Mazda Vs honda civic vs ?

01 Lis 2014, 10:30

Co sadzicie o mazdzie 3 2014r, honda civic IX , wszystko w benzynie? Ew. Co polecacie? A co sadzicie o moich propozycjach, obecnie mam diesla ale glownie robie miasto, robie do 15tys rocznie
Hugibugi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nissan

01 Lis 2014, 11:45

benzyna koniecznie w Twoim wypadku
te auta co wymieniłeś to dobre opcje, bo nie idą kretyński duchem uturbiania silników małej pojemności i wciskania kitu, że mało palą. Ja bym zdecydował się na Mazdę ale to tylko ze względu, że mi się bardziej podoba.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lis 2014, 12:08

Wyglad mazdy rzeczywiscie jest boski. Jedyne to boje sie tandety po kilku latach, jak to w tych autach jest? Nie ma tam tandetnego plastiku ktory po latach bedzie nijaki a auto bedzie totalnie wydymane?
Hugibugi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nissan

01 Lis 2014, 12:31

Plastiki w tej Maździe są ok. Jedynie co nieciekawie może wyglądać to wyświetlacz na wzór doczepionego tabletu. Siedziałem w obydwu autach i Mazda spodobała mi się bardzo ale to jak Civic otacza kierowcę w środku jest dla mnie super :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lis 2014, 13:09

A jesli chodzi o eksplotacje auta powiedzmy 10 lat? Bo mysle nad kupnem auta nowego na dlugo
Hugibugi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nissan

01 Lis 2014, 13:23

dzida napisał(a):bo nie idą kretyński duchem uturbiania silników małej pojemności i wciskania kitu, że mało palą

To nie jest do końca taaak... Podejście do turbinek kształtowane jest przez gówniane marki i gównianą jakość dokładnie tak samo jak właściciel golfa 1,4 będzie szukać diesla albo golfa 1,0 bo nie mieści mu się w głowie ile moze spalić pojemność 2,0 skoro golf 1,4 pali 8-9l pb. A prawda jest że został mu zapodany kiepski wzorzec...

Samo uturbianie silniczków jest jak najbardziej ok. zresztą tfsi nie maja problemu z uturbieniem tylko z jakością. Tym bardziej ze fajnie silniki V8 powoli znikają a pozostaja turbinki bo z drugiej strony jak producenci odejdą od turbinek a nie bedzie duzych pojemnosci to gdzie szukać przyjemności???

Osobiście zrobiłem fabią 1,2 tsi 5tyś.km i spalanie wyszło około 7l gdzie często ją testowałem więc bidy nie ma a frajda jazdy w porównaniu do zwykłego wieśwagenowego 1,4 bezcenna :lol:

Psioczysz na turbinki a ja często jeżdżę (niestety pożyczonym)mocno wytrzepanym 2,0 turbolotem i gwarantuje Ci że pierwsze 3,5sec w tym aucie wyleczyłby Cię z uprzedzeń :D
Do tego posiadam do prawie normalnej jazdy colta czt wykręconego na fajny pałer i jest mały silnik, głowica mivec oraz turbo nic się nie psuje pali w mieście 8l.pb i przy masie 999kg ganiam spokojnie o wiele silniejsze n/a. :ok:
Ogólnie:
Szkoda że za masowe uturbianie wzięła się maraka która nie powinna się za to brać...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Jak bezpiecznie dojechać do wiosny?
    Jazda samochodem na jesieni, a szczególnie zimą wymaga większej uwagi, ostrożności oraz zadbania o stan techniczny pojazdu. Oto kilka rad jak jeździć, aby bezpiecznie dotrzeć do celu. Zadbaj o swój samochód ...

01 Lis 2014, 13:33

nie psioczę na turbinki tylko na te 3 i 4 cylindrowe jednorazowe wynalazki i bajki producentów, że palą 4l
Sam jeździłem Rapidem 1,2TSI/105KM i fajnie to jechało, prócz dużej turbodziury, gdzie do 1700obr. pedał gazu do oporu nic nie dawał i tak jak mówisz trwałość będzie leżeć i kwiczeć
Turbo jak najbardziej ale niech to będzie wszystko dobrze zrobione :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Lis 2014, 13:46

Ja celuje w benzyniaki bo mam diesla i za glupi zawor wielkosci orzecha musialem wybulic 1000zl, a tu tyle rzeczy jeszcźe do zepsucia kosztownych :) a po drugie dieslem w miescie ciezko sie jezdzi juz mnie to meczy
Hugibugi
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Nissan

01 Lis 2014, 13:52

dzida napisał(a):nie psioczę na turbinki tylko na te 3 i 4 cylindrowe jednorazowe wynalazki i bajki producentów, że palą 4l

Domagamy się bajek to je dostajemy... więc dokładnie jak musi być tdi z przebiegiem 189tyś.km. ju noł :D
dzida napisał(a):prócz dużej turbodziury, gdzie do 1700obr. pedał gazu do oporu nic nie dawał

generalnie temat turbo dziury jest rzeką ale i tak 1,7k rpm nie jest problemem...sądzę że można to uznać za dobry wynik.
dzida napisał(a):ak jak mówisz trwałość będzie leżeć i kwiczeć
Turbo jak najbardziej ale niech to będzie wszystko dobrze zrobione :D

Trwałośc to jedno, postęp techniczny to drugie no i finanse to trzecie efekt końcowy miernota robiona na styk żeby za długo nie pojeździła :no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10996
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe