Mazda 626 LPG 98r nie pali na 1 cylinder

02 Paź 2012, 09:34

Witam posiadam mazdę 626 z 98r z instalacja LPG firmy koltec. Problem w moim aucie jest taki ze , w trasie pali mi 10l lpg a w mieście około 14l. Zauważyłem ze nie chodzi jakby drugi cylinder myślałem ze to wina kabli albo świec. Podmieniłem świece i dalej to samo. Zmierzyłem kable miernikiem i wyglądają ok , podmieniłem kable dla pewności i tez to samo. Jak samochód jest rozgrzany i odłączę kabel z tego cylindra to praktycznie bez reakcji obroty około 500 i troszkę trzęsie autem , ale jak odpalę go na 3 cylindrach z odłączonym 2-drugim cylindrem to już ma problem niż jeżeli jak sa wszystkie podlaczone, swieca jest sucha tak jak by spala sie normalnie martwi mnie to ze sa slady oleju na kablu i troszke na swiecy , podczas ruszania potrafia spasc do 100 i nieraz zgasnac jak jade na 2-biegu i dodam mocniej gaz to trzesie autem (dusi sie) i trzeba sprzeglo wcisnac i rozpedzic go troche wtedy jedzie ok planuje sie wybrac na komputer zeby miec wiecej informacji ale wole zapytac bo moze warto sprawdzic cos innego wczesniej z gory dziekuje za pomoc,

Ps.

po odkreceniu swiecy i rozruchu silnika iskra jest na tej swiecy i przeskakuje , czy jest moze jakis sposob na sprawdzenie apararatu zaplonowego ?
wilk
brudeki
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: tczew

03 Paź 2012, 20:16

wygląda na to iż musisz jechać do mechanika na diagnostykę silnika, niech ci sprawdzi ciśnienie sprężania. bo jeżeli masz iskrę na cylindrze to nic innego albo padły pierścienie albo wypaliło zawór w głowicy. ewentualnie zawór podparty i nie trzyma ciśnienia. ( nie wiem jaki masz dokładnie silnik pisze orientacyjnie)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

04 Paź 2012, 04:08

silnik 1,9 90km. a jaki bylby koszt naprawy takich usterek ? i czy to moze byc sonda lambda ?
zauwazylem ze znika mi troszke olej bardzo minimalnie. Z rury czuc taki slodkawy zapach troszke. czy sonda lambda moze miec cos z tym wspolnego ?
wilk
brudeki
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: tczew

04 Paź 2012, 07:12

nie to nie sonda lambda. a słodki zapach z wydechu to oznacza ze silnik pobiera płyn chłodniczy. a co do kosztów naprawy to naprawdę sie nie orientuje. musisz jechać z tym na diagnostykę silnika. sprawdzi cały silnik co i jak. koszt ok 100 zł. a co do twojego silnika to w benzynie nigdy nie było 1.9 jeżeju masz 1.8 to regulacja luzów zaworowych jest co 50 tys km na początek proponuje przeregulować luzy zaworowe na wydechu i na ssącym powinno być od 0.23 do 0.30mm
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

04 Paź 2012, 07:24

wlasnie problem w tym ze plynu nie pobiera jest zalany plyn powyzej miarki ale nie zauwazylem zeby pobieralo go dlatego mysle ze to nie od plynu. zapach slodki jest na gazie jak na benzynie to nie wachalem. rano jak jest teraz zimno to na poczatku przez jakies 2 - 4 sekund pusci chmure dymu przy rozruchu i to wszystko dym jest bialy
wilk
brudeki
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: tczew

05 Paź 2012, 07:08

no i sam sobie odpowiedziałeś :D no wiec słodki zapach spalin i chmura dymu = to że silnik bierze olej. a z tego co się orientuje, pisałeś już że ci oleju ubywa. a u mechanika byłeś??
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

19 Paź 2012, 17:31

Witam byłem dziś u mechanika i zmierzyl mi kompresje. i wyszlo ze na cylindrze znajduje się około 3atm a na reszcie po 12atm. mierzyl wykrecajac swiece jedna i wlozyl takie urządzenie w miejsce siewcy i kazal zakrecic silnikiem i wyszlo ze to slabe ciśnienie. Powiedziale ze na 99% wypalony zawor a koszt naprawy osaczowal na około 500 - 600zl czy to dobra cena ? mowil ze mogą to być pierścienie ale stwierdził ze raczej nie bo nie chlapie olej z pod korka wlewu. czy ktoś chce się wypowiedzieć na ten temat ?
brudeki1
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: tczew

31 Paź 2012, 21:38

Witaj. co do ceny to jest ok. części są dosyć drogie. Mechanik ciśnienie próbą olejową mierzył? jeżeli nie, zaproponuj to, do cylindra wlewa sie ok 10 ml oleju silnikowego dokręcasz próbnik i kręcisz. jeżeli ciśnienie nie wzrasta, padnięta góra( uszczelka, zawór) ale jeżeli ciśnienie wzrasta niedomaga układ korbowo tłokowy, (pierścienie tłok) olej uszczelnia dodatkowo cylinder:) jak coś to pytaj dalej:)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

01 Lis 2012, 08:59

Czy cylinder pracuje, czy nie?To łatwo sprawdzić,wystarczy tylko ręką pomacać :D okolice tego rejonu,na rozgrzanym silniku,wiadomo,że jeżeli cylinder mało pracuje,okolice jego będą chłodniejsze.Podobnie sprawdza się układ paliwowy Diesli,też ręką,ale to temat na inne czasy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lis 2012, 09:50

no z tym macaniem to przesada. silnik chłodzi płyn. tego nie da się wyczuć. no ostatecznie odkręcić można kolektor wydechowy i patrzeć po dymie:) ja ufam tylko zegarowi nie ma ciśnienia -nie ma jazdy:D
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

01 Lis 2012, 11:28

Przesada?Próbowałeś kiedykolwiek?!To stare metody,tylko trzeba mieć okazję by to sprawdzić,na pracującym silniku ,ma się rozumieć,gdyż, rzeczywiście gdy silnik postoi temperatury się wyrównują.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Lis 2012, 14:36

no twojej techniki sprawdzania pracującego cylindra nie próbowałem. ogólnie to mam inne sposoby, ale wiadomo dla każdego coś innego:)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

01 Lis 2012, 15:56

Sposobów może być mnóstwo,ja zawsze zaczynam od ogólnie dostępnego wszystkim,najprostszego :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8550
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)