MB 5.0 V8 - wycięcie katów vs wycięcie końcowych

07 Lip 2017, 11:29

Witam panowie.
Chciałbym rozważyć problem z tematu. Układ wydechowy w esce jest tak zestrojony że auto chodzi mi ciszej od Fabii 1.4, rozumiem że to dla komfortu i szanuję za to Mercedesa bo robota wyszła im idealnie, natomiast nie podzielam z nimi takich poglądów. Od jakiegoś czasu myślałem o wycięciu końcowych tłumików i wstawieniu rur, słyszałem samochody tak przerobione i brzmiało to bardzo dobrze, głośność delikatnie w górę, za to sporo dodatkowego pomruku bez buczenia. Natomiast do wycięcia katalizatorów ciągnie mnie ze względu na ewentualny zysk ze sprzedaży (są chyba 4? na pewno 2) martwi mnie natomiast dźwięk po takiej operacji i ewentualny spadek mocy.
Co o tym sądzicie? Gdzie ewentualnie mogę szukać ludzi którzy bawili się z wydechami?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 11:57

Wyciecie katów ma 2 minusy,
Zamiast ładnego brzmienia może wyjść pierdzenie jak w dziurawym tłumiku w escorcie.
No i jak masz sondy lambda za katalizatorami to moga wychodzic problemy z pracą silnika.
Mysialbys gdzies na bezposrednim forum eski zapytac dokladnie jak ktos tam przerabiał.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lip 2017, 12:12

Kao napisał(a):Zamiast ładnego brzmienia może wyjść pierdzenie jak w dziurawym tłumiku w escorcie.
Dokładnie więc tu trzeba zastosować najlepiej zamiast katalizatora tłumik rozprężny (przelotowy) o objętości i kształcie zbliżonym do oryginalnego katalizatora. Wtedy powinno być ok.

Kao napisał(a):No i jak masz sondy lambda za katalizatorami to moga wychodzic problemy z pracą silnika.
Jeżeli je ma to może tylko na takiej operacji stracić moc i to że silnik nie będzie prawidłowo pracował więc taka operacja raczej mija się z celem, ale chyba nie wszystkie miały sondy za katalizatorem.
@Czru sprawdź czy masz sondy lambda za katalizatorem i jak ich nie ma to możesz zastosować rozwiązanie o którym wspomniałem i nie powinno być problemów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 16:41

Oczywiście są sondy przez i za katalizatorami. Czyli w takim wypadku nawet jeśli zastosuje się jakieś obejście to spadnie moc i wzrośnie spalanie?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 17:02

Czru napisał(a):Oczywiście są sondy przez i za katalizatorami. Czyli w takim wypadku nawet jeśli zastosuje się jakieś obejście to spadnie moc i wzrośnie spalanie?
W tym przypadku musisz znaleźć kogoś kto będzie w stanie np. programowo ogarnąć ten samochód i sprawdzić czy jest możliwość dezaktywowania tych sond za katalizatorem. W innym przypadku myślę że będą pojawiały się różne problemy od spadku mocy po nierówne obroty itp.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 17:06

Ja bym puscil przelot za ostatnia sondą i zobaczył jakie będą efekty ale mysle ze bedzie juz ladnie bo po drodze masz jeszcze 2 tłumiki, koncowy i srodkowy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lip 2017, 17:09

Kao napisał(a):Ja bym puscil przelot za ostatnia sondą i zobaczył jakie będą efekty ale mysle ze bedzie juz ladnie bo po drodze masz jeszcze 2 tłumiki, koncowy i srodkowy.
Tam już można rzeźbić tak jak pisze @Kao bez obawy o błędy w komputerze :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2017, 22:53

Dwa końcowe wycięte - głośność średnia (na pewno mieści się w normach), przyjemnie warczy, jeszcze nie mam poprowadzonych rurek za auto (jedynie odcięte końcowe) więc w środku delikatnie wzrasta nateżenie basu przy 2000rpm, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony bo koszt operacji wyniósł 0zł :p Szkoda że bardziej nie bulgota ale takie rzeczy to na tłumikach z większymi przepływami

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

12 Lip 2017, 06:51

Jeszcze zawsze mozesz srodkowy usunac i przelot do konca. A pozniej mozesz zalozyc cos na koniec jak bedziesz chcial basowo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Lip 2017, 17:01

Czru napisał(a):jeszcze nie mam poprowadzonych rurek za auto (jedynie odcięte końcowe)
To jak je poprowadzisz to jeszcze dźwięk się trochę zmieni :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Paź 2017, 11:51

Jeśli ktoś jest zainteresowany tematem to wyciąłem jeszcze katalizatory te na środku wydechu, sondy są tylko przed i za pierwszymi (obrazek w opisie filmów), aktualnie brzmi to tak:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


I jestem zdecydowanie zadowolony, głośniej już nie chcę, wystarczy mi że każdy wykręca kark jak jadę :yes: w końcu chodzi jak V8 - przyjemny basowy pomruk i ryk przy dodaniu gazu, a wcale nie chodzi tak głośno, myślę że spokojnie mieści się w normach. Nie ma też buczenia ani rezonansów, brzmi fajnie w całym zakresie obrotów. Zamiast katów wstawione proste rurki
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

22 Paź 2017, 14:37

No różnica jest wielka i bardzo fajnie teraz brzmi, można było by zamiast kątów odpowiednie strumiennice zastosować to dźwięk byłby jeszcze bardziej basowy ale i tak już fajnie chodzi.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Gru 2018, 18:36

Drobna aktualizacja, może komuś pomoże.

Na wyciętym końcowym tłumiku w środku auta było słychać buczenie, dźwięk miał za mało bulgotu i warkotu. Skuszony filmikami z youtuba kupiłem tłumik z diesla - nie ma on tłumików środkowych (rezonatorów), same końcowe. Teraz brzmi to znacznie lepiej - w środku cichutko, na zewnątrz nie jest wcale tak głośno za to słychać taki agresywny bulgot, coś jak w muscle carach czy brabusach. Na filmiku dźwięk wyszedł bardzo płaski, no ale wrzucam

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

07 Gru 2018, 21:46

Nawet na filmiki nieźle brzmi, warto zawsze pokazać jak się odjeżdza z miejsca, wtedy efekt jest najlepszy. Ja w A8 jak zrobię skrzynię to też będę modził z wydechem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16740
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4