Mazda Xedos 9 - Wyciek płynu chłodniczego - czyżby uszczelka pod głowi

20 Paź 2018, 08:12

Witam

Posiadam Xedos 9 2.5 V6. Kupiłem ją miesiąc temu przy rzeczywistym przebiegu 159 000km. Przy 159 500km zamontowałem gaz - LOVATO C-OBD II. Przy okazji wszystkie filtry, olej, świecie i kable na nowe.

Pragnę dodać, że parownik jest z tyłu przy podszybiu jak patrzymy na auto face-to-face. I jest on najwyższym punktem w tym samochodzie (jeżeli mowa o komorze silnika). Teraz mam na liczniku jakieś 160 100 - przejechałem 600km.

Wczoraj jadę akurat przez moje miasto i słyszę jakby walenie łyżeczką o coś, zjeżdżam z ronda, a pod maską pufffff... Kłęba białego dymu. Dzwonię do swojego mechanika - gościa zaufanego, który też mi te auto sprzedał, znamy się nie od dziś i wiem, że nie zataiłby czegoś bo sam tym autem przez jakiś czas jeździł więc jego omijamy z hipotez - podholował mnie do swojego warsztatu (daleko nie było). I zaczęło się szukanie wycieku. Nic nigdzie nie widać. Wlaliśmy wodę, pod OBD komputer aby było widać temperaturę i czekamy i tak przy 115*C wywaliło spod odpowietrznika przy zbiorniku jak i spod korka leciało.

Chłopaki myśleli, że jest gdzieś powietrze w układzie mówiąc zwłaszcza, że auto jeździło idealnie cały czas, a po montażu LPG coś się zepsuło wskazując, że parownik jest zbyt wysoko, i że przez to mogła tam być bańka powietrza.

Próbowali i próbowali i tak nic, co się dolało wody i kilka metrów przejechało to w zbiorniku bulgotało, to wodę wywalało, to auto trochę dymiło (ale był wieczór więc nie wiem... Na LPG znacznie mocniej, na pB znacznie słabiej), z rury trochę pociekło (kij wie czy to z LPG czy ze zbiornika).

I oni sami nie wiedzą - będą szukać w poniedziałek. Najprostsza przyczyna to termostat z czujnikiem i bąbel powietrza. W najgorszym uszczelki pod głowicami - wszak mam dwie...

A jeżeli to uszczelki... Pytanie czy to wina źle zamontowanego gazu czy było już tak wcześniej? Autem jeździł facet, który ma te auto od 2004 do "dzisiaj", w ciągu 2 lat przejechał ledwo 8000km i auto było dbane, serio, zawsze płyny i części z najwyższej półki.

A jak wina LPG bo np. parownik był zbyt wysoko czy coś... To jest możliwość ubiegania się o swoje prawa u gazownika?

Liczę na pomoc :(
Pielęgniarz
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3

20 Paź 2018, 09:52

Jeżeli wcześniej było ok to gazownicy raczej nie popsuli chyba że źle się wpięli w układ chłodzenia. Ja bym zrobił test na CO2 i sprawdził jaki będzie wynik.

Zobacz też co będzie się działo przy otwartym układzie chłodzenia czyli przy odkręconym korku jak długo będzie widać bąbelki itd.

Pielęgniarz napisał(a):z rury trochę pociekło (kij wie czy to z LPG czy ze zbiornika)
Tu jedynie może być para lub biały dym w przypadku przepalania płynu chłodniczego ale nic nie może tam wyciekać.

Pielęgniarz napisał(a):A jak wina LPG bo np. parownik był zbyt wysoko czy coś... To jest możliwość ubiegania się o swoje prawa u gazownika?
Oczywiście że tak tylko trzeba ustalić przyczynę problemu.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

20 Paź 2018, 11:05

W tym momencie auto stoi u tego mechanika - nie dojechałbym do siebie bez lawety / holowania.

Co prawda to nie jest płyn chłodniczy, a woda ale mimo to z rury oprócz dymu było mokre na ziemi - nie zaobserwowałem samego w sobie wycieku płynu z rury, więc być może to tylko para z powodu LPG, która się skropliła mocniej - było chłodno.

Dodam, że przy ogrzewaniu leciało zimne powietrze mimo 115 stopni na czujniku wody. Raz ciepło leciało takie... Letnie, a tak to zimne, a raz gorące.

Czyżby termostat był uszkodzony i się zamykał / otwierał w całkowicie złym momencie i przez to by wywalało ze zbiornika?

EDIT: Wentylatory włączyły się dopiero przy ponad 100 stopniach, lub przy klimatyzacji.
Pielęgniarz
Nowicjusz
 
Posty: 32
Zdjęcia: 3

20 Paź 2018, 19:23

Kto montuje parownik tak wysoko :o , teraz aby odpowietrzyc układ musisz robić to na rurce od niego, zawsze odpowietrznik jest w najwyżej położonym punkcie układu chłodzenia. Sprobujcie obniżyć narazie parownik i wtedy odpowietrzyć, no i zróbcie test CO2
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16738
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czarne paski i kropki na krawędziach szyby samochodowej
    Obecnie chyba wszystkie szyby samochodowe głównie czołowe ale też tylne i rzadziej boczne mają obwódkę w postaci czarnego szerokiego paska, a na jego wewnętrznej stronie są kropki różnej wielkości. Zastanawialiście ...