2018, 11:18

    Czy takie problemy występują tylko na zimnym silniku czy również jak jest ciepły?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    19 Lis 2018, 12:22

    Nie zaleznie od pogody i nie zaleznie od pierwszego odpalenia czy po przejechaniu 30 km.. Czasem pieknie odpala a nastepnym razem dlugo kreci i czesie sie przy tym
    Panto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    19 Lis 2018, 12:50

    Warto by było sprawdzić czy nie ma żadnych błędów ale problemy z odpalaniem to może być np. cofające się paliwo. Czy sprawdzałeś jak masz min. połowę baku czy coś to zmienia?

    Można by obstawiać np. czujnik położenia wału ale tu raczej na zimno by nie było problemów z odpalaniem.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    19 Lis 2018, 13:01

    Ciężko coś stwierdzić, bo zazwyczaj w benzynie jest tak że albo na zimnym albo na ciepłym nie pali i wtedy można drążyć temat dalej, a u Ciebie niby nie ma to znaczenia. Czujnik położenia wału dawałby oznaki zawsze, cofające się paliwo także, zawsze po dłuższym postoju.

    Tak myślę sobie, w Golfie miałem podobnie, czasem mu odbijało i nie chciał palić, poza problemem z Immo nie trzymał kompresji na 1 cylindrze i to była główna przyczyna. Może warto to sprawdzić, prawie nic nie kosztuje a chociaż ogólny stan silnika poznasz.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    19 Lis 2018, 13:41

    Byl pod kompem i zadne bledy nie wyskoczyly baterja sprawdzona tez dziala poprawnie. Nie wiem czy paliwo sie cofa.. Mysle ze przy tej sytuacji za kazdym razem auto by zle odpalalo?
    Panto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    19 Lis 2018, 13:42

    Silnik przy rozrochu chodzi jak trzeba tak ze mysle ze kompresja chyba jest ok
    Panto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    19 Lis 2018, 16:33

    Wlasnie gadalem z mechanikiem.. Bo pamietam ze sprawdzal kompresje na cylindrach.. Problemu nie ma w tym temacie.. Juz na prawde nie wiem za co mam sie brac
    Panto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    22 Lis 2018, 13:03

    Hm… sporo sprawdziłeś i tak się zastanawiam może to wina samego rozrusznika? On potrafi jak czasem nie domaga powodować problemy z odpaleniem np. słabiej kręci i wtedy silnik będzie dłużej odpalał.

    Generalnie ciężko będzie pewnie znaleźć problem dopóki coś nie da konkretnej oznaki.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5225
    Zdjęcia: 62
    Auto: Mam, często zmieniam!

    23 Lis 2018, 14:05

    Nie wydaje mi sie zeby slabo krecil. Tez myslalem ze moze rozrusznik.. Problem w tym ze to moze byc mnustwo powodow.. Ale nie mam zamiaru wymienoc pompy paliwa rozrusznika egr czujki i polowy samochodu nie wiedzac co jest grane.. Myslalem ze moze ktos na forum mial podobny problem z Mazda.. Ale wydaje mi sie ze to sprawa nie dochodzacego paliwa tylko dlaczego czasem tylko tak zle zapala? Jedna sprawa o ktorej zapomnialem napisac.. Po odkreceniu wlewu paliwa slychac zasysanie albo ulatnianie sie gazow.. Nie wiem czy to moze byc polaczona sprawa?
    Panto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    23 Lis 2018, 14:21

    Może, w końcu to układ paliwowy. Wygląda jakby odpowietrzenie baku nie działało, wytwarza się podciśnienie i silnik ma problem z zassaniem paliwa.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    23 Lis 2018, 14:28

    A gdzie moge znalezc odpowietrzanie baku?
    Panto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    23 Lis 2018, 14:43

    Może być w korku.

    Czytam o tym syczeniu w Maździe i podobno "tak ma być", bez tego podciśnienia auto będzie przerywać. Może na próbę spróbować bez korka pojeździć, albo nie dokręcaj do końca. Wtedy będziesz wiedział.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    23 Lis 2018, 16:30

    Tez przeczytalem o tym wlasnie.. Czyli raczej to nie to.. Chyba nigdy nie dojde do rozwiazania problemu
    Panto1
    Nowicjusz
     
    Posty: 8