Mazda3, Opel Astra a może Audi a3 zapraszam do aktywnej dyskusji ! :)

21 Cze 2017, 18:01

Witam prosze o podpowiedź które auto będzie lepszym wyborem na pierwszy strzał to Opel Astra H, Audi a3 8p i Mazda 3 hatchb ack. Mkzee byc benzyna jak i diesel prosilbym o pomóc w wyborze tych trzech aut wiadomo za audi przemawia wysoką jakością wygonania i wnętrzem ale za to jest najdroższe z tych trzech aut jak i w kupnie jak i w utrzymaniu podobnie mazda ma ładny wygląd ma prawie tak samo solidne silniki jak Audi, design wnętrza jest fajny i jak i "sportowy" wygląd z zewnątrz to głównie cechy przemawiajace za tym autem, cena jest trochę niższa w kupnie. Opel wydaje się rozsadnym wyborem ponieważ jest ładny z zewnatrz w środku zaś na pierwszy rzut oka jest plastik plastik i plastik w środku nie jest tak urokliwy ale nie jest źle. Cena na która moge przeznaczyć to 15-25 tyś co do silników może to być zarówno benzyna jak i diessl prosze o pomoc w wyborzy czy lepszy wybor bedzie on czy pb95 ktore auto wyjdzie najtaniej kupic jak i utrzymac, jakie sa czeste usterki tych aut, jak pb95 znosi gaz, bardzo prosze o pomoc i o wasze zdanie. Oczywiście to co napisałem to tylko moje pierwsze zdanie o tych autach ktore mi przychodzi do glowy wiec nie musi to być fakt ;p Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez mike, 21 Cze 2017, 22:30, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Czytaj uważniej regulaminy poddziałów
Mazekaudi
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 22 04 1996
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.8 t
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Cze 2017, 22:34

Mazekaudi napisał(a):co do silników może to być zarówno benzyna jak i diessl prosze o pomoc w wyborzy czy lepszy wybor bedzie on czy pb95
życzysz sobie wróżenie z kart czy z fusów? Bo z ręki przez Internet może być ciężko.

Powyższe złośliwości znalazły się tutaj dlatego, że nie mając takich danych jak Twoje dzienne oraz roczne przebiegi to wiele nie uradzimy. Napisz mniej więcej tak (przykład): dziennie 20km (i mniej więcej procentowo miasto vs trasa), rocznie 15k km.

Zmień również styl pisania, bo bardzo zmęczyło mnie czytanie Twojego postu...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Cze 2017, 22:39

Kurcze, długi post, nie rozumiem, ale chyba znam odpowiedź...

TAK.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Cze 2017, 22:59

mazda ma ładny wygląd ma prawie tak samo solidne silniki jak Audi


Spodobało mi się to :naughty:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Cze 2017, 07:54

Przebieg dzienny to mniej wiecej 30km 60%/70% Trasa 40%/30% Miasto, mamy 13km do miasta wiec w sumie sam wyjazd do miasta to 26km na start plus to co sie wyjezdzi w miescie, bardziej mi chodzi o to ktore silniki polecacie przy pb95 a jakie przy ON ?
Mazekaudi
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 22 04 1996
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1.8 t
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Cze 2017, 11:32

Przy 30 km dziennie to żadnego ON ci nikt nie poleci, szczególnie do jazdy miejskiej. Zapraszam do zapoznania się z takimi terminami jak: filtr FAP, dwumasowe koło zamachowe, turbosprężarka.

Z tych trzech aut każde ma swoje plusy i minusy, żadne też nie jest wyjątkowo usterkowe, choć to zależy od silnika, a to zależy od budżetu. Jeśli mowa o benzynach to:
Audi A3 - 1.6 MPI
Opel Astra H - rekomendowany 1.8 125 KM
Mazda - znając Mazdę, to każda benzyna i żaden diesel ;-)

Najlepiej jednocześnie zamontować gaz sekwencyjny, wtedy jeździsz za darmo i nie obawiasz się kosztów związanych z eksploatacją diesla, a dobra sekwencja załącza się w lato po 400-500 m.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda w klapkach lub boso - to niebezpieczne!
    Zwłaszcza latem zdarza się, że kierowcy prowadzą samochód w nieodpowiednim obuwiu, takim jak klapki czy sandały na koturnie, a czasem nawet próbują obsługiwać pedały gazu czy hamulca bosymi stopami. Grozi to ...
    BMW ActiveE (od r. 2010) - samochód elektryczny
    Na początku 2010 r., zaledwie rok po debiucie MINI E, BMW Group poczyniła kolejny wielki krok w kierunku opracowania pojazdów produkcyjnych o zerowym poziomie emisji spalin w postaci światowej premiery BMW Concept ...

23 Cze 2017, 11:36

Killaz napisał(a):Zapraszam do zapoznania się z takimi terminami jak: filtr FAP, dwumasowe koło zamachowe, turbosprężarka.
na szybko mógłbym skontrować wszystkie trzy argumenty przeciw :wink: FAP to jeszcze pół biedy, gorzej z DPF, dwumas spotkasz również w benzynie, a turbo to kwestia 1-1.5k raz na 100 lub lepiej tys, ale wiadomo o co chodzi :)

Również jestem za PB z ew LPG
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Cze 2017, 14:20

mike napisał(a):FAP to jeszcze pół biedy, gorzej z DPF


mike, nie lubię wytykać palcami, ale FAP i DPF to to samo "ang. diesel particulate filter, DPF; fr. filtre à particules, FAP", tylko dwa różne języki ;-)

Koło dwumasowe również jest w benzynach, ale nie tych które autor tematu mógłby potencjalnie kupić, więc po co ta uwaga? Za to w dieslach, nad którymi się zastanawia już jest.

Turbina to może i 1-1,5k, ale to nadal pieniądze, które można przeznaczyć na coś bardziej potrzebnego, szczególnie, że chłop szuka auta de facto do miasta i na trasy podmiejskie, gdzie turbina jest przydatna, posiłkując się badanami amerykańskich naukowców, raz na trzy i pół miesiąca, jak wyjedzie nam kapelusznik w Toyocie albo Skodzie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

23 Cze 2017, 14:32

Killaz napisał(a):mike, nie lubię wytykać palcami, ale FAP i DPF to to samo "ang. diesel particulate filter, DPF; fr. filtre à particules, FAP", tylko dwa różne języki

Ogólnie przyjęło się, że:
FAP to filtr mokry (potrzebny płyn do wypalenia)
DPF to filtr suchy (potrzebna jednostajna jazda do wypalenia)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Cze 2017, 18:44

Sam się zdziwiłem jak znalazłem to na Wiki, też byłem przekonany, że to jest mokry/suchy, a tymczasem jest to zupełnie niezależne od tych określeń i można tkwić w błędzie tyle lat :)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

23 Cze 2017, 19:41

Właśnie chodziło mi o to suchy/mokry :)

Coś w tym jest, bo obecnie to ujednolicili - widziałem całkiem niedawno przy danych technicznym w jakimś HDI stwierdzenie DPF, no ale nie róbmy już OT :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

23 Cze 2017, 22:57

W Maździe 3 jest diesel 1.6, ten sam co w Focusie, osprzęt silnika jest japoński (podobno trwalszy niż w europejskich wersjach diesla PSA).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002