Zapłon i problem z przyspieszeniem

29 Wrz 2017, 09:04

Witam forumowiczów! Jestem tutaj nowy i mam problem z Daihatsu Terios skrzynia automatyczna. Oba problemy pojawiły się praktycznie w tym samym momencie.
Pierwszy to zapłon, przekręcam kluczyk i wrzuca na obroty, problem w tym, że silnik kołata się jak stara pralka bębnowa przez dobre kilka sekund, jeśli mam szczęście i cerpliwość, po kilku momentach zaskakuje na normalną pracę silnika. Problem w przeciągu kilku dni stawał się coraz gorszy - z kolejnymi dniami kołata coraz dłużej, czasami nie zaskakuje wogóle. Zauważyłem, że przy krótkich nieaktywnościach skilnika, nie ma problemu wcale, zwykle daje o sobie znać po ok 6 godzinach postoju. Świece zmieniałem 2 miesiące temu, bateria 5 miesięcy temu.
Druga kwestia, to na drugim biegu, gdy chcę ostrzej przyspieszyć, auto będzie się dusiło, pulsowało, odmawiało płynnego przyspieszenia tak w okolicach środka maksymalnych obrotów tego biegu. Gdy prowadzę spokojnie, silnik chodzi gładko, do najwyższych obrotów i zmienia bieg. Nie wygląda to na problem ze skrzynią, bo przy najwyższym obrocie zmienia bez problemu, poza tym wymieniałem płyn w skrzyni całkiem niedawno.

Jak zaznaczyłem wcześniej, problemy pojawiły się równocześnie. Co może być tego przyczyną? :unsure:
kromak
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Daihatsu Terios
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

29 Wrz 2017, 15:39

Masz dwa problemy.

Pierwszy problem z odpalaniem jak dobrze rozumiem po którym silnik nie równo pracuje i hałasuje. Hałasuje przy odpalaniu czy tuż po? I czy za każdym razem jak jest zimny? Jakie trzyma obroty?

Skąd wiesz że na drugim biegu tak się dusi? Włączasz manualnie ten bieg w automacie? Dodajesz gazu i co się dokładnie dzieje obroty rosną a auto nie jedzie czy zaczynają spadać i silnik się dusi.

Opis trochę dokładniej swoje problemy to postaramy się pomóc.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2017, 13:01

Załączyłem filmik z dzisiejszego odpalania.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Widać, że poprawnie zaskakuje w 4 sekundzie, problem występuje za każdym razem gdy silnik jest zimny. Akurat dziś zaskoczył bardzo szybko, zwykle zajmuje to przynajmniej 10 sekund.

Odnosnie skrzyni, łatwo policzyć, że to drugi bieg ;) W trakcie jazdy przeskakuje na drugi bieg, ostrzej przyspieszam, obroty rosną po czym przez pół sekundy spadają po czym dalej rosną w wyniku czego autem rwie.
kromak
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Daihatsu Terios
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

01 Paź 2017, 00:01

kromak napisał(a):Odnosnie skrzyni, łatwo policzyć, że to drugi bieg W trakcie jazdy przeskakuje na drugi bieg, ostrzej przyspieszam, obroty rosną po czym przez pół sekundy spadają po czym dalej rosną w wyniku czego autem rwie.
Tu mogą być zużyte lub przypalone tarczki cierne drugiego biegu jak również stan oleju i jego jakość.
Jak wygląda olej w skrzyni sprawdzałeś i na jakim poziomie się utrzymuje?

kromak napisał(a):Widać, że poprawnie zaskakuje w 4 sekundzie, problem występuje za każdym razem gdy silnik jest zimny. Akurat dziś zaskoczył bardzo szybko, zwykle zajmuje to przynajmniej 10 sekund.
Świece żarowe grzeją sprawdzałeś może czy są sprawne?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999