PhantomASA1 napisał(a):Najlepsza opcja to silnik 2.0 benz.ale jeszcze lepsza to 2.0 turbodiesel ale z tym silnikiem w dobrym stanie bedzie ci ciezko znalezc gdyz po prostu wlasciciele niechetnie sprzedaja te samochody w dobrym stanie!
Haha! I tu przedmówca trafił w samo sedno! To jest odpowiedź! Moi znajomi ciągle zmieniają samochody i wciąż pytają się kiedy wreszcie i ja przesiądę sie z mojej pięknej Madzi 626 GF Sport rocznik: 2000 w coś innego.
![Laughing :lol:]()
Nahulane ponad 200kkm a mechanicy na MOTcie kręcą głowami i mówią że silnik prawie nówka a spaliny można bezpiecznie wąchać hehe
![Mr. Green :mrgreen:]()
Dodam tylko że jeżdże dużo i szybko, codziennie po autostradach i zakorkowanym mieście tak więc autko ciężko pracuje. Nigdy sie nie rozkraczyła
Jakbym miał zmieniać to tylko na coś o podobnej bezawaryjności czyli hmmm... coś dobrej marki w podobnym segmencie z malym przebiegiem i w miarę młodym roczniku... a więc trzeba trochę uzbierać.
Zwracać uwagę głównie na rdzę, ruda na tylnych nadkolach to norma - ten typ tak ma ale też sprawdzić całą karoserię, słupki, tłumik, podwozie. Ostatnio urwał mi się środkowy wydech od strony tłumika, cała rura przegnita - nie było nawet co spawać. Nowa rura Bosal= 72£ tak więc wielkiej tragedii nie było.
Sprzęgło - obadać, jak pracuje jedynka i wsteczny zwłaszcza w cieple dni i jak silnik gorący.
Sprawdzić wahacze - czy sie podejrzanie nie ruszają, wymiana tuleji jak sie uda, podobno na dłuższą metę nie jest zbyt opłacalna. Trzeba wymieniac całe (ceny nie pamiętam, kupilem oryginaly, ale jeszcze bylo w miarę). Na polskich drogach trzeba zwrócić na to uwagę, na szczeście mechanicy w PL posiadają szarpaki nie to co Angole.
Sprawdzić dymienie. U mnie troche dymiła z rana na biało chociaz pomiar spalin byl ok. Teraz jakby mniej albo mi się wydaje, może wydech jest szczelniejszy i się tak para wodna nie skrapla teraz. Zbadać kolor spalin należy.
Elektryka, wszystkie elektryczne pierdółki, szyby, wycieraczki, ogrzewanie tylniej szyby, oświetlenie wewnętrzne, przełączniki itd... Skontrolować czy silniczek od podnoszenia świateł pracuje prawidłowo.
Przedni fotel pasażera może troszkę skrzypieć
Hamulec ręczny lubi się zapiec albo słabo trzyma.
Tyle.
Generalnie są to typowe niedomagania w/w modelu i w moim też wystąpily. Ja jestem obecnie 4 posiadaczem mojego wozu. Jak sie kupi egzemplarz w miarę zadbany, serwisowany lub też jeśli właściciel wymieniał płyny i doglądał regularnie, to nic tylko jeździć, jeździć i jeździć aż do znudzenia, chociaż o to też ciężko bo fajnie sie prowadzi zwłaszcza w długich trasach...
Szerokości i długości...
![Laughing :lol:]()
bo to spore autko.
pozdr.