Utrata ciśnienia na wszytkich cylindrach

04 Paź 2018, 21:38

Dziwna sprawa więc podyskutujmy. Opel , motor XEP. Auto dziesięcioletnie, przebieg niespełna 100 tyś. Do tej pory jeżdziło bez problemu. Odpalało , oleju nie piło ( od wymiany do wymiany nie ubywało ) , moc była . Aż do teraz. Pewnego obecnego dnia nie odpaliło . Można było się ukręcić rozrusznikiem i nic. Śmierdziało wachą. Rozrusznik kręcił ale tak jakby nie było kompresji. Lużno . Pierwsza wstępna diagnoza uwalony rozrząd. Jednak nie , tam wszystko w porządku. Pomiar ciśnienia na cylindrach - masakra. Od 3 do 5 bara . Ponowny pomiar z próbą olejową - tutaj ciśnienie 10 do 11 bara. No nic , wkręcamy świece , zakładamy cewkę i auto odpaliło , jeżdzi , nie kopci. Bez żadnych wcześniejszych objawów motor padł ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Paź 2018, 21:17

No dobra .... nikt nie chce podjąć tematu :?: Auto pojechało . Zrobiło się chyba czary mary :shock: Na dzień dzisiejszy jest ciśnienie na cylindrach po 16 bara. No ku....rwa przy pierwszym kontakcie z tym padłem ciśnienia na garnkach nie było . Co ja mam powiedzieć właścicielowi pojazdu :?:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Paź 2018, 13:45

No sam wiesz że ciężko wytłumaczyć takie zjawisko, na jednym cylindrze było by to wytłumaczalne ale na wszystkich? Wiem..... manometr się zawiesił jak mierzyłeś pierwszym razem :mrgreen:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Paź 2018, 20:57

Kao napisał(a): Wiem..... manometr się zawiesił jak mierzyłeś pierwszym razem :mrgreen:
No wiesz że nie :mrgreen: Przeca pisałem
bonifacy napisał(a):Pewnego obecnego dnia nie odpaliło . Można było się ukręcić rozrusznikiem i nic. Śmierdziało wachą. Rozrusznik kręcił ale tak jakby nie było kompresji. Lużno
Za dużo razy miałem do czynienia a to z zerwanym paskiem rozrządu czy innymi uszkodzeniami aby na słuch i inne objawy stwierdzić brak ciśnienia sprężania . Tutaj jego pomiar był tylko formalnością. Miałem już taką przygodę ze starą polówką 8V. A popękał sobie wewnętrznie kolektor ssący ze starości i sypnął kawałkami plastiku na zawory. W przypadku z tematu jakoś nie mogę doszukać się przyczyny.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2018, 19:45

No i szto, wymyśliłeś coś?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2018, 21:16

Kao napisał(a):No i szto, wymyśliłeś coś?
A no nic :mrgreen: Powiedzmy sobie że to coś w stylu serialu Z ARCHIWUM X . Przylecieli obcy , zepsuli i odlecieli a ty człeku się ......... :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi AI remote parking pilot - garage pilot
    Funkcja automatycznego parkowania Audi AI remote parking pilot oraz funkcja automatycznego wjazdu do garażu Audi AI remote garage pilot znacznie ułatwiają parkowanie. Systemy samoczynnie wprowadzają pojazd na równoległe ...

16 Paź 2018, 21:30

a myślałem że czegoś nowego się nauczę :)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2018, 21:43

Kao napisał(a):a myślałem że czegoś nowego się nauczę :)
Ja też tak myślałem :mrgreen: Auto jeżdzi , robią mi się okrągłe oczy . Nie wiem , nie mam wytłumaczenia .Ale patrz czasami mechanika płata figle . Np. trafia do mnie Seat z motorem AUD . Nie pali .Błąd braku synchronizacji wałka rozrządu z wałem korbowym. No uwalił się rozrząd . D....a Znaki się zgadzają . Tak na pierwszy kontakt z autem . Pomiar ciśnienia - po 5 bara na wszystkich garnkach . Śmierdzi wachą przy próbie odpalenia. Rozwiązanie - silnik został odpalony , jednakże chodził przez jakiś tam czas na wolnych obrotach ( zima , skrobanie szyb ) Po ruszeniu z miejsca zapaliła się kontrolka oleju , motor umarł. Po rozbiórce okazało się brakło oleju na wałku rozrządu , przytarł się na jednej panewce . Wałek jest z dwóch części . Piasta koła rozrządu jest na wcisk z resztą . Się przestawił o 4 zęby . Pytanie dlaczego nie zapaliła się kontrolka oleju od razu :idea: Proste , bo w tym wieświagenie kontrolka się zajarzy tylko i wyłącznie gdy motor przekroczy 2 tyś obr/min. :mrgreen: Auto odjechało ode mnie bez wymiany czegokolwiek :wink: Chcesz wiedzieć jak to usprawniłem :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez bonifacy, 16 Paź 2018, 22:10, edytowano w sumie 1 raz
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2018, 21:55

Takich mechaników ze świecą szukać, naprawiają nie naprawiając :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2018, 22:21

Kao napisał(a):Takich mechaników ze świecą szukać, naprawiają nie naprawiając :ok:
Edytowałem swój ostatni post trochę póżnej , przeczytaj jeszcze raz :mrgreen:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2018, 22:27

bonifacy napisał(a):Chcesz wiedzieć jak to usprawniłem :mrgreen:
no ba :naughty:
Ale taka jest prawda, w motoryzacji człowiek uczy się całe życie i cały czas coś nowego zaskakuje dlatego śmieszy mnie jak ktoś mi mówi że jego już nic nie może zaskoczyć taki fachmistrz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2018, 22:56

A no patrz . Wałek się przytarł , przestawił ale zatarcie puściło więc się kręcił ale motor nie palił . Pierwsze co padło po ustaleniu co i jak - wymiana wałka , wygładzenie przytarcia na łożyskowaniu w głowicy. Niestety . Używek brak , nowy niedostępny. Jest u Świątka na zamówienie , czas oczekiwania długi no i niestety CENA :mrgreen: Więc bazujemy na tym co mamy. Wygładzamy co zatarte , ustawiamy po swojemu , nanosimy na koło nowy znak ( ewentualny błąd pół zęba ) i odpał . Auto już dwa lata chodzi a włąściciel twierdzi że chodzi lepiej jak przedtem :mrgreen: A niech mu będzie :D Sam sobie winień awarii bo oliwy nie wymieniał co roku tylko kisił 4 lata - do kościoła tylko ..........Więcej na ten temat ze zdjęciami https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... highlight=
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4980
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2018, 12:12

Właśnie zaznałem podobnego przypadku do Twojego, kilka dni temu przywieźli do nas Mastera III gen. Gość jechał wolno w korku i auto zgasło, rozrusznik kręci luźniutko jakby sam wał tylko chodził, pierwsza myśl ROZRZĄD przyjechał jeszcze taki mechanik który kilka lat pracował w ASO Renaulta, zakręcił rozrusznikiem i to samo, rozrząd. No dobra auto postało kilka dni, wczoraj miałem brać się za rozbebeszanie silnika ale myślę zakręce se a co tam i słyszę że silnik kręci już z oporem no to tak kilka sekund, drugi raz, trzeci raz i zaczyna łapać jak diesel na 30 stopniowym mrozie, coraz szybciej coraz szybciej i odpalił :o od tego momentu pali na strzał..... o co chodzi? nie wiem :?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16749
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4