
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Jak Ci się sprawdza ten olej? Jeżeli nie bierze oleju i silnik ładnie pracuje to moim zdaniem warto zostać przy takim jak zaleca producent. No chyba że są jakieś przesłanki do jego zmiany.Silu napisał(a):Książka woła o 5w30 A3/A5. Obecnie jeżdżę na Shellu Helix Ultra 5w30
Ja bym tu zastosował zasadę raz w roku skoro robić mniej niż 10tkm.Silu napisał(a):Około 7k kilometrów rocznie więc taki będzie interwał olejowy.
Jak robisz w większości trasy to ja bym tu raczej pozostał przy oleju który masz obecnie.Silu napisał(a):Przy moim charakterze jazdy zastanawiam się nad 5w40.
Silu napisał(a): Książka woła o 5w30
Silu napisał(a):Przy moim charakterze jazdy zastanawiam się nad 5w40.
Jja również nie jestem zwolennikiem poprawiania producenta, natomiast w tym przypadku zachodzi podejrzenie, że jednak swoje zrobiło kierowanie się ekologią i emisją. Silnik ma 380NM, co na benzynę jest sporo, mocno obciąża termicznie olej. Dodatkowo lubi sobie dolać paliwa do oleju, więc z czasem lepkość spada.malmon3 napisał(a):a zawsze preferuje wlewanie tego co przewidział producent
Sprawuje się OK, o ile takie ocenianie na ucho czy oko jest coś warteRokiko napisał(a):Jak Ci się sprawdza ten olej? Jeżeli nie bierze oleju i silnik ładnie pracuje to moim zdaniem warto zostać przy takim jak zaleca producent. No chyba że są jakieś przesłanki do jego zmiany.
Tak robię, wychodzi co ok. 7k km wymiana.Rokiko napisał(a):Ja bym tu zastosował zasadę raz w roku skoro robić mniej niż 10tkm.
Ma o tyle, że długotrwała jazda autostradą to większe wyzwanie dla oleju pod kątem termicznym niż kręcenie się wokół komina po mieście. Lepkość spada wraz z temp i degradacją oleju.MotoAlbercik napisał(a):Twój charakter jazdy nie ma nic wspólnego z lepkością oleju.
A5 to oleje o obniżonym HTHS i lepkości, to jest lekkobieżna A3, nie jest ani lepsza ani gorsza. Oba to full sapsy z pakietami na bogato i wyższą zawartością popiołów. Nie zaleję lekkobieżnego oleju do tego silnika, jeżdżąc dużo trasami. Wyższa lepkość to zawsze wyższy bufor bezpieczeństwa przy rozcieńczaniu paliwem.MotoAlbercik napisał(a):Oczywiście klasa jakościowa nie niższa niż ta, którą miałeś teraz. Najlepiej szukać oleju o najwyższej klasie jakościowej. Obecna to A5 wg ACEA
Skąd ten wniosek?PhantomASA1 napisał(a):a całkowicie zapomniałeś o nagarach na trzonkach i grzybkach zaworów
To mój manual o tym najwidoczniej nie wie.MotoAlbercik napisał(a):Aczkolwiek nie wiem co masz na myśli pisząc A3/A5. Nie ma takiego oznaczenia. Zawsze jest oznaczenie A/B
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]