V40II Jaki olej stosujecie do silników 2.0 D3?

10 Paź 2020, 21:33

Witam wszystkich,

Nareszcie stałem się szczęśliwym posiadaczem Volvo V40 drugiej generacji z silnikiem diesla 2.0 D3. Po zakupie przyszedł czas na podstawowy serwis, wyczytałem że do tego silnika stosowany jest Castrol 0W20, ale ja myślałem zastosować Fuchs Titan LongLife 0W30, myślicie że to dobry pomysł?
Karolus
Nowicjusz
 
Posty: 23
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda Civic VII
Silnik: 1.7 CTDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Paź 2020, 11:11

0W to raczej nie najlepszy pomysł. 20 też nie za dobry. U nas zaczyna się od 5W30. Niżej nie ma sensu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2020, 11:48

Jeśli się nie mylę,ten silnik to HDi Peugeota,wiec tak,w zalezności od stosowania przez różne firmy zalecany jest inny indeks lepkości,VOLVO zaleca 30 tkę,Peugeot 40 tkę,jesli mieszkasz w Jakucku,ow20 może być,mechanicy patrząc na sposób zużywania się podzespołów silnika zgodnie twierdzą,iz zastosowanie indeksu 0W20 w klimacie naszym to zły pomysł,TOYOTA zaczęła obecnie zalecać oleje o tym indeksie w swoich silnikach np.mechanicy stanowczo odradzają.Jesli jezdzisz po miescie 0W30 mozesz zastosować śmiało,jesli okazyjnie czasami w trasy,to równiez,jeśli przewaznie autostrady,wtedy 40tke.Wymieniłeś olej o b.dobrych parametrach,ale jest olej,który przeciwzużyciowo jest lepszym olejem,do tego tańszy,ustępuje pewnymi parametrami FUCHSOWi ale coś za coś,to Gulf 0W30 G series,dlaczego wybrałbym ten olej? Przez wysoki TBN a przede wszystkim modyfikatory tarcia na poziomie 1.5,Fuchs 1.2,ten Gulf jak dotąd wypada najlepiej w testach na odpornosć zerwania filmu olejowego ,mało który olej posiada takie własnosci przeciwzuzyciowe elementów silnika,przeciętny poziom zużycia powierzchni wynosi ok.0,14,ten olej 0.01(YT Piotr Tester),GULF wyposażył ten olej w modyfikatory tarcia na maksymalnym poziomie bezpiecznym dla panewek,dlatego taki wynik,polecam!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Paź 2020, 13:29

Czy olej o lepkości 0W w naszym klimacie jest dobrym pomysłem? Mnie się wydaje, że nie ma najmniejszego sensu... Zimy mamy ciepłe. Ja bym zaczynał lepkość zimową od 5W. Mniej nie ma żadnego sensu. Tym bardziej, że 0W jest droższy od 5W. Lepkość letnia 30W jest ok.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2020, 15:02

Racja,problem tylko w tym,iż akurat w przypaku Gulfa OW30 ten posiada lepsze parametry od 5W30,wyższy TBN oraz wyższy procent modyfikatorów tarcia 5W30 niecałe 1.2 0W30 1.51%,w tym wypadku warto dopłacić zwłaszcza ,że cena jest korzystna,jest jeszcze jeden olej Havoline Energy 0 lub 5W30 ,w tym przypadku wybór 5W30 posiada ekonomiczne uzasadnienie,parametry zbliżone a jest tańszy,naturalnie jeśli ktoś nie liczy się z pieniędzmi Amsoil Signature series jest najlepszym wyborem,ok.50 zł za litr a jeśli ktoś liczy się,wystarczy Qualitium Protec ok.50 zł za 5 l.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Paź 2020, 15:10

No tutaj już się nie znam. Nie wiem co jest ważniejsze przy wyborze oleju - czy TBN i inne parametry czy lepkość. Podejrzewam, że trzeba iść na jakiś kompromis :oops:
W naszym klimacie 0W nie ma sensu, ale jak chodzi o lepkość. Lecz jeżeli silnik potrzebuje innych parametrów, które ma olej 0W, a nie ma ich 5W, to można wybrać 0W. Aczkolwiek nie wiem, czy ten 0W nie będzie zbyt mocno płynął w zimie. Jak się da, to trzeba iść na kompromis i wlać 5W, ale o najlepszych pozostałych parametrach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

11 Paź 2020, 15:31

Własnie tutaj jest problem,że są oleje 5W ,które gęstnieją w niższych temperaturach niż inne 0W ,wszystko zależy od ceny,bazy syntetycznej oraz zbalansowania dodatków tak,by wszystkie kluczowe parametry były zacne,wszystkie,w naszym klimacie nie ma znaczenia czy olej gęstnieje przy -39 czy -60,dlatego są inne parametry ważniejsze,wysoki TBN,wskażnik lepkości oraz stosunek procentowy modyfikatorów tarcia,oraz oczywiście cena.Jest jeszcze jedna kwestia,auto,przecież nie ma sensu wlewać drogiego oleju do starego kaszalota,który ma kilkaset tysięcy km,nie jest zbyt zaawansowany technicznie,w takim przypadku Qualitium wystarczy ale patrząc na jego TBN ,niestety,taki olej w dieslu należy wymienić przy 10 tyś km max,te droższe 15 tyś km i więcej,własnie TBN informuje nas o kilometrażu jaki możemy pokonać na danym oleju.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Paź 2020, 16:06

W swojej hondzie (2004r, 1.7 CTDi) stosuje Castrol Edge Turbo Diesel 5W400 i sprawdza się dobrze. Szukałem jaki współczynnik TBN ma 'Fuchs Titan SuperSyn Longlife 0W30', ale niestety nie znalazłem. Natomiast 'Gulf 0W-30' ma TBN = 11.2 i tak na prawdę już sam nie wiem co wybrać do Volvo :)
Karolus
Nowicjusz
 
Posty: 23
Zdjęcia: 1
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Honda Civic VII
Silnik: 1.7 CTDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Paź 2020, 18:15

Postaram się znależć tbn Fuchsa,natomiast 11.2 to wysoki TBN,naturalnie mniemam,że nie zamierzasz wymieniać oleju w trybie long life,bierz Gulfa,niestety nawet na angielskiej stronie Fuchsa nie podają TBNu ,nigdzie nie można znależć a to kluczowy parametr przy wyborze oleju do diesli oraz lpg.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)