Mazda 6 gy nie jeździ na benzynie

24 Wrz 2017, 18:36

Witam, dwa dni temu samochód najpierw zaczął mieć problemy z odpaleniem, to znaczy kręcił długo i musiałem go przygazowac by odpalil, jako że po przygazowaniu przełączał się na LPG gdyż tego dnia jeździłem już na LPG. Podczas jazdy jak przełączalem na benzynę to również od razu gasł, w związku z tym stwierdziłem że może jakieś problemy z pompą paliwa, jednakże wczoraj problem minął jak ręką odjął, samochód jeździł normalnie i na gazie i na benzynie.
Dzisiaj jednakże rano gdy wsiadłem do samochodu, to przekręcam kluczyk i nie odpala, rozrusznik kręci ale samochód nie odpala.

Jest to Mazda 6 gy sedan, 2006, 2.0 benzyna gaz, 147km, automat, instalacja Prins (nie ma odpalania awaryjnego)

Nie jestem w stanie powiedzieć czy słychać pompę paliwa po przekręceniu zapłonu, ja nie słyszę nic ale ja jestem z tych którym ,,słoń na ucho nadepnął"

Sprawdziłem bezpiecznik pompy paliwa i jest na pewno ok, spojrzałem również na przekaźnik i nie widać by którykolwiek ze styków był w nim sczerniały.
Poszedłem po południu do samochodu i także nie odpala. Czy Waszym zdaniem to ta pompa paliwa będzie za to odpowiadała czy coś innego?
Oraz macie może jakiś pomysł na odpalenie samochodu na LPG jak nie ma trybu awaryjnego w prinsie? Gdzieś czytałem o polaniu reduktora gorąca woda, czy to rozsądne i czy rzeczywiście pomaga?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
German199216
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Citroen Xsara Picasso

24 Wrz 2017, 20:06

Sedan to GG, na plaka da się odpalić :?: Polewanie reduktora gorącą wodą nie jest rozsądne, spróbuj kilkukrotnie przekręcić kluczyk by kilkukrotnie pompa zassała i dopiero zakręcić
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

24 Wrz 2017, 20:12

Pierwszy strzał to pompka paliwa do sprawdzenia, pompkę może być słychać ale może nie być już wydajna i nie da rady pchać paliwa. Stawiam na pompkę?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Wrz 2017, 20:19

Kilkukrotne przekręcenie nie pomaga, natomiast metody na plakacie nie próbowałem

Ponadto żonę wziąłem i tez nie słyszy nic w okolicach pompy po włączeniu zapłonu

Myślę że pojadę do mechanika by sprawdził ta pompę, jednak zastanawiam się czy mam jakąś inną opcję by odpalić samochód jak prins nie ma standardowego awaryjnego odpalania na LPG?
German199216
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Citroen Xsara Picasso

29 Wrz 2017, 15:20

German199216 napisał(a): prins nie ma standardowego awaryjnego odpalania na LPG?
Z tego co mi wiadomo to Prins nie ma takiej możliwości.

Jak chcesz sprawdzić czy pompka działa to zdejmij przewód paliwa wsadź do jakieś butelki i przekręć na moment zapłon nie odpalając silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2017, 15:31

Okazało się że winna rzeczywiście była winna pompa paliwa, wymieniłem w warsztacie wkład pompy (z wymianą koszt 420 zł) i działa wszystko ok.
Szkoda tylko że trzeba było go na lawetę brać bo nie chciałem holować automatu..

a może macie tak na przyszłość jakaś wiedzę czy w prinsie można przedstawić w komputerze by działało odpalanie awaryjne, lub jakiś inny sposób odpalenia go na gazie?
German199216
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Citroen Xsara Picasso
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback
    Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem ...

30 Wrz 2017, 17:31

Na przyszłość proponuje jezdzić z min. połową zbiornika a nie na rezerwie to nie bedzie problemu z pompką
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Wrz 2017, 19:40

Zwykle tak jeździłem, w zasadzie tylko przed awaria tankowałem na stacji z samym LPG i jakieś 2 tygodnie była rezerwa.. zawsze starałem się by co najmniej pół baku benzyny było, tym bardziej że staram się raz na jakieś 1000-2000 km zrobić 100-200 na benzynie..
Ale nie chodzi mi o problemy z pompą na przyszłość tylko raczej jak cokolwiek innego by siadło by była możliwość odpalenia na benzynie.. jeśli oczywiście taka możliwość wogole jest?
Bo jeszcze z 3-4 lata chciałbym tym samochodem pojeździć i przez ten czas nikt nie wie co się może przytrafić..
German199216
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Citroen Xsara Picasso

30 Wrz 2017, 20:44

Jak siądzie coś innego niż pompka to i tak na gazie nie odpalisz, ja osobiście nie znam sposobów odpalenia na krótko prinsa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Paź 2017, 00:18

Kao napisał(a):nie znam sposobów odpalenia na krótko prinsa
Bo nie ma takich :) przynajmniej nie słyszałem żeby komuś udało się takie odpalanie.

German199216 napisał(a):Szkoda tylko że trzeba było go na lawetę brać bo nie chciałem holować automatu..
I dobrze zrobiłeś automatu nie holujemy i o tym trzeba pamiętać. Można go ciągnąć tylko na takim motylku jak koła napędzane są w górze, a po asfalcie wloką się te bez napędu. Ostatnio same lawety jeżdżą więc lepiej z ich usług korzystać. Tu jeszcze trzeba pamiętać o pozycji "N" przy wciąganiu auta na lawetę żeby zwolnić blokadę kół.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999