Mazda 6 GG - piana pod korkiem chłodnicy

19 Lis 2016, 15:53

Witam, mam mazde 6 2004 r 1.8 benzyna + lpg, ostatnio miałem przykry incydent, w moim samochodzie uległ uszkodzeniu (rozerwaniu) wężyk układu chłodzenia, ciecz wyciekła a temperatura wzrosla prawie do max, nie osiaganela czerwonej kreski.

Zjechałem na pobocze, spod maski wydobywał się dym (woda wyciekała na rozgrzane elemnty i parowała).

Samochód naprawiony, jednak mam problem ponieważ pod korkiem wlewu płynu chłodnicy mam piane. Nie wiem czy występowała ona wcześniej. Nie zaglądałem tam, auto mam od 4 miesięcy.

Podejrzewam uszczelke pod głowicą, jednak brakuje mi innych objawów tzn korek oleju czysty, nie dymi na biało bagnet czysty (ostatnio zauważyłem malutkie bombelki powietrza) Stan oleju w normie, wody troszkę ubyło ale ciągle grzebę przy tej pianie więc może odsączyłem troszkę, stan mam niewiele powyżej maksimum.

Mam pewne problemy z odpalaniem tzn. czasami muszę dłużej przytrzymać. Mam też problem z gazem, szarpie przy przyspieszaniu na każdym biegu.

Nie wiem co o tym myśleć, mieszkam we francji i jeżeli to uszczelka to zapłacę krocie.

Dodam, że wtedy jak pękł mi wężyk to płynu chłodniczy był zasyfiony cały jakby z rdzy. Nie wiem czy mechanicy na warsztacie wymienialicały płyn chłodniczy czy dolali (na fakturze mam 2,5l)

Czy ta piana przesądza sytuację? Co mogłoby powodować pienienie się płynu prócz mieszania z olejem?
dexiuu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: nie mam

19 Lis 2016, 17:57

dexiuu napisał(a):mam problem ponieważ pod korkiem wlewu płynu chłodnicy mam piane. Nie wiem czy występowała ona wcześniej. Nie zaglądałem tam, auto mam od 4 miesięcy.

Podejrzewam uszczelke pod głowicą, jednak brakuje mi innych objawów tzn korek oleju czysty, nie dymi na biało bagnet czysty (ostatnio zauważyłem malutkie bombelki powietrza)
Piana to nic dobrego zazwyczaj pierwsza oznaka uszczelki pod głowicą. Zrób test na CO2, bedziesz wiedział czy szykować się do wymiany.
Problem szarpania to może być przeciekanie płynu do komory spalania. Podczas przyspieszania panuje wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia i na początku może być tak że na wolnych obrotach nie będzie przeciekało dopiero przy wyższych obrotach.
Jeżeli masz wszystkie połączenia szczelne to nie powinno ubywać płynu chłodniczego.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

19 Lis 2016, 19:02

Zrobię test ale dopiero za tydzień. A jeśli jest to przedmuch oleju do wody to bardzo złym pomysłem jest jazda bez robienia uszczelki do stycznia a nastepnie przejazd 1700 km do Polski?

Za kasę wydaną na naprawe tu gdzie jesten w Polsce bym silnik kupil :D
dexiuu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: nie mam

20 Lis 2016, 13:49

Jeżeli faktycznie padłą UPG, to jazda tym samochodem jest ryzykowna. a 1700km to uż bym nie radził. UPG może być przepalona tak, że narazie spaliny trafiają w obieg chłódzenia. Ale podczas jazdy, uszczelka może przepalac się zoraz bardziej i może być tak, że płyn chłodzący dostanie się do oleju. O ile już się nie dostał - sprawdż poziom płynu w zbiorniczku, czy ci czasem nie ubywa i sprawdż jaki masz kolor oleju w silniku. Jak kawa z mlekiem, to płyn przedostaje się do oleju i nie wolno z tym jeździć.
W obecnej chwili, najważniejszy jest test na CO2 w płynie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2016, 14:04

Płynu trochę ubyło ale wywalałem piane spod korka i może z tego powodu troszkę ubyło. Będę obserwował dalej, olej jest czyściutki. Test na co2 zrobię za tydzień i dam znać tutaj jaki wynik. Póki co będę jeździł samochodem i obserwował.

Jeszcze mam pytanie, po dolaniu płynu w korek od chłodnicy jest on jakby zapchany. Woda wgl nie spływa, albo robi to bardzo powoli. Czy to normalne?
Nie można dolać tam gdzie mam korek wyrównawczy?
dexiuu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: nie mam

21 Lis 2016, 11:33

dexiuu napisał(a):Jeszcze mam pytanie, po dolaniu płynu w korek od chłodnicy jest on jakby zapchany
Co to znaczy zapchany? Odkręcasz korek od chłodnicy i masz pod nim od razu widoczny płyn, czyli jest na full? Jeżeli tak jest to jest dobrze.

Płyn uzupełniasz w zbiorniczku, korek od chłodnicy pomaga w odpowietrzeniu i przy wymianie płynu w układzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2016, 15:25

No to ładny agent ze mnie. Myślałem, że trzeba lać bezpośrednio do chłodnicy przez ten korek ciśnieniowy. I tak też zresztą keidyś zrobiłem, czyli będę lać do wyrównawczego. :)
dexiuu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: nie mam

06 Gru 2016, 06:21

Przepraszam że dopiero teraz ale w niedziele otrzymałem test. Wynik negatywny, ilość piany chyba się zmniejszyła.
Jeżeli robię dziennie rano 15 km do pracy i późnym popłudniem spowrotem tyle to silnik nie zawsze nagrzewa się do temperatury normalnej pracy. Wtedy piana nie występuje wcale lub w minimalnych ilościach.

To znaczy, że uszczelka cała? Jak to sprawdzić by mieć pewność?
dexiuu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: nie mam

13 Gru 2016, 13:03

dexiuu napisał(a):To znaczy, że uszczelka cała? Jak to sprawdzić by mieć pewność?
Wynik masz negatywny jak go przeprowadziłeś dobrze to raczej uszczelka powinna być ok.

dexiuu napisał(a):robię dziennie rano 15 km do pracy i późnym popłudniem spowrotem tyle to silnik nie zawsze nagrzewa się do temperatury normalnej pracy
Do sprawdzenia i moim zdaniem wymiany będzie termostat. Twój silnik jeszcze z LPG powinien osiągnąć temperaturę pracy po 3-5km maksymalnie, a przy wielkich mrozach -20 stopni po 8km na pewno nie więcej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999