28 Paź 2020, 14:53
Oczywiście,że nie ma czegoś takiego jak A3/ A5,tylko AB,gdyż cyferki świadczą tylko o zdolnościach czyszczących oleju(jego jakość),jesli ktoś pisze A3 A5,to ja się pytam,po co zaznacza,że olej spełnia wymóg A3 również? Przecież to oczywiste jest,wystarczy tylko A5 i koniec,Moto Albercik ma rację.Wracając do silnika MAZDY,ja wlałbym 5W30 A5,spełniający normę ILSAC GF-5(naturalnie full saps),nie są to tanie oleje,o jak najwyższym wskażniku lepkości,HTHS na poziomie 3.5 w przypadku takich jazd wystarczy w zupełności.Gdzieś widziałem lekko bieżny olej SHELLA,który wskażnik lepkości posiada na poziomie ponad 200(5w30 ) tylko nie zwróciłem uwagi na jego specyfikację ,czyli A/B tylko? Czy również normę C. Zaznaczam jeszcze raz,olej,który zastosowałeś jest b.dobrym wyborem do silnika z bezpośrednim wtryskiem,b.korzystna relacja ceny do jakości,problemem może byc tylko to ,że użytkując auto wokół komina należy wymieniać olej dwa razy do roku(benzyniaki),przez przeciekajacą benzynę ,natomiast z filtra oleju wystarczy tylko wylać stary olej,nie potrzeba montować nowego,czyli irracjonalne raczej byłoby wlewanie b.drogiego oleju by przez to przeciągać termin wymiany ale tylko przez benzynę przeciekającą do oleju,benzyna zmienia własności oleju wszystkie na in minus,podobnie jest z dieslami z dpf-em.