GOLF 4 1998 1.6sr, Obroty skaczą powyżej 4tys,dymi na czarno,gaśnie

01 Cze 2022, 22:44

Witam, zaznaczam, że jestem "ciemny" w tych sprawach i po prostu nie znam się na tym. Mam Golfa IV 1.6sr 1998 (benzyna).Od dłuższego czasu auto jeździ tydzień i tydzień stoi u mechanika szukając przyczyny. Mianowicie auto po odebraniu od mechanika zachowuje się normalnie i po tygodniu podczas jazdy auto szarpie przy zmianie biegu, obroty same skaczą powyżej 4tys.Po zgaszeniu nie chcę odpalić,a gdy już odpali to leci czarny lub biały dym,czuć strasznie benzyne i po dodaniu gazu obroty utrzymują się na 1,5-3tys obrotów i rośnie i potem spadają.Gdy zostawiam auto na luzie,auto po chwili gaśnie i nie chce odpalić. Byłem u mechanika wymienił przepustnice,świece auto pojeździło z 12 dni i z powrotem to samo. Teraz czytałem,że może to być problem z wtryskiwaczami ,bądź silniczkiem krokowym,ale każdy mówi co innego a koszty rosną.Auto było podpinane pod komputer i nie wykazuje żadnego błędu.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
xOZIx
Obserwowany

Miejscowość: Świdnica
Prawo jazdy: 14 09 2021
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: GOLF IV
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • 02 Cze 2022, 08:27

xOZIx napisał(a):Teraz czytałem,że może to być problem z wtryskiwaczami ,bądź silniczkiem krokowym,

xOZIx napisał(a):Byłem u mechanika wymienił przepustnice,świece

Skoro wymieniał przepustnicę to chyba krokowca oglądał, sprawdzał i czyścił. Tym bardziej przy takich objawach.
    Jak wyglądały elektrody starych świec? Jaki miały kolor?
    Pod komputer auto było podłączane? Jakie są błędy?
    Może to być też wina słabego paliwa, pompki paliwowej, słabego ciśnienia paliwa w układzie, zapchany filtr paliwa lub powietrza itd itd.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ