Mazda 6 czy inny do 25tyś?

24 Mar 2015, 20:51

Witam,

Najpierw może opiszę dany problem wg podanej "ściągawki".
Poszukuję samochodu:
- budżet : 25tyś zł (to raczej górny pułap, z uwagi na pozostawienie kilku tysięcy na wymianę rozrządu, filtrów itp),
- rejon: woj. śląskie,
- użytkowanie: głównie do pracy 1,5 km; wypady do centrum, czy parę razy w tygodniu poza nie,
- własne potrzeby: przedział rocznikowy 2005-2007; silnik benzynowy z półki oszczędniejszych; przestronny; z myślą o służeniu przez parę ładnych lat gdzie w tym okresie jest myśl o założeniu rodziny.

Na tę chwilę biorę od uwagę:
- Mazdę 6 1,8 bądź 2.0,
- Peugeota 407,
- Toyotę Avensis II,
- Hondę Accord .

Po trochu o każdym z w/w aut.
Mam obawy czy Mazda będąc "pod chmurką" nie zamieni mi się w kawał rdzy, pomimo zakupu wersji po-liftowej rzekomo bardziej odpornej na rdzę.
Peugeot nie jest już tak bezawaryjny jak Mazda. Choć mając od dwóch lat 307CC nie jestem zrażony do tej marki, wręcz nawet jestem zadowolony.
Avensis i Accord raczej ciężko będzie znaleźć w tej cenie.

Pozdrawiam,
Schlesien
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: BMW E46 318
Silnik: 1995cm3
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Mar 2015, 09:27

1,5 km do pracy samochodem? :shock:
407 to bardzo delikatny samochód, w którym może sypnąć się dosłownie wszystko, od zawieszenia po elektronikę. Na plus na pewno wygląd i zabezpieczenie antykorozyjne - jak to w Peugeotach zresztą.
Mazda 6 tak jak napisałeś - trwała mechanicznie, ale garażowanie jej pod chmurką to proszenie się o kłopoty.
Nie wiem jak z Avenem, ale Accorda VII w tej cenie z wymienionych przez Ciebie roczników raczej nie znajdziesz (tzn. znajdziesz, ale wkład początkowy nie będzie ograniczał się wyłącznie do wymiany oleju i filtrów).
Co powiesz na Mondeo mk3 z końcówki produkcji? Zostanie Ci w kieszeni mnóstwo kasy, a auto bardzo ładne, pojemne, wygodne, świetnie jeżdżące i po lifcie jako tako zabezpieczone przed korozją (chociaż - jak to bywa w Fordach - szału nie ma).
Jedna zasadnicza uwaga - każde z tych aut na dystansach 1.5 km będzie żarło 12 l. Pb i więcej. Do takiego użytkowania kupuje się raczej coś małolitrażowego.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Mar 2015, 18:00

W okresie letnim ten dystans pokonuje również rowerem, także to nie kwestia codziennego dojazdu do pracy :)
Mk3 nie odpowiada mi pod względem wizualnym, ponadto znajomi takową sprzedali jakiś czas temu, nie byli nią zachwyceni pod względem awaryjności. Choć może trafili na wadliwą sztukę ... nie mnie oceniać.
Moja 307CC (2.0 136km) na tym dystansie pobiera nieco powyżej 10l, nie zraża mnie to.
Szkoda, że modele małolitrażowe niekoniecznie niosą ze sobą coś więcej oprócz małego spalania.
Z silników np 1.6 mógłbym wziąć pod uwagę następujące hatchbacki:
- Audi A3 (choć czytałem że najlepiej sprawdza się tu 1.8T)
- Hyundai i30,
- Mazdę 3 (jakoś przebolałym ten tył wozu),
- Astrę III,
- Corollę.
Schlesien
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: BMW E46 318
Silnik: 1995cm3
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

25 Mar 2015, 18:52

Schlesien napisał(a):- Audi A3 (choć czytałem że najlepiej sprawdza się tu 1.8T)

ale w pierwszej generacji, bo w drugiej silnik 1,8TFSI jest do niczego. W dodatku są tylko FSI i TFSI oraz zamulający i paliwożerny 1,6 więc szkoda zachodu
Schlesien napisał(a): Hyundai i30,

bardzo dobry typ w tej cenie oraz tani w utrzymaniu
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Mar 2015, 07:34

Co Do Hyundaia to faktycznie wyb bardzo dobry i nie przepłacasz za znaczek jak w przypadku Audi czy VW więc ciekawa propozycja,jeżeli będziesz garażował samochód to Mazda 3 moim zdaniem takze wchodzi w grę,rozejrzyj się też za Civikiem VIII Ufo z silnikiem 1.8,budżet Ci na to pozwala.
MotoAutko
Początkujący
 
Posty: 181
Prawo jazdy: 14 03 2002
Auto: Seat Leon 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Mar 2015, 08:37

Mazda 6 to świetny samochód, chłopak miał ale sprzedał ze względu na problemy tego samochodu z podwoziem, kiepska blacha.
Cargo
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Rover 214
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    11. zlot Master Truck - Opole 2015
    Z wielką radością ogłaszamy, że na tegorocznym zlocie Master Truck, ku wielkiej uciesze zgromadzonej publiczności, wśród wystawionych modeli ciężarówek obecny będzie też fiński "Highway Hero", bowiem swój ...

26 Mar 2015, 08:49

MotoAutko napisał(a):rozejrzyj się też za Civikiem VIII Ufo z silnikiem 1.8,budżet Ci na to pozwala.


Tak, pozwala na Ufo, ale z cofniętym licznikiem, zespawane z trzech, popowodziowe, wersję angielską itp. Na zadbane, serwisowane, bezwypadkowe Ufo trzeba mieć przynajmniej 30 tys. zł.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

26 Mar 2015, 10:11

Mazda 6 jeżeli nie była zabezpieczana odpowiednio w kilka lat użytkowania po naszych drogach sprawia wiele problemów - największym jest rdza podwozia tak jak już to zostało powiedziane. Dobra rada najpierw oglądaj spód później samochód.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

27 Mar 2015, 11:35

Z Mazdy niestety już zrezygnowałem, z obawy o szybkie zardzewienie garażowania pod chmurką.
Pod ocenę pozwolę sobie jeszcze przedłożyć BMW 116 E87 rocznik 2006 silnik 1.6. Jak wypada w porównaniu z i30 rocznik 2008 silnik 1.6?
Który jest bardziej awaryjny, do którego tańsze zamienniki itd itp?
Schlesien
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: BMW E46 318
Silnik: 1995cm3
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

27 Mar 2015, 11:45

Ciężko porównywać te auta bo niby klasa gabarytowa podobna ale klasa samych aut już całkowicie inna. Po prostu BMW oferuje nieco inne właściwości jezdne, wykonanie itp. za to też się płaci przy serwisowaniu.
Wszystko zależy czego szukasz w aucie ? Jeżeli przemieszczania się z punktu A do B to hyundai, jeżeli ma Ci to sprawiać radość to BMW.
Ceny części do huyndaia bo ostatnio sprawdzaliśmy takie auto w Warszawie, tarcze hamulcowe w ASO ok 500 zł sztuka(informacja od klientki której sprawdzaliśmy auto), tarcze ATE po dobrych zniżkach 115 zł kpl. Wiadomo ASO to ASO ale ta różnica jest ogromna. Do BMW zapewne znacznie drożej.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

27 Mar 2015, 15:42

Schlesien napisał(a):Pod ocenę pozwolę sobie jeszcze przedłożyć BMW 116 E87 rocznik 2006 silnik 1.6. Jak wypada w porównaniu z i30 rocznik 2008 silnik 1.6?


Przejedź się 116ką a później i30 i przemyśl sobie ile razy wykorzystasz to świetne prowadzenie... ja obstawiam że raz dla spróbowania po zakupie.

Co do silnika 1,6 max lipa. tak właściwie znaczek na masce tego pojazdu jest mocną pomyłką...

Sypiące się vanosy i to hurtowo do tego problemy z pompą oleju co zaraz owocuje paneweczkami. Ceny części silnikowych są wyższe od np: Lexusa V8 przy którym BMW1 jest cienkie jak odwłok węża takie coś w stylu idź i nie wracaj :mrgreen:

No i wisienką na torcie jest cena silnika 1,6 używanego na palecie czyli ponad 6k !!!
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11057
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Mar 2015, 18:36

Coraz bliżej jestem podjęcia decyzji na i30.
Jest jakaś znaczna różnica między wersją sport a standardową?
Lepiej sprawuje się silnik 1.4 czy 1.6?
Wersja sport bardzo przypadła mi do gustu. Szkoda tylko, że do 100km od mojego miejsca zamieszkania na tę chwilę są w sprzedaży jedynie 3 szt. (serwis allegro) :(
Schlesien
Nowicjusz
 
Posty: 7
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: BMW E46 318
Silnik: 1995cm3
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

27 Mar 2015, 18:40

Schlesien napisał(a):Jest jakaś znaczna różnica między wersją sport a standardową?

Wyposażenie, które nie było w polskich salonach i czasem inne zderzaki z czarnymi wstawkami. Jeśli chodzi o mechanikę to bez zmian.
Jeśli chodzi o silnik to lepiej radzi sobie 1,6 ale jak auto ma być do miasta to 1,4 spokojnie wystarczy. Silniki nie mają wad tak na prawdę i zmienne fazy rozrządu też nie sprawiają problemów. Rozrząd łańcuch. Spalanie 1,6 w ix20 to 7l średnio spokojnie do osiągnięcia. 1,4 gorzej współpracuje z LPG.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Mar 2015, 09:40

Skoro jesteś ze śląskiego i jesteś w stanie nieco dołożyć do pierwotnego budżetu koniecznie rzuć okiem na tego Accorda (sprawdzony handlarz):

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

O wiele lepsza opcja od i30, który - delikatnie mówiąc - jeździ jak taczka, w dodatku bardzo wysoki poziom niezawodności, przez co nie będzie problemów z dalszą odsprzedażą przy niewielkiej stracie (w Polsce Hondy jak nigdzie indziej bardzo trzymają cenę).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

30 Mar 2015, 09:21

Pod jakim względem ten handlarz jest sprawdzony ?
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam