

Osiągnięcie to w dużej mierze można przypisać technologii SKYACTIV Mazdy – gamie silników, skrzyń biegów, podwozia i karoserii opracowanych od podstaw. SKYACTIV stanowi podstawę obecnej generacji lekkich modeli Mazdy, które zdobyły liczne nagrody za wybitne połączenie wydajności, bezpieczeństwa, osiągów i radości z jazdy. Wyniki EPA odzwierciedlają strategię firmy polegającą na optymalizacji spalania, przede wszystkim w benzynowych silnikach wolnossących SKYACTIV-G. W imię bezkompromisowego ograniczania rzeczywistego spalania, Mazda przeciwstawiła się panującym trendom zmniejszania pojemności i stosowania turbodoładowania i ponownie zajęła pierwsze miejsce. Co ważne - nie dzięki pojazdom hybrydowym czy elektrycznym, ani wydajnemu silnikowi diesla SKYACTIV-D, które nie są sprzedawane w Ameryce Północnej. Mazda zmniejszyła ogólne zużycie paliwa o ponad 30% w porównaniu z poziomem z 2008 r. dzięki obecnej generacji silników SKYACTIV i dąży do podobnego wzrostu w kolejnej generacji modeli SKYACTIV.
źródło: coroczny raport EPA, Test New European Driving Cycle