Mazda 6 II, który silnik wybrać?

24 Wrz 2020, 09:23

Witam. Po dłuższych namysłach zdecydowałem się na zakup Mazdy 6 II generacji z silnikiem benzynowym. I tutaj mam problem który silnik wybrać, gdyż chciałbym kupić wersję produkowaną w latach 2010-2013 z silnikiem 2.0 MZR 155KM 114kW lecz z tego co się orientuje ona ma chyba bezpośredni wtrysk i nie wiem jaki jest ten silnik, czy nie jest awaryjny lub nie sprawia innych kłopotów. Drugi silnik to już sprawdzone 2.0 MZR 147KM 108kW produkowane do 2010 roku, które z tego co wiem jest dobrą i mało awaryjną jednostką. Mam więc pytanie do was, czy ten silnik 2.0 155KM można kupować bez obaw czy lepiej go unikać i wziąć sprawdzony 2.0 147KM ?
juzaria
Nowicjusz
 
Posty: 8

24 Wrz 2020, 09:48

Na początek wyjaśnię to co już w sumie napisałeś :) Silnik 2.0 147KM był jeszcze na wtrysku pośrednim. Został zastąpiony w 2010 roku przez silnik 2.0 155KM z oznaczeniem na pokrywie silnik 2.0 DISI co mówi nam że ma o wtrysk bezpośredni. Oba silniki są dobre, a ten drugi pali mniej co da się odczuć przy normalnej jeździe. Jednak jak byś chciał do tego samochodu dołożyć instalację LPG to lepiej szukać we wspomnianym modelu silnika 2.5 170KM on dalej był z tego co pamiętam na wtrysku pośrednim i tu LPG sprawdzi się dobrze.

Tu masz zdjęcie silnika MZR 2.0 DISI 155KM z bezpośrednim wtryskiem paliwa:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



A tu masz zdjęcie MZR 2.0 DOHC 16 VALVE 147KM z pośrednim wtryskiem:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10133
Zdjęcia: 35

24 Wrz 2020, 09:54

Dzięki za odpowiedź :) Nie planuje zakładać LPG, chciałbym wybrać ten 2.0 155KM DISI lecz słyszałem u "ekspertów" i nie wiem czy to prawda i tu ich cytat " Niestety silnik nie jest wolny od wad, zdarzają się poważne usterki elektroniki silnika jak również samego silnika. Jednak nie każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować usterkę oraz ją naprawić. Wiąże się to z wizytą w wyspecjalizowanym serwisie Mazdy, który nie należy do tanich i trzeba się liczyć z większymi kosztami w razie awarii." Co myślisz o tej wypowiedzi, czy jest coś w tym prawdy czy lepiej nie sugerować się tą wypowiedzią ?
juzaria
Nowicjusz
 
Posty: 8

24 Wrz 2020, 15:11

juzaria napisał(a):Co myślisz o tej wypowiedzi, czy jest coś w tym prawdy czy lepiej nie sugerować się tą wypowiedzią ?
Moim zdaniem trochę przesadzona tak można na pisać o każdym silniku. Wiadomo żeby zdiagnozować dzisiaj dobrze silnik to trzeba mieć odpowiedni interfejs do tego. Te silniki raczej nie mają problemów jak się o nie dba. Czasem zdarzają się problemy z klapami w kolektorze dolotowym ale można to zawczasu usunąć jak będą pierwsze objawy. Ten na bezpośrednim wtrysku spali mniej od poprzednika, wiadomo też że jego niektóre podzespoły będą droższe w naprawie. Jednak warto wziąć go pod uwagę jak nie chce się zakładać instalacji LPG.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10133
Zdjęcia: 35

25 Wrz 2020, 07:02

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź :) A czy nie wiesz jak jest z regulacją luzów zaworowych w tym 2.0 DISI 155KM ? Bo poprzednik czyli silnik 2.0 DOHC 147KM to luzy zaworowe regulowało się ręcznie przy pomocy szklanek więc trzebabyło na to uważać ( bo nie ma tutaj hydraulicznej regulacji luzu zaworowego), czy w tym nowszym silniku DISI jest tak samo czy inaczej ?
juzaria
Nowicjusz
 
Posty: 8

25 Wrz 2020, 08:04

Ale na co uważać? Połowa aut na rynku ma mechaniczną regulację luzów więc trzeba na nie uważać?

Tak naprawdę można to brać pod uwagę kiedy zamierzasz jeździć na lpg i interwał kontroli się skraca do tych 40kkm. Do DISI gazu nie założysz więc sprawdzenie luzu można sobie zrobić raz na 150kkm, a tak naprawdę to nikt tego nie robi dopóki nie zacznie klepać
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawdź swoje punkty karne online
    Ministerstwo Cyfryzacji w ramach systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców udostępniło nową, wygodniejszą metodę sprawdzenia punktów karnych jakie mamy na swoim koncie za wykroczenia w ruchu drogowym. ...

25 Wrz 2020, 09:31

Wg mnie jest taka a nie inna opinia na temat DISI, bo jest go zwykle mniej na rynku, przez co jest gorzej rozpracowany. Natomiast zgoda, że bezpośrednie wtryski mają pewne wady, nawet te najnowocześniejsze.
Rokiko napisał(a):Oba silniki są dobre, a ten drugi pali mniej co da się odczuć przy normalnej jeździe.
z tym to może być różnie, nie obwieszczałbym tego z taką pewnością :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

31 Gru 2020, 10:10

@juzaria i jak, udało się kupić? Sam będę szukał na wiosnę z tym silnikiem .
Mihal1
Obserwowany
 
Posty: 2