Hyundai Getz - jazda bez płynu chłodniczego

03 Gru 2016, 18:58

Witam,
chciałbym na początku zaznaczyć, że jestem początkującym kierowcą i moja znajomość budowy samochodu ogranicza się do wiedzy z kursu.

Otworzyłem dziś maskę i ze zdziwieniem stwierdziłem, że nie ma płynu chłodzącego w zbiorniku. Trochę martwi mnie fakt, że mogłem jeździć bez tego płynu, choć z drugiej strony wyczytałem, że nie da się daleko zajechać bez niego. Ja tymczasem przejechałem dziś 3 trasy: raz 100 km, a potem jeszcze dwa razy po 13 km. Gdyby płynu rzeczywiście nie było, już chyba byłoby po silniku. Niestety nie zwróciłem uwagi na wskaźnik temperatury w czasie jazdy. Samochód nie gasł. Ogrzewanie wnętrza działa normalnie.

Odkręciłem też korek chłodnicy i tam zielony płyn pod korkiem widać. Co nie zmienia faktu, że przecież płyn w zbiorniku też powinien być. Aha - sprawdzenia dokonałem na zimnym silniku, po ok. godzinie od zgaszenia.

Oczywiście jutro zamierzam podjechać 5 km i kupić ten płyn. Samochód jeździ i niby nic się nie stało. Po co więc piszę? Chciałbym prosić o jakiś komentarz do tej sytuacji, który mnie może czegoś nauczy, bo całej sytuacji nie rozumiem...

Dziękuję.
ehhe
Obserwowany

Auto: Hyundai Getz
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Gru 2016, 13:55

ehhe napisał(a):Odkręciłem też korek chłodnicy i tam zielony płyn pod korkiem widać.
Płynu jest za mało.

ehhe napisał(a):Co nie zmienia faktu, że przecież płyn w zbiorniku też powinien być. Aha - sprawdzenia dokonałem na zimnym silniku, po ok. godzinie od zgaszenia.
Dokładnie, na zbiorniczku wyrównawczym masz znaki MAX i MIN między którymi powinien zawierać się poziom płynu na zimnym silniku.
Dolej więc płynu do odpowiedniego poziomu i przed następną jazdą jak silnik będzie zimny sprawdź ponownie czy jest taki sam poziom jak wlałeś.