Mazda CX-5 - wysokie obroty 3000 na rozgrzanym silniku

04 Cze 2022, 13:50

Witam jako nowy na forum, mam problem z mojącx5 2014 rok 2,2 150 km diesel, auto po rozgrzaniu gdy staję na przykład na światłach łapie obroty od 3000 tysięcy trwa to dosłownie kilka sekund z normalnej wartości skaczą na 3 tys po czym spadają do normy,wtryski sprawdzone są oki komputer nie pokazuję żadnych błędów,dodam ze w momencie gdy obroty zaczynają rosnąć po wciśnięciu sprzęgła spadają.Może ktoś przerabiał podobny temat?
siwy82
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 05 Cze 2022, 09:30

    Trzeba posprawdzać czy gdzieś nie łapie lewego powietrza w układzie paliwowym. Jednak skoro po wciśnięciu sprzęgła obrotu spadają to mi bardziej wygląda na jakiś problem elektroniczny być może jakiś czujnik podaje złe wartości i tu warto by było posprawdzać wtyczki.

    Przyjrzyj się parametrom silnika w momencie jak obroty idą w górę na ciepłym np. jaka jest temperatura płynu chłodniczego i czy coś się diametralnie zmienia po wciśnięciu sprzęgła. Tu trzeba po prostu usiąść i zacząć diagnozować. Bez interfejsu z podglądem parametrów pracy silnika będzie ciężko.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10118
    Zdjęcia: 35

    05 Cze 2022, 10:08

    Auto miało jeszcze wymieniony jeden z czujników odpowiedzialnych za regulację spalin [tak jakoś się nazywa] problem w tym ze żaden błąd nie wyskakuje. wszystko niby w normie turbo dpf egr itd itd pokazuje ze ok.
    siwy82
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    05 Cze 2022, 11:07

    Ok, a jak obroty wzrosną same to same nie spadną po chwili? Tylko przez wciśnięcie sprzęgła można je zmniejszyć?

    Sprawdzał ktoś jak wygląda DPF i procedura jego wypalania oraz w ilu % jest zapchany popiołem?
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10118
    Zdjęcia: 35

    06 Cze 2022, 14:26

    Spadają same ,rośnie do 3000 i od razu spada nie przekracza tych 3tysięcy dpf tez teoretycznie czysty , podjadę jeszcze do innego mechanika poproszę aby zabrał kompa i się przejedziemy zobaczę co powie bo brak mi pomysłu,to wygląda tak jakby miał gdzieś problem z nadmiarem sadzy może dolot może przepustnica?? ciężko okreslić a cały czas auto w użytku jak w końcu coś zdechnie to będzie bolało bo tania w naprawie nie jest.
    siwy82
    Nowicjusz
     
    Posty: 3