Zgodnie z corocznym raportem przygotowywanym przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) samochody Mazdy po raz kolejny są najbardziej ekonomicznymi samochodami w Stanach Zjednoczonych. W raporcie na temat trendów zużycia paliwa Mazda znalazła się na pierwszym miejscu listy producentów dla roku modelowego 2013 – już drugi raz z rzędu. Niekonwencjonalna marka prowadzi również na wstępnej liście dla roku modelowego 2014.
Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta* (cykl mieszany) dla wszystkich pojazdów Mazdy z roku 2013 sprzedanych w Stanach Zjednoczonych wyniosło 28,1 m/gal (8,4 l/100 km), co stanowi poprawę o 3,4% w stosunku do roku 2012, natomiast emisja CO2 wyniosła 316 g/m (196 g/km) i jest to spadek o 3,7%. Zgodnie ze wstępnymi danymi liczbowymi przedstawionymi dla roku 2014, Mazda osiągnęła dalszą poprawę do 28,8 m/gal (8,2 l/100 km) i 309 g/m (192 g/km). Dla porównania łączne wartości średnie na rynku amerykańskim wynoszą 24,1 m/gal (9,8 l/100 km) w 2013 r. i 24,2 m/gal (9,7 l/100 km) w 2014 r. Wartości liczbowe zweryfikowane przez EPA uznaje się za odzwierciedlające rzeczywiste zużycie paliwa w dużo większym stopniu niż dane liczbowe NEDC** dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 stosowane w Europie.
Osiągnięcie to w znacznym stopniu wynika z zastosowania opracowanych przez Mazdę
technologii SKYACTIV w zakresie silników, układów napędowych, podwozi i karoserii. Wszystkie zaprojektowano od podstaw dla samochodów o obniżonej masie własnej, zapewniających doskonałe osiągi, wydajność, bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy. Wyniki są również zgodne ze strategią optymalizacji silników spalinowych, ponieważ Mazda osiągnęła pierwszą lokatę w rankingu EPA pokonując innych producentów, którzy w swojej ofercie mają modele hybrydowe. Jest to zatem ukłon w stronę niekonwencjonalnych, wolnossących silników benzynowych
SKYACTIV-G***. W przeciwieństwie do Mazdy inne marki starają się zmniejszyć rozmiary silników i stosować turbodoładowanie. Jednostki napędowe Mazdy cechuje unikalna kombinacja doskonałych osiągów i ekonomii zużycia paliwa w codziennych warunkach jazdy.
Poziom zużycia paliwa w gamie Mazdy będzie nadal maleć wraz z wprowadzeniem kolejnych modeli nowej generacji z technologiami SKYACTIV. Pierwszy z nich to
nowa Mazda2, która pojawi się na rynku w 2015 r. Zużycie paliwa będzie o 20% niższe niż w przypadku aktualnego modelu. Mazda planuje dalej poprawiać osiągi silnika i zapewniać coraz lżejszą konstrukcję. Są to bowiem dwa podstawowe obszary działań badawczo-rozwojowych marki.
źródło:
* "Light-Duty Automotive Technology, Carbon Dioxide Emissions, and Fuel Economy Trends: 1975-2014", coroczny raport publikowany przez EPA, dostępny pod adresem http://www.epa.gov/otaq/fetrends.htm. EPA korzysta z danych liczbowych dotyczących zużycia paliwa (w cyklu mieszanym) dla każdego modelu według roku modelowego ze średnią ważoną na podstawie wielkości sprzedaży. Skorygowane dane uzyskane z przebiegu w warunkach drogowych są o ok. 20% niższe niż wartości laboratoryjne.
** Nowy europejski cykl jezdny (ang. New European Driving Cycle)
*** Wydajne silniki Diesla SKYACTIV-D Mazdy nie są jeszcze dostępne w Stanach Zjednoczonych.