Mazda CX-5 vs VW Tiguan za ok 150tyś zł.

25 Lip 2016, 18:49

Witam.
Planuję zakup kompaktowego SUVa z napędem na 4 koła w benzynie w cenie ok 150tyś złotych. Po odwiedzinach w kilku salonach, na placu boju zostały mi te dwa modele:
1. Mazda CX-5 2,5 automat Skypassion
2. VW Tiguan 2.0 automat Highline

Drodzy forumowicze, który z tych modeli byście mi polecili? Mazda z zewnątrz prezentuje się ciut milej dla oka, ale w środku przegrywa pod względem ilości miejsca i częściowo wyposażenia z VW. Ogólnie CX-5 w tej wersji ma dłuższą listę wyposażenia, ale nie posiada niektórych elementów VW takich jak np. elektroniczna tablica, kamery 360, nawiewy z klimatyzacją na tył, regulacja siedzeń z tyłu. Do tego Tiguan to chyba o 4lata nowsza konstrukcja. Natomiast nie przemawia do mnie silnik z doładowaniem - dotychczas unikałem ich jak ognia i nie wiem jak jest z wytrzymałością tego ustrojstwa... Rocznie spodziewam się przebiegu w okolicy 10 tyś. km i jazdy 50/50 w mieście i trasie - dlatego odrzucam wszelkie diesle. Postawić na sprawdzoną konstrukcję bez doładowania, czy nowość VW?
Z góry dziękuję za pomoc w wyborze :)
Vladix
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

25 Lip 2016, 21:34

Zdecydowanie Mazda będzie lepsza, silniki VW są awaryjne.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

26 Lip 2016, 07:31

Wg mnie Tiguan to loteria i niewiadomo co będzie. W dodatku jego cena to jakaś pomyłka. Wygląd oceń sam.
Jak mieszkasz w Wawie, to masz duże prawdopodobieństwo, że Ci zawiną Mazdę.
Ogólnie patrz na normalne wyposażenie, a nie jakieś głupie kamery i systemy bezpieczeństwa, które dodają gwiazdek w testach zderzeniowych i nic nie dają poza usypianiem czujności i ogłupianiem kierowcy.


Nie lepiej kupić normalne auto, a nie SUVa, w którym płaci się za modę i nic więcej?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lip 2016, 10:00

Przymierzałeś się może do Volvo XC60?
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

26 Lip 2016, 13:19

Dzięki za podpowiedzi.
SUVa wybrałem w pełni świadomie - podoba mi się wysoka pozycja z kierownicą i w dodatku w miejscu gdzie mieszkam mam problemy z krawężnikami a w zimie nieraz problem z nieodśnieżonym fragmentem drogi - dlatego prześwit i pseudo napęd 4x4 to mój wybór.
Co do Volvo XC60 - odpada na starcie choćby ze względu na brak "normalnego" silnika benzynowego - w tym modelu silniki benzynowe zaczynają się od T5 co np. przy wyposażeniu momentum daje już cenę startową od 190 tyś zł. A jak już pisałem - diesle odrzuciłem w przedbiegach.
Oba wybrane przeze mnie modele nie są z przedziału premium - Mazda bardziej podoba mi się z zewnątrz - VW od wewnątrz. To jakby walka serca z rozumem :). Jeździłem obydwoma i ciężko mi wybrać miedzy nimi. Autko planuję zakupić na kilka lat - powiedzmy do 10, więc teoretycznie nawet uturbiony silnik powinien tyle wytrzymać przy moich przebiegach. Zakup chyba uzależnię od negocjacji z obydwoma dilerami - przekalkuluję co i gdzie wychodzi ciekawiej. Jeśli chodzi o gadżety typu kamery 360st - nie są one dla mnie jakimś wyznacznikiem samego zakupu, aczkolwiek lubię takie gadżety, więc jeśli można coś takiego nabyć to czemu nie. Choć z drugiej strony - czym mniej elektroniki, tym mniej rzeczy do popsucia.
Vladix
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

26 Lip 2016, 14:44

A patrzyłeś za Hyundaiem Tucsonem i Kią Sportage?

Ogólnie nei bój się silników z turbo, bo się przyjemniej jeździ, a przy zakupie nowego i niskich przebiegach raczej o trwałość nie masz co się martwić.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lip 2016, 17:46

Jak chcesz koniecznie Tiguana to w 2016 już masz 1,4 TSI (EA2011) nowej generacji - poprawione taki jak w Audi A3 8V, najlepiej moc 150 KM i bezwzględnie manual bo DSG udane nie jest..
natomiast 2,0 TSI bym odpuścił bo problem olejowy nadal pozostał
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

26 Lip 2016, 19:49

Lovato34 napisał(a):natomiast 2,0 TSI bym odpuścił bo problem olejowy nadal pozostał

W głowach niektórych osób pozostanie jeszcze następne 10 lat, bo realnie problem jest już dawno rozwiązany.
Vladix napisał(a):Postawić na sprawdzoną konstrukcję bez doładowania, czy nowość VW?
Z góry dziękuję za pomoc w wyborze

Silnik Mazdy wcale nie jest sprawdzoną konstrukcją, a 2.0TSi to żadna nowość. Turbina znana jest w silnikach benzynowych od lat i większości przypadków nie sprawia problemów w nowym aucie przez wiele lat. Pojemność 2.5 w Mazdzie fajnie wygląda, ale w rzeczywistości szału nie robi pod żadnym względem. Silnik trzeba wysoko kręcić, aby jechał, a automatycznej skrzyni biegów wiele brakuję do ideału. Ale kto co lubi.
W Tiguanie początkowo możesz zmagać się z niedoróbkami i usterkami, jako że to zupełnie nowy model. Mazda pod tym względem powinna być bynajmniej teoretycznie lepsza, bo ten model jest już chwilę na rynku i przeszedł facelifting(szybciej też nie było różowo).
Ceny katalogowe obu modeli są porównywalne, ale Mazda daje małe rabaty. W VW więcej ugrasz, no i masz dużo większe pole manewru, jeśli chodzi o opcje. W Mazdzie w zasadzie wszystko masz narzucone z góry.
P.S
Jak będziesz jeszcze w Mazdzie, to sprawdź czy jest w końcu możliwość domykania szyb z pilota :)
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

26 Lip 2016, 19:50

Czyli ten 2.0 tsi to nie jest nowa generacja? Dopytam u dealera. Praktycznie się na niego zdecydowałem - z upustem jak i dodatkowym wyposażeniem udało mi się zerwać ok 24tyś złotych. Cena wychodzi praktycznie taka sama jak CX-5, która nie ma nawet koła dojazdowego... Myślę, że przy moich przebiegach samochód wytrzyma te 10 lat, za które pewnie przekroczy 100-150 tyś km max. Żywotność silników Mazdy jest dla mnie również tajemnicą - niby bez turbiny, ale stopień sprężania prawie jak w dieslu - czyli też jakoś są wyżyłowane. Nie wiadomo jak się będą zachowywać po kilku latach (na rynku są od 2012). Co do VW, niestety 1.4 TSI z napędem 4x4 jest dostępny tylko w niższej wersji wyposażeniowej i do tego jest ciut słaby - jeździłem dzisiaj zarówno 1.4 jak i 2.0 - czuć różnicę, choć nie preferuję jakiejś szaleńczej jazdy. Do tego teoretycznie przy odsprzedaży za ok 10 lat, bardziej cenę będzie trzymał VW - może to nie wyznacznik zakupu, ale zawsze jakiś +.
Co do innych propozycji - Tucson w środku to czysty plastik-fantastik - brałem go na początku pod uwagę, ale wolałbym już od niego Sportage, która w środku jest przyjemniej wykończona (poza black piano). Tucson ma niestety źle skonfigurowane ceny - wiem, ze Hyundai/Kia zrobiły duży skok jakościowy, ale nadal im trochę brakuje do konkurencji. Do tego jedyny sensowny silnik 1.6 t-gdi nie należy do najoszczędniejszych w klasie - choć w przypadku SUVa i tak trzeba się liczyć z ciut większym zużyciem paliwa. Jak pisałem na wstępie - odwiedziłem sporo salonów i tylko CX-5 i Tiguan zostały mi na tapecie. Byłem nawet na premierze Ateki :). Rav4 w środku wygląda jak sprzed epoki - kusi jedynie hybrydą. Xtrail/ Kuga mi w ogóle nie podchodzą. Inne japończyki z tego segmentu - Subaru, Suzuki, Mitsubishi również odstają wykonaniem.
Najzabawniejsze jest to, że nigdy nie chciałem VW - zawsze wybierałem japońców, ale chyba w tym przypadku zrobię wyjątek - Tiguan wydaje mi się samochodem bardziej nazwijmy to prorodzinnym/uniwersalnym. Nie ma ani sportowych ani terenowych aspiracji - to taki mix wszystkiego po trochu. Aranżacja wnętrze + ilość schowków też jest na plus - zwłaszcza mając małe dziecko.
Vladix
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

26 Lip 2016, 20:17

Vladix napisał(a):Do tego teoretycznie przy odsprzedaży za ok 10 lat, bardziej cenę będzie trzymał VW
no tutaj bym polemizował :)
Już pobieżna analiza chociażby 6 vs Passeratti b7/b8 z tych samych roczników to Mazda jest jednak droższa i to sporo.
Rzecz jasna nie biorę pod uwagę aut uszkodzonych/sprowadzonych z USA.
Oczywiście stali użytkownicy zarzucą mi brak obiektywizmu, bo jestem uznawany niemal za przywódcę forumowego podziemia antyvagowców, ale takie są niestety fakty :mrgreen:

EDIT: Kuga Ci nie leży, ale jest jeszcze ten nowy Edge. Nie orientuję się jednak jak to wygląda jeśli chodzi o ceny
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Lip 2016, 21:12

A widziałeś może to?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jak tak to podziel się wrażeniami, bo sam jestem ciekaw, czy taka hybryda jest ok.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Lip 2016, 21:36

Mike - uwierz mi, sam jestem zdziwiony Tiguanem. Do niedawna sam byłem praktycznie przeciwnikiem Vagów, które w większości przypadków uważałem za przereklamowane i przepłacone - począwszy od słynnego Golfa 3. Do tego wszystkie wydają się dosyć nudne - dobrze zrobione ale bez polotu. Jednak wydając tyle pieniędzy po prostu musiałem wziąć "wieśwagena" pod uwagę - gdyby CX-5 w tej wersji była tańsza to pewnie zostałbym przy tej opcji. Zresztą - byłem już na nią praktycznie zdecydowany w 100%, ale coś nie dało mi spokoju i stwierdziłem, że umówię się jeszcze na jazdę we "wrogim salonie" :) . Ot za duża suma pieniędzy, żeby wydać ją lekką ręką. I nagle okazało się, że VW oferuje więcej miejsca i kilka fajnych rozwiązań nieosiągalnych w Mazdzie, która kosztuje tyle samo. Być może niebawem pojawi się nowa CX-5, która pozamiata Tiguana, ale można tak czekać w nieskończoność - zawsze pojawi się jakaś nowa zapowiedź.
Jeśli chodzi np o Forda Edge'a - w moim przedziale cenowym może ugrałbym podstawową wersję, przy czym nie jest to SUV kompaktowy, tylko już ciut większy. Na marki premium specjalnie nie spoglądałem - w tych cenach można u nich dostać golasy, a wolę już kupić wypasioną wersję - znaczek specjalnie nie ma dla mnie znaczenia i np takie Lexus czy BMW nie da mi +5 do satysfakcji :) . Jeśli chodzi o Niro - to crossover mniejszy od Tiguana i CX-5 i do tego tylko hybryda z niezbyt ciekawymi osiągami, dlatego nie brałem go pod uwagę. Być może przyszłość należy do samochodów elektrycznych/hybrydowych, ale moje następne 10 lat wolę jeszcze spędzić na starych dobrych oktanach :) . Jeszcze nie zdecydowałem w 100% który samochód wybrać, ale obecnie VW ma u mnie dużą przewagę - choć mogę z nim dostać wymuszoną zmianę oprogramowania gratis (taki żarcik) :P .
Vladix
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: nie mam

26 Lip 2016, 22:29

Wszystko to prawda, ale nowy Tiguan wygląda jakby projektant dostał w trakcie projektowania porażenia mózgowego i zawału jednocześnie :cry:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

27 Lip 2016, 07:15

Wielu testerów opisuje Tiguana jako auto dobrze zrobione ale wyglądem odstające od reszty - no ale tutaj nie ma co dyskutować o gustach.

Na Twoim miejscu brałbym co Ci się bardziej podoba. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2016, 07:54

Vladix napisał(a):Praktycznie się na niego zdecydowałem - z upustem jak i dodatkowym wyposażeniem udało mi się zerwać ok 24tyś złotych.



zapytam, w którym salonie dają aż taki rabat? Brzmi jak s-f
Raighto
Nowicjusz
 
Posty: 28
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Peugeot 208/Peugeot 3008
Silnik: 1.2 110KM/2.0 180KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2015